22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    JJmac

Mac op afstand beheren

Er zijn hier alleen een paar oude draadjes over en daar kom ik niet uit, ik wilde bij mijn ouders thuis ons oude iBook G4 met Leopard daar laten, thuis hou ik dan mijn iMac intel Leopard, beide worden voorzien van internet door Ziggo.
    Omdat ik niet iedere keer in de auto wil stappen wil ik de iBook op afstand gaan beheren, is dit ook mogelijk? en wat heb ik er voor nodig.
    Ik weet dat het van PC en PC wel wil.

Bijdrager
    KarelWillem

iChat en Beeldschermdeling.

Veel eenvoudiger kan het niet.
    En gewoon mogelijk van Leopard naar (Snow) Leopard.

http://docs.info.apple.com/article.html?path=iChat/4.0/nl/11883.html

Bijdrager
    fatboysmart

Inderdaad met iChat. Gewoon even een account aanmaken voor beide computers en voor de rest is het een peuleschil. Ik kan uit ervaring vertellen dat het prima werkt.
    iChat zit als het goed is al geinstalleerd op beide computers. Als je de computer van je ouders wilt beheren hoef je alleen maar te vragen of ze iChat willen opstarten, en toestemming geven dat jij de computer overneemt.

Alleen is het mij nog steeds niet helemaal duidelijk welke accounts nu werken met iChat. Ik heb zelf een AIM account (van America OnLine), maar het schijnt met meerdere soorten accounts te werken.

Hier in ieder geval een linkje waarin staat hoe je een AIM account maakt.

http://www.wikihow.com/Set-Up-an-AIM-Account-on-iChat

Inactief
    Anoniem

The one and only Teamviewer

Werkt altijd. Succes verzekerd. (voor Mac/Windows/Linux/iPad/iPhone)

Bijdrager
    d.denkers
    THX-1138 op 21 november 2010

The one and only Teamviewer

Werkt altijd. Succes verzekerd. (voor Mac/Windows/Linux/iPad/iPhone)

Zeer interessant. Heb je ook al naar het prijskaartje gekeken? Een beetje duur om de computer van Pa en Ma op afstand te beheren….

Bijdrager
    Hans Rein

Voor prive gebruik is teamviewer gratis. Ik beheer prive 6 computers ermee. Echt ideaal! Je moet alleen zorgen dat je op de computers een vooraf ingesteld wachtwoord instelt. Hiermee hoef je geen toestemming te vragen aan de andere computer. Ook kun je via de Teamviewer website inloggen en met de webinterface de computers in je lijst beheren.

Inactief
    Anoniem

Mobile Me “terug naar mijn Mac” is ook een optie…

Bijdrager
    JJmac

Dat van iChat wist ik niet, dacht alleen dat het een chat programma was, teamviewer ga ik eens onderzoeken, bedankt al voor zover.

Bijdrager
    DouweSCH

iChat werkt ook met een Google account. Heb je dus iets van Gmail of Google Calendar in gebruik kun je daarmee inloggen. Handige bijkomstigheid: je kunt ook gelijk praten via iChat, scheelt je telefoonkosten;)

Bijdrager
    Afroman

En anders LogMeIn. Gratis ook.

Bijdrager
    Ezri Dax
    Hans op 22 november 2010

Voor prive gebruik is teamviewer gratis. Ik beheer prive 6 computers ermee. Echt ideaal! Je moet alleen zorgen dat je op de computers een vooraf ingesteld wachtwoord instelt. Hiermee hoef je geen toestemming te vragen aan de andere computer. Ook kun je via de Teamviewer website inloggen en met de webinterface de computers in je lijst beheren.

Teamview werkt echt goed, en op diverse platformen.

Bijdrager
    Oppie

iChat rules voor dit soort werk!
    (ok, ik heb Teamviewer nooit uitgetest.)

Bijdrager
    Ezri Dax

Teamviewer (linker monitor)

Bijdrager
    Oppie

In TV: laadt het beeld snel? Kun je met elkaar praten?

Bijdrager
    Ezri Dax
    Oppie op 22 november 2010

In TV: laadt het beeld snel? Kun je met elkaar praten?

Het beeld laadt over het algemeen snel, afhankelijk natuurlijk van de langzaamste schakel. Je kunt net zoals in remote desktop schakelen in beeldkwaliteit e.d. Als de andere mac of pc meerdere beeldschermen heeft, kun je ook switchen daarin.
    Praten, mondeling, chat is voice over ip.

Bijdrager
    JJmac

Bedankt voor alle reactie’s, het is de bedoeling dat we niet alleen gaan chatten maar ik wil ook de iBook gaan beheren, zeg maar eventueel fouten herstellen, of in beeld laten zien hoe het moet.

Bijdrager
    fatboysmart

Dat kan dus ook precies met iChat

Bijdrager
    JJmac
    DouweSCH op 22 november 2010

iChat werkt ook met een Google account. Heb je dus iets van Gmail of Google Calendar in gebruik kun je daarmee inloggen. Handige bijkomstigheid: je kunt ook gelijk praten via iChat, scheelt je telefoonkosten;)

Ik hoef dus geen .mac account hebben, het staat anders wel op de Applesite (zie link KarelWillem)

Bijdrager
    Oppie

Nee, hoeft niet, een Google mailadres is voldoende, want dat is tevens een Google Talk account.

En ondersteunde account-types in iChat zijn:
    – AIM
    – MobileMe
    – Mac.com
    – Jabber
    – Google Talk

Bijdrager
    JJmac

We gaan het uitproberen.

Bijdrager
    fatboysmart

En? Gelukt?

Bijdrager
    JJmac

hoho niet zo snel, eerst moeders uitleggen hoe het een beetje werkt, dat beheren geeft haar gelukkig een goed gevoel, dit weekend wat druk maar dan gaan we beginnen.

Eerst maar eens de Gmail aan de praat krijgen.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.