29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    zoetvalk

Mac Office 2011 update 14.1.3.

Bij het updaten van Mac Office 2011 obv update 14.1.3. krijg ik bij herhaling de melding “De installatie is mislukt”

Microsoft heeft hiervoor de volgende oplossing:

Als u dit probleem wilt verhelpen, moet u Office voor Mac volledig van uw computer verwijderen en vervolgens opnieuw installeren. Ga hiervoor als volgt te werk:

Verwijder de programmamap Microsoft Office 2011.
    Verwijder alle Office 2011-ontvangsten in /Library/Receipts.
    Opmerking: in Snow Leopard moeten klanten ook alle Office 2011-ontvangsten verwijderen in /private/var/db/receipts/. (In Snow Leopard zijn ontvangsten verplaatst naar deze verborgen map, die alleen beschikbaar is via ‘Ga naar map’ in Finder of via de opdrachtterminal.)
    Start uw computer opnieuw op.
    Installeer Office voor Mac opnieuw.
    Mocht u hetzelfde probleem blijven ondervinden, neemt u dan contact op met Microsoft Klantenondersteuning voor installatieondersteuning.

Nu zit ik aan mijn laatste licentie en heb niet zoveel zin straks weer te ontdekken dat ik een nieuwe licentie nodig heb. Mijn vraag is dus de volgende, wie heeft hier ervaring mee en is de voorgestelde oplossing daadwerkelijk de juiste of zijn er nog andere (minder complexe) oplossingen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    OMT-fan

14.1.3. hier een al tijdje terug probleemloos geïnstalleerd.

Bijdrager
    appievanr

Heb precies hetzelfde gehad zonder ik ooit maar iets veranderd heb aan Microsoft Office voor de Mac en het probleem blijft terug komen, ook na een nieuwe verse installatie. Daardoor kreeg ik weer zo’n nare nasmaak van de goede oude tijd van de PC Met het geweldige Microsoft Windows en er zonder redenen iets gebeurt waar je niet om gevraagd hebt.

Maar goed, ik heb het voor lief genomen en alles draait hier nu onder iWorks. Zelfs op een Mac kunnen die eikels van Microsoft nog niets snel en stabiel en zonder vreemde kuren laten werken.

Oh ja! mijn zoontje had hetzelfde op de MBP en voor ondersteuning hoef je alleen te bellen als je de dure retail versie hebt gekocht en niet bijvoorbeeld via SURFspot.nl. Dan kun je naar service fluiten en kappen ze het Service Telefoontje af met de mededeling dat je de leverancier maar moet bellen voor ondersteuning.

FuYoMi:sick::thumbsup:

Bijdrager
    zoetvalk

Ik begrijp de gevoelens over Microsoft maar ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen met de oplossing zonder over te stappen naar iWorks en van probleemloze installaties leer ik ook niet veel. Kortom, hoe los ik dit eenvoudig op?

Bijdrager
    Dick de Roos

Mmmm…. Ik heb volgens Word de versie 14.1.2. (OS X 10.6.8)
    Als ik de Microsoft Auto update opstart, wordt gemeld dat mijn Windows software qua update bij de tijd is.
    Enfin, ik zal maar eens op de Windowssite kijken, mompelend: vreemde jongens die Windowers… :nerd:

Edit: Geïnstalleerd. Zonder problemen.
    Er staat nu: Version: 14.1.3 (110505)
    Laatstgeïnstalleerde update: 14.1.2

Ik vraag me nu overigens af of dat er al niet eerder stond????:lol:

Blijft de vraag waarom het bij de TS niet goed gaat.
    :slant:
    Is de Office 2011-update wel automatisch gedetecteerd?
    Zitten alle Office 2011-programma’s nog in de oorspronkelijke map?
    Heb je al eens een schijfherstellingsprogramma gedraaid?
    Heb je al eens herstart?

