17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Fl@bber

.MAC online mail en gmail

Dagdag,

In de vernieuwde .MAC online mail zit een functie om een andere mail acount
    in dezelfde omgeving te benaderen, maar mijn gmail werkt niet.

Alle gegevens heb ik correct ingevuld, maar ik kan alleen een incoming mailserver instellen
    dus geen ssl verificatie of iets dergelijks. Betekend dit het het niet mogelijk is om gmail binnen
    .mac mail te gebruiken?

Als iemand hier ervaring mee heeft; ik hoor het graag!

Gr.

Gerben

Bijdrager
    iPodder

Volgens mij niet. Het is namelijk ook niet mogelijk om gmail in te lezen via Mail. Er is volgens mij geen pop server bekend van gmail.

Je zou je gmail kunnen laten door sturen naar je .mac account, dan heb je hetzelfde principe

Bijdrager
    WaZoo

Nou, ik weet niet meer hoe ik het gedaan had, maar gmail werkt gewoon in mijn mailclient.
    Kan het nu niet checken, want ben op de zaak, maar ik weet heel zeker dat het werkt.

Bijdrager
    Fl@bber
    ”iPodder”

Volgens mij niet. Het is namelijk ook niet mogelijk om gmail in te lezen via Mail. Er is volgens mij geen pop server bekend van gmail.

Je zou je gmail kunnen laten door sturen naar je .mac account, dan heb je hetzelfde principe

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13275

In je gewone mail kan prima!

De ellende als je het gaat forwarden naar je gewone acount dan zie je de afzender dus niet meer!

Anoniem
    ”iPodder”

Er is volgens mij geen pop server bekend van gmail.

pop.gmail.com:wink:

Bijdrager
    Mr Van
    ”iPodder”

Mijn Gmail, werkt prima 100% via mail , no prblemo (via panther) :x

Bijdrager
    CalmCruiser

je kunt het beter anders om doen, je mac mail doorsturen naar Gmail, en daar instellen dat je mail kunt versturen als ………….@mac.com. Zo kun je binnen Gmail voor diverse account 1 postbus hanteren, eeeerugg handig

Bijdrager
    aerosoul

Als ik mijn gmail account wil instellen in mail kan hij niet connecten naar pop.gmail.com en m’n gegevens voorderest kloppen echt..

enig idee iemand? (10.4.8 )

Anoniem

Heb je stap 1 (POP voor je GMail-account inschakelen) wel gedaan?

Bijdrager
    aerosoul

Misschien moet ik inderdaad de volgende keer beter lezen….. :innocent:

Bijdrager
    aerosoul

misschien nog iets heel erg simpels… maar kan het eigenlijk zo niet vinden.

Is er een mogelijkheid/plugin of iets dergelijks dat je kan kijken hoe ver mail is met het ophalen van de mail. Ipv alleen dat “zonnetje” te zien. Iets van een statusbalkje of iets dergelijks?

Anoniem

Mail -> Venster -> Activiteitenoverzicht

Bijdrager
    aerosoul

Ok bedankt, weer iets van.. beter kijken! sorry!

maar is er ook een mogelijkheid dat je dit als ’n soort statusbalk onderin kan krijgen? net als in ’n browser..

Anoniem

Nope… was in eerdere versie van Mail wel mogelijk.

Bijdrager
    iPodder
    ”Zakske”
    ”iPodder”

Er is volgens mij geen pop server bekend van gmail.

pop.gmail.com:wink:

uhm… nooit geweten. COOL 8)

Bijdrager
    aerosoul

tsjah…jammer!

is het overigens normaal dat gmail echt traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag is met ’t binnenhalen..

Bijdrager
    formulefan

de eerste keer wel, want dan haalt hij alles binnen. en ja. als je grote bestanden binnenhaalt, download hij die naar je harde schijf, dus dat kan lang duren.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.