7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Massahari

Mac mini | zwart scherm bij opstarten

Mijn nieuwe Mac mini (3.0 Ghz i5, 8Gb RAM, 265Gb SSD) start niet juist op.

Laten we zeggen dat bij een “koude” start mijn HP Envy 34 signaal ziet, vervolgens geeft het beeld weer dat er geen signaal is, het lampje van mijn Mac mini brand dan weer wel.

Ik zet vervolgens mijn Mac mini uit en even later start ik hem weer opnieuw op door fysiek de aan/uit knop in te drukken. Wat er dan gebeurt is dat hij in wachtwoordherstel modus komt, ik herstart de Mac mini en dan komt hij wel in het inlogscherm terecht.

Zodra ik de Mac mini tijdens een actieve sessie herstart, is er niks aan de hand. Ik kom vervolgens gewoon in het inlogscherm terecht.

Ik maak overigens gebruik van een Magic Mouse SG en een Magic Keyboard SG (SG=Space Grey).

Iemand een idee waar ik het zoeken moet?

Testcase 1:

Wat vreemd is: als ik de Mac mini voor het eerst opstart (vanuit uit-stand) en ik zie het verschijnsel wat ik zojuist heb omschreven en ik hem een minuut of 10 gewoon zo aan laat staan, dan zet hij zich vanzelf uit. Vervolgens druk ik op de aan/uit knop en dan start hij zich wel gewoon op.

Testcase 2:

Nog vreemder is dat bij een koude start, dus ik een zwart scherm krijg… maar nu: ik druk een paar keer op de aan/uit knop. Dan hoor ik een stem wat zegt: username. Ik voer mijn username in door het gewoon in te tikken. Ik druk op de return toets en ik hoor: password. Dus ik voer hier ook weer alles in en vervolgens krijg ik beeld en zit ik in mijn Mac sessie.

What the hell is going wrong?

Bijdrager
    fnk

Hoe is je mini verbonden HDMI of Thunderbolt?

Sleutelbeheerder
    Night

Maakt het verschil als je het origineel bij de Mini meegeleverde toetsenbord en muis gebruikt?

Bijdrager
    Massahari

De Mac mini is verbonden via USB-C. Als ik het toetsenbord gewoon bekabeld merk zie ik ook verschil.

Wel lijkt het erop, dat als het beeldscherm geen signaal krijg. Ik vervolgens het inputsignaal probeer te wijzigen op het display, dat er uiteindelijk wel signaal doorkomt.

Bijdrager
    Massahari

Nogmaals alles opnieuw geprobeerd.

Testcase 2 zoals in mijn starttopic is nog steeds van kracht. Ik moet vervolgens na het invoeren van mijn username en password (ik hoor tijdens het invoeren van mijn password per letter getik) nog een paar keer op de aan/uit knop drukken van de Mac mini, pas dan krijg ik beeld.

Inactief
    Anoniem

Heb je al een usb c thunderbolt van mini naar je scherm geprobeerd?

Bij mij was dat een oplossing voor dat het scherm te laat signaal kreeg om door te starten.

Jij hebt andere problemen maar je kunt het proberen. Of niet;-)

Bijdrager
    Massahari

Ik heb de indruk dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem, sinds Mojave.

De Mac mini heb ik sinds kort, voorheen maakte ik gebruik van een MacBook Pro 13″ uit 2016 die ik eerst op liet starten voordat ik hem koppelde aan het scherm via USB-C, daarmee had ik geen problemen.

De Mac mini is natuurlijk altijd verbonden met het display.

https://h30434.www3.hp.com/t5/Desktop-Video-Display-and-Touch/HP-Envy-34-Display-USB-C-no-longer-works-on-MacOS/td-p/7039220

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.