Bijdrager
    Fietsbel

[het volgende geldt voor Snow Leopard, ik heb geen ervaring met Lion] Ik check altijd eerst bij 1 van de Office programma’s voor ‘Updates’. Het dan gemelde nummer download ik van de Microsoft site, installeer het en doe weer zo’n check for updates. Afhankelijk van geïnstalleerde versie moet je soms meerdere updates doen, Microsoft levert geen ‘combo’updates voor Office, zoals bijvoorbeeld Apple wel doet voor OSX (althans, deed tot Snow Leopard, weet niet hoe het met Lion werkt). Op onderstaande link zie je 3 downloads staan, dat betekent meestal dat je ze alle 3 moet toepassen na een cleane Office installatie, in de volgorde van verschijnen. Als je het zo doet heb je de auto-update functie helemaal niet nodig.
    http://www.microsoft.com/mac/downloads?pid=Mactopia_Office2011&fid=535FCF4A-EEB2-44EB-B2A6-9C512509C49D#viewer

Bijdrager
    Fietsbel

Die cursieve tekst in de originele vraag is de oplossing van Microsoft: misschien heb je nooit een clean-install van Snow Leopard gedaan en zit je nog met allemaal oude preference files van Microsoft in je systeem. Die cursieve/schuine lettertjes dus goed opvolgen.

Bijdrager
    zoetvalk

@Dick de Roos
    De update is automatisch gedecteerd, ik heb nog nooit iets gewijzigd aan de locaties van Office mappen, schijfherstel draai ik zo af en toe (deze MPB is van juni jl) en een herstart lost dit vraagstuk niet op.

@Fietsbel
    Via de automatische update zijn de 2 eerste updates zonder problemen geïnstalleerd, het probleem is nu de 3e update.

Ik gebruik overigens Lion. Wellicht is dat nog een oorzaak van het probleem?! Doch ik ga er een beetje van uit dat van de 2 wel geïnstalleerde er tenminste 1 al onder Lion is geïnstalleerd.

Bijdrager
    Fietsbel

Dan moet je die derde dus niet via auto-update doen maar gewoon downloaden van de MS-site. Je probleem zit bij auto-update, niet bij de rest van de Office installatie. Zo belangrijk is auto-update niet, je kan zonder. Als je alles perfect wil hebben moet je dus nog iets doen met alle aan auto-update gerelateerde files, maar dat heeft geen invloed op je verdere Office-installatie. Die 14.1.3 was wel een Lion-update van Microsoft, dus zou het goed kunnen dat al je problemen zijn opgelost als je die installeert (nogmaals, dowloaden dus van de MS-site, zie link in vorige post!).

Bijdrager
    Fietsbel

En @ Dick: het gaat hier over Microsoft Office voor Mac software, niet over Windows. Dat soort vergissingen zijn levensgevaarlijk op een Mac-forum;)
    @ iedereen: google op Lion+Office (eventueel +update) en je vindt alle info

Bijdrager
    Fietsbel

Nogmaals @ Dick

Edit: Geïnstalleerd. Zonder problemen.
    Er staat nu: Version: 14.1.3 (110505)
    Laatstgeïnstalleerde update: 14.1.2
    Ik vraag me nu overigens af of dat er al niet eerder stond????

14.1.3 is wat je geïnstalleerd hebt.
    14.1.2 is wat auto-update heeft geregistreerd als laatste installatie.

Bijdrager
    zoetvalk

@Fietsbel, het direct downloaden en updaten (dus buiten de autoinstal om) is helaas niet gelukt. De foutmelding is dezelfde dus word ik niet wijzer van.

Andere oplossingen zijn dus nog steeds welkom.

Bijdrager
    sedikit

Misschien heb je hier wat aan:
    http://mac2.microsoft.com/help/office/14/nl-nl/word/item/a6423962-3417-4974-b489-479794e52dcd

Daar is onder meer deze tekst te vinden:
    “Updates voor Office 2011 kunnen niet worden geïnstalleerd als de map voor Microsoft Office 2011 is verplaatst of gewijzigd en als de naam is gewijzigd
    Het Installatieprogramma van Office installeert Office voor Mac 2011 in de map Programma’s. Als u de map Microsoft Office 2011 naar een andere locatie op de computer verplaatst, de naam wijzigt of een van de bestanden in de map Microsoft Office 2011 wijzigt, kunt u geen productupdates installeren. U kunt dit probleem herstellen zodat u wel productupdates kunt installeren, door de map Microsoft Office 2011 naar de Prullenbak te slepen en vervolgens Office 2011 opnieuw te installeren vanaf de originele installatieschijf.”

Overigens hoef je niet bang te zijn dat na het desinstalleren, en daarna weer het installeren, jouw serienummer het niet meer zou doen. Waar je wel op moet letten is, dat na de installatie je de Office moet updaten vanuit het programma zèlf. Office slaat dan de niet- relevante updates over. Als je dat “buitenom” doet, krijg je soms problemen. Ik heb mijn Office 2011 al diverse keren ge(her)installeerd, zonder enig probleem.

Bijdrager
    Fietsbel

Ik gebruik Lion nog niet dus kan ik je niet verder helpen. Ik doe wel altijd een clean install bij nieuw OS, en installeer dan alle programma’s opnieuw, dan doen dat soort problemen zich meestal niet voor. Dat van die beschikbare licenties, ik dacht niet dat Office zo goed beveiligd was, als je de aan de cd/dvd versie gerelateerde licence key gebruikt, kan je zoveel installeren als je wilt, en anders kan MS je uiteraard een nieuwe license key geven als je aangeeft waarom je die nodig hebt. Dat gebeurt wel vaker, bijvoorbeeld bij een crash gevolgd door herinstallatie.

Precies zoals sedikit hierboven meldt dus, en indd na clean install wel autoupdate gebruiken dan wordt alles weer netjes bijgehouden op je computer.

Bijdrager
    Dick de Roos
    Fietsbel op 28 oktober 2011

En @ Dick: het gaat hier over Microsoft Office voor Mac software, niet over Windows. Dat soort vergissingen zijn levensgevaarlijk op een Mac-forum;)

Oeps!:eek: Nog niet helemaal thuisgekomen denk ik.:wink:

Bijdrager
    zoetvalk

Ik heb mijn eerder geïnstalleerde map Mac Office 2011 naar de prullenbak versleept en vervolgens de zaak vanaf de CD ROM opnieuw geïnstalleerd. Dat zou de oplossing (ook volgens Microsoft) moeten zijn …… niet dus. Ik krijg dezelfde foutmelding bij 14.1.3. De laatst geïnstalleerde versie is 14.1.0.

En nu….?

Bijdrager
    Fietsbel

Probeer alle aan Office gerelateerde files weg te gooien voordat je reïnstall doet. Dat is niet zo eenvoudig, daarom beter altijd clean install van systeem… Heb je die cursieve instructie van MS gevolgt uit je eerste bericht? En zoek nog maar eens verder op internet wat Office allemaal installeert, het naar de prullenmap slepen van de map is nooit een vollledige de-installatie. Er zijn programmaatjes voor maar gebruik die NIET (zie dit forum!).

Bijdrager
    sedikit

Heb je ook de “aftakkingen”, zoals de .pkg, de .plist e.d ook gedelete? Je moet echt alles van de (falende) Office deleten!!
    Deze filetjes b.v. moeten ook naar de prullenmand:
    -thuismap/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft 2008 Settings.plist
    -Programma’s/Microsoft Office 2008/Office//OfficePID.plist

Dit kwam ik ook nog tegen, weliswaar betrekking hebbend op de Office 2008, maar dit kan bij complete delete van de office 2011 ook geen kwaad. Sorry voor de lange tekst. Het kan zijn dat de tekst soms dubbel is. Dus lees i.p.v 2008, 2011:

-Have you recently updated your Mac OS X 10.5 system with the latest security update from Apple (released on July 31)?

If so, this security update breaks all Microsoft Office 2008 updaters from notifying you that you need to quit all Office applications.

To work around this, download the updater from Microsoft’s web site <http://www.microsoft.com/mac/downloads.mspx&gt;, log out of your Mac OS X account and log in again with the Shift key held down. This will prevent all startup items and Office daemons from running.

Run the updater and then restart your computer.

-Cause: This is a known issue with Office 2008 for Mac Service Pack 2 (12.2.0) that prevents some Open XML Format files from opening.
    Solution: Install Office 2008 for Mac 12.2.1 Update from the DownloadsClick this link to open a browser window. area on the Microsoft Web site.

Office 2008 for Mac 12.2.1 Update fixes the file format issues some users experienced after they downloaded Microsoft Office 2008 for Mac Service Pack 2 (12.2.0).

– Remove and reenter the Office 2008 product key
    Show All

If your copy of Office 2008 was installed with an invalid product keyA sequence of 25 letters and numbers. During installation, you must enter the product key to activate Office. The product key sticker is located on the back of the installation CD sleeve or case., or if you mistakenly used the same product key to install Office 2008 on more than one computer, you must remove the invalid product key and enter a valid product key to use Office 2008.

1.
    In the Finder, select /Applications/Microsoft Office 2008/Office/OfficePID.plist, and then on the File menu, click Move to Trash.
    2.
    Select /Users/username/Library/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft Office 2008 settings.plist, and then on the File menu, click Move to Trash.
    3.
    On the Apple menu, click Restart.
    4.
    After your computer restarts, open any Office 2008 application.
    The Office Setup Assistant opens.
    5.
    Accept the software license agreement, and then enter your valid product key.
    The product key is located on the back of the Office 2008 for Mac DVD sleeve or on the back of the Install Guide.

Uninstall Office 2008 for Mac

1.
    -In the Finder, select /Applications/Microsoft Office 2008, and then on the File menu, click Move to Trash.
    2.
    Select /Users/user_name/Library/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft Office 2008 settings.plist, and then on the File menu, click Move to Trash.
    3.
    On the Finder menu, click Empty Trash.

-Office 2008 for Mac 12.1.5 Update did not update my Office 2008 application
    Show All

Cause: The version of Office 2008 for Mac that you are running is not the version that the Office 2008 for Mac 12.1.5 Update expected.
    Solution: Remove and then reinstall Microsoft Office 2008 for Mac, and then install the Microsoft Office 2008 for Mac 12.1.5 Update again.

The Microsoft Office 2008 for Mac 12.1.5 Update does not include an uninstall feature. To restore Office 2008 for Mac to its original state, you must delete it from your hard disk, and then reinstall it from your original installation disk. To reinstall the Office 2008 for Mac 12.1.5 Update, you must be running Office 2008 for Mac Service Pack 1 (12.1.0).

1.
    Quit all Office applications.
    2.
    Delete Microsoft Office 2008 for Mac from your hard disk, and then reinstall it from your original installation disk.
    Important
    Do not open any Office 2008 for Mac applications after you install Office 2008 for Mac.
    3.
    Download and install Microsoft Office 2008 for Mac Service Pack 1 (12.1.0)Click this link to open a browser window. on the Microsoft Web site.
    Important
    Do not open any Office 2008 for Mac applications after you install Office 2008 for Mac.
    If you receive the message “a version of the software required to install this update was not found on this volume”, continue to step 4.
    4.
    Quit and then restart your computer.
    5.
    Download and install the Microsoft Office 2008 for Mac 12.1.5 UpdateClick this link to open a browser window. on the Microsoft Web site.
    To verify that you have installed this update successfully, open any Microsoft Office 2008 application (for example, open Excel), and then on the Excel menu, click About Excel. In the dialog box, make sure that version number 12.1.5 appears next to Latest Installed Update.
    If the installation finishes successfully, you can remove the update installer from your hard disk. To remove the update installer, first drag the Office 2008 12.1.5 Update volume to the Trash, and then drag the file that you downloaded to the Trash.

Bijdrager
    Fietsbel

Wat nooit kwaad kan is opstarten met shift ingedrukt, laten lopen (directory wordt opnieuw opgebouwd), permissie repair doen (hoewel dat geen invloed heeft op MS installs). In de ‘safe mode’ waarin je dan bent opgestart staan alle extentsies uit, misschien werkt het als je MS Office in die ‘safe mode’ installeert, maar ik weet dat niet zeker.

