3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    svan

Mac onwijs traag en Finder geeft onjuiste hoeveelheid beschikbare ruimte weer

Iemand een idee?

Mijn Findervenster geeft in Lion 10.7.2 een onjuiste hoeveelheid vrije ruimte weer. In plaats van ongeveer 110GB vrij (op een 500GB schijf), zou ik 473GB vrij hebben. Dit lijkt ineens gebeurt na de update naar 10.7.2. Bevoegdheden zijn hersteld, schijfcontrole heeft plaatsgevonden, plist van Finder heb ik verwijderd.

Als het alleen maar het verkeerde aantal zou zijn, ach. Maar de MacBook (2.13Hgz, 4GB intern) is echt retetraag geworden. Het openen van een programma, het openen van een site, het duurt eeuwen en ik zie doorlopend strandballen. Activiteitenweergave geeft geen gekke dingen aan, ook bij vrijwel 0% CPU gebruik gaat alles heel erg langzaam.

Is dit nu 10.7.2, of iets anders?

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je al de diverse topics hierover op OMT doorgelezen? De tips die je daar hebt gevonden kan je misschien beter eerst uitproberen, zodat wij hier niet alsnog die tips hoeven te geven en het wiel niet nog eens proberen uit te vinden.:wink:

Zoals bijv.: gebruik je Time Machine? Heeft die misschien backups gemaakt terwijl er geen externe hd was aangesloten? Al een nieuwe testgebruiker aangemaakt en gaat het dan ook allemaal langzaam op dat account?

Bijdrager
    svan

:-)

Goed punt. Snapshots heb ik inmiddels uitgezet, maar daar was de Mac niet mee bezig. Gastaccount is een goed idee, ga ik eens uitproberen, thanks.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.