10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dp11

mac office mail exporteren naar Apple Mail

hoe exporteer ik mijn (bijv) ‘verzonden mail’ uit Mac Office Outlook naar verzonden ‘Apple Mail?

Bijdrager
    iMacDonalds

Door je account toe te voegen aan Apple Mail en op synchroniseren klikken.

Bijdrager
    puchelaar

Dit is het makkelijkste als je een IMAP account hebt; dan is het inderdaad een kwestie van je accountgegevens toevoegen aan welk mailprogramma je maar wilt; doordat er gesynchroniseerd wordt met een centrale server kun je willekeurig welke map dan zichtbaar maken of niet.

Als je POP gebruikt zou ik het zo 1,2,3 niet weten…

Bijdrager
    dp11

dus alleen met imap, en niet met pop..= probleem…

Bijdrager
    puchelaar

Nou ja, ’t zal wel kunnen, maar dan krijg je dat je handmatig op zoek moet naar je bestanden (denk ik, want ik ben niet bekend met Outlook) en die dan handmatig over moet zetten.

Wat ik zelf ooit heb gedaan om mijn mail van Outlook Express (was nog WinXP) naar Thunderbird (WinXP) en Apple Mail te krijgen is een gmail account aanmaken, die op IMAP instellen en werkend maken op alle computers / smartphones / mailprogramma’s die je wilt gaan gebruiken, dan (in jouw geval) in Outlook ook die IMAP account werkend maken zodat je zowel je oorspronkelijke POP account als je nieuwe gmail account actief hebt.
    Dan kan je namelijk mail van de ene map / account naar de andere slepen (dus van een POPmap naar een IMAPmap). De mail moet dan wel ge-upload worden naar de IMAPserver, dus als je veel mail hebt kan je hier al snel een dagje aan kwijt zijn, maar dan heb je wel *alle* oude mailtjes in een IMAPaccount (dus zowel je binnengekomen als je verzonden mails).

En dan kan je nog gmail (of welke IMAP provider je maar gekozen hebt) zo instellen dat die de mail ophaalt bij je oorsponkelijke provider. Of, nog beter, je oude provider de mail laten doorsturen naar de nieuwe.

Dus het kan allemaal wel, maar het gaat sowieso meer moeite kosten dan een simpele kopieer actie…

Succes.

Bijdrager
    Blue helmet

Ik heb al mijn mail omgezet via deze methodemethode en lijkt omslachtig maar werkte prima en was goed te doen. Succes!

Bijdrager
    iMacDonalds

Ik heb er altijd een poephekel aan als je iemand helpt en hij/zij bedankt je niet even als het gelukt is.

Bijdrager
    dp11

bedankt, ik ga het ooit nog eens proberen met imap als ik écht tijd heb.

Bijdrager
    dp11

schiet me iets te binnen, ik heb heel veel mail verzonden met pop, dus dat staat locaal in mac outlook. Hoe ga ik die overzetten? Als ik daar een exportbestand (.olm) van maak, pakt ie meteen alle accounts(postbussen) zo te zien aan de hand van de grootte van dit bestand. de vraag is dus of ik deze zo kan importeren in mac mail…??

Bijdrager
    iMacDonalds

bedankje was wel een beetje laat. :nerd:

de vraag is dus of ik deze zo kan importeren in mac mail…??

.olm is een Outlook for Mac bestand. Dus ik denk niet dat dat gaat werken met Mail. Dus ik denk niet dat je dat zo zou kunnen doen. Er moet wel een andere manier zijn. Ik zal even voor je kijken. Ik kom er later op terug.

Tip: Google is je vriend!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.