4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    zoetvalk

Mac Office 2011 foutmeldingen

Geregeld krijg ik bij het bewerken van WORD documenten (van derden en afkomstig uit een niet mac-omgeving) 2 soorten foutboodschappen. Ik gebruik zelf inmidels Mac Office 2011 doch het probleem trad ook op bij de 2008 versie.

De eerste zegt:
    “Dit document kan niet worden opgeslagen in verband met een naamgevings- of machtigingsfout op het doelvolume.
    <naam van het bestand>”

en de 2e
    “Dit bestand kan niet worden gemaakt of opgeslagen. Mogelijk is de schijf vol of beveiligd tegen schrijven. Doe een van de volgende dingen:
    – maak geheugen vrij
    – controleer of de schijf niet vol is
    beschadigd of beveiligd tegen schrijven
    <naam van het bestand>”

Uiteraard is mijn schijf niet vol, zijn de meldingen zeer cryptisch en kan ik natuurlijk op mijn eigen schrijven. Wie heeft een idee hoe dit kan worden opgelost.

Bijdrager
    zoetvalk

Heeft helemaal niemand een idee?

Bijdrager
    Yggdrasil

Ben je beheerder van de Mac in kwestie?

Je kunt eens proberen je schijfbevoegdheden te herstellen. [size=2](Schijfhulpprogramma)[/size]
    Wat je ook kunt proberen is je .plists te verwijderen van je Officepakket. [size=2](~ > Bibliotheek > Preferences > com.microsoft.office.plist)[/size]

Bijdrager
    zoetvalk

In mijn rol als beheerder heb ik al weleens de schijfbevoegdheden hersteld.
    Ik vind 2 plist bestanden waarvan deze in de buurt komt van jouw suggestie. Is dit degene die je bedoelt om te verwijderen?: com.microsoft.office.licensing.plist

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.