3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Sylvester

Mac mini zonder scherm : zwart beeld via 'deel scherm'

Ik heb al enige tijd een video probleem met m’n Mac mini 2010 (de laatste met superdrive) die ik als servertje gebruik.
    Als ik een scherm insteek en herstart, dan heb ik op mijn MacBook Pro via ‘deel scherm’ netjes beeld.
    Als ik dan het scherm uittrek, heb ik nog altijd netjes beeld via ‘deel scherm’.
    Als ik dan zonder scherm een herstart doe, krijg ik geen beeld meer. Beeld blijft zwart maar de pijl verschijnt wel.
    Nochtans is de Mac op dat moment gewoon werkende.
    Ik heb op de Mac mini en mijn MacBook Pro Teamviewer geĂ¯nstalleerd om voorlopig verder te kunnen.
    Via ‘scherm delen’ heb ik zwart beeld, en via Teamviewer heb ik gewoon beeld. Beweeg ik in Teamviewer met de pijl/muis, dan zie ik in het zwarte scherm ook de pijl op de overeenkomstige plaats bewegen.
    Ik heb ook al geprobeerd met extern beheer, maar dat geeft hetzelfde probleem.

Weet iemand hoe dit komt? Waarom werkt scherm deling niet? Nochtans heeft het in het verleden altijd prima gewerkt.
    Zit daar Sierra voor iets tussen ?

Bijdrager
    SunKeeper

Als het met El Capitan werkte, waarom dan op Sierra blijven?

Als je er toch niet erg veel mee werkt (server) maakt de versie ook niet uit. Zo denderend zijn de verschillen ook niet, maar Sierra heeft (momenteel) nog wel wat bugjes die El Capitan toch niet heeft.

Moderator
    Poezenbeest

Apple Remote Desktop in your friend….

Zeker voor servertjes een uