12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iMac G3

Mac naar Mac

Ik wil mijn bestanden overzetten van mijn PowerBook naar mijn iMac.
    Het probleem is dus dat ik geen Firewire kabel heb, ik heb alleen een Crosscable en een gewone netwerk-kabel. Hoe kan ik mijn bestanden overzetten?

Ik heb ook geen Airport…
    Ik heb wel nog een Windows…

Bijdrager
    lammmetak

met een corss cable kun je een netwerkje maken. je moet dan wel handmatig je IP adres instellen en de router = je andere mac. Dan kun je gewoon je mappen delen.

Bijdrager
    iMac G3

kan ik die mappen delen via “Netwerk”?

Bijdrager
    lammmetak

ja je zou dan sharepoints kunnen gebruiken , het is even anders maar daarna gewoon het zelfde als een windows share dus je zou et ook nog kunnen berijken via je pc.

Bijdrager
    chlorophyl

Mijn advies: Even geduld hebben en morgen zo’n firewirekabel halen. Het is echt de moeite om met de migratieassistent alles over te zetten. Je hebt zelf de keuze of je alle bestanden, instellingen of zelf je geinstalleerde programma’s wilt kopieren. Scheelt je echt enorme bult werk!

Bijdrager
    lemmenspieter

Hoeveel kost zo’n firewire-kabeltje? en wat moet dat precies zijn? (8,4,…)

Thx! :lol:

Bijdrager
    boris198629

je kan ook:
    een backup maken op een externe harde schijf, en die backup terugzetten op je andere mac…

maar dat was de bedoeling niet zeker?:wink:

Bijdrager
    computer space

10 euro
    je moet een 2x 6pools hebben
    gewoon ethernet kan ook (ipv cross) ivm autosensing netwerkpoorten.

Bijdrager
    chlorophyl

Zoiets

ongeveer 10-15 euro afhankelijk van lengte.

Bijdrager
    MacTS
    ”lammmetak”

met een corss cable kun je een netwerkje maken. je moet dan wel handmatig je IP adres instellen en de router = je andere mac. Dan kun je gewoon je mappen delen.

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Gewoon via de cross cabel (gewoon ethernet-kabel gaat misschien ook al) de twee macs verbinden. In Systeemvoorkeuren – Delen – Bestandsdeling kiezen. Ga dan naar netwerk (bijv. in de Finder) en als het goed is zie je na enkele seconden de andere mac al gewoon staan. Even inloggen en slepen maar met die bestanden.

Bijdrager
    iMac G3

:o maar ik heb osx 10.2.8……. (er is geen “delen”….)

Bijdrager
    iMac G3

Het is al gelukt! ik heb mijn imac ingesteld als server!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.