Als je tijd/zin hebt: clean install Lion en alles opnieuw installeren (eerst je homefolder backuppen natuurlijk, je eigen files dus, en die later handmatig terugzetten voorzover je ze nodig hebt – ook Apple mail, of Entourage, of Outlook, en iTunes, iPhoto, en zo apart backuppen). Na clean install van het systeem ben je van allerlei rommel af van vroeger, en kan je weer lang voort met Lion.

Voor het goed backuppen van mailprogramma’s, zoek wel eerst een beetje rond hoe dat moet en waar de files staan en kies de methode die je het beste lijkt. En verzamel eerst al je cd’s/dvd’s en gedownloade programmaatjes die je opnieuw wilt installeren, met hun licence keys … Download bij herinstallatie van al die programma’s wel eerst de laatste versie, clean installs van programma’s dus.

Dat is veel werk, maar wel de beste manier. Grote onderhoudsbeurt, zeg maar, je zal merken dat alles beter werkt daarna, niet alleen Office.

Ondertussen was sedikit ook bezig :). Bij die methode vermijd je dus de re-install van het systeem. Moet toch wel gaan lukken nu!

Bijdrager
    zoetvalk

Ik heb alle bestanden weggegooid, Timemachine uitgezet (zodat deze niet interfereert) in de safe mode gewerkt en het is eigenlijk gekkenwerk dat je dit allemaal moet doen en waarvoor …… voor niets dus. Hij geeft nog steeds de zelfde foutmelding.

Kortom, Tom Poes verzin een list!

Bijdrager
    sedikit

Door de bomen zie ik onderhand het bos ook niet meer. Dus toch nog een paar (wellicht overbodige) vragen. Volgorde van acties:
    -heb je voor het verwijderen ook een uninstall-programmaatje gebruikt, of heb je alles handmatig verwijderd(lees mijn PM)
    -Heb je de schijfbevoegdheden hersteld?
    -Heb je de HD wel hersteld?(Opstarten van de installatie dvd met c-toets)
    -als je de Office opnieuw installeert: doet hij het dan al, zonder meteen te updaten? (Die optie kun je, dacht ik bij de installatie kiezen). Heb je de update “buitenom” al geprobeerd? (De verschillende updates dan wel in de juiste volgorde). En steeds herstarten
    -Bij het “buitenom” installeren: heb je de goede taal gekozen?
    -Heb je de Office wel in de “Programma’s” staan?
    Bedenk wel dat al deze acties wel concentieus gedaan moeten worden, stap voor stap.
    Als dit allemaal gedaan zou zijn, dan moet het och wel lukken zou je zeggen….
    Succes

Bijdrager
    zoetvalk

Beste Sedikit, welkom terug. Ik heb Office verwijderd zonder programmaatje (alles handmatig verwijderd; zijn er ook nog hidden files?). De schijfbevoegdheden zijn hersteld. Zowel buitenkom als van binnen uit (de software) de 2 updates gedaan. Goed gelet op de taal (NL) en alles staat in programma’s. Ik ben een beetje huiverig om de HD te herstellen in de zin dat ik weer terug moet naar Snow Leopard en dan weer Lion downloaden. Is dat laatste echt de last resort of zijn er nog andere opties?

Bijdrager
    sedikit

Ik zou het verder ook niet weten. Er zijn bij mijn weten geen onzichtbare files. Ik draai nog op het systeem Leopard, en ik ga/ging ervan uit dat op de SL en de Lion je de HD óók kunt herstellen, en in het geval van de Lion, je niet eerst terug hoeft te gaan naar de SL (terzijde: dat is dan toch een beetje bezopen, dat zoiets zou moeten!)Overigens is er wel een methode, legaal, om een boot-dvd van je Lion te maken. Staat ergens op dit forum.

Edit: kwam dit nog tegen na invullen in zoekvenstertje “uninstall office 2011 mac”:

http://support.microsoft.com/search/default.aspx?mode=a&qid=2524151&query=uninstall+office+2011+mac&spid=global&catalog=LCID%3D1043&1043mt=1&ast=25&res=10

En dit, na invulling in zoekvenstertje “install updates office 2011 mac”:

http://support.microsoft.com/search/default.aspx?mode=a&query=install+updates+office+2011+mac&spid=global&catalog=LCID%3D1043&1043mt=1&ast=25&res=10

Bijdrager
    Fietsbel

Als je Lion eenmaal hebt geïnstalleerd hoef je niet meer terug naar Snow Leopard voor herinstallatie. Je kan voorzover ik gezien heb een installatie dvd of usb stick maken vanuit Lion (Apple heeft daar een app voor gemaakt), of Lion opnieuw installeren vanaf je harde schijf (Lion heeft daarvoor een onzichtbare partitie aangemaakt). Staat allemaal op onemorething trouwens, zoek naar “lion clean install” of “lion herinstalleren” en je gaat veel antwoorden/ervaringen krijgen.
    Als ik jou was zou ik een clean reinstall doen, een beetje werk en dan ben je voor heel lang weer in orde. Dus, doen ;). Clean install is een goede, professionele manier van werken, voorkomt vooral veel problemen met zogenaamde ‘third party’ software zoals Office.

Moderator
    unSOUND
    zoetvalk op 29 oktober 2011

Beste Sedikit, welkom terug. Ik heb Office verwijderd zonder programmaatje (alles handmatig verwijderd; zijn er ook nog hidden files?)

In de library staat een map reciepts, daar houdt OS X ook een log bij.

Clean install is een goede, professionele manier van werken.

Bij Windows. Bij OS X is het vooral overbodig, en wordt het eigenlijk vooral gedaan door voormalig Windows gebruikers, en mensen die niet willen / kunnen zoeken naar de aard van hun probleem.

Bijdrager
    Fietsbel

Ok Unsound, meldt dan de oplossing maar voor de vraagsteller ;), in plaats van qualificaties over antwoorden te posten. In zo’n log file staat dus ergens ‘hier ging het fout’ en ‘dit bestand verwijderen bij uninstall’ etc. Zo simpel is het niet. Dus blijf ik erbij dat het een goede gewoonte is om clean installs te doen bij verandering vna systeem, dus eens in de twee jaar misscihen?

Moderator
    unSOUND

Maar jij hebt het niet over een clean install bij de overgang naar een nieuwe versie van OS X, jij hebt het over een Clean install op het moment dat je het antwoord op een probleem niet weet… En als je die gewoonte blijft hanteren, vind je nooit de oplossing en verval je alleen maar vaker in die methodiek.

En wat betreft die oplossing, de map reciepts KAN de oplossing zijn, daar staat immers een log welke versie geïnstalleerd is. Dus als daar nog ergens staat dat 14.1.3 geïnstalleerd is, of een andere versie die niet kwalificeert voor de update, dan lukt het niet.

Het schijnt dat de 14.1.2 update een fout bevat die de problemen kan veroorzaken. En aangezien 14.1.2 niet nodig is voor de update naar 14.1.3, kun je die ook overslaan en direct van 14.1.0 naar 14.1.3 gaan.

Mocht het daarvoor al te laat zijn, kan het ook een optie zijn om de installatie van 14.1.3 te forceren, bijvoorbeeld door de installer te draaien vanuit Pacifist in plaats van uit OS X’ installer.

Bijdrager
    Fietsbel

Ja je hebt gelijk unSound, maar ik ging er steeds vanuit dat zoetvalk’s probleem gerelateerd was aan Lion installatie (maar dat wordt eigenlijk niet zo specifiek gesteld), en ik dacht, met clean install voorkom je dan ook allerlei andere mogelijke problemen. En dank voor je uitleg.

Bijdrager
    zoetvalk

Beste Fietsbel en unSound, het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik ga met jullie suggesties dit weekend aan de slag men meld mij weer wanner ik nieuws heb. Wordt vervolgd!

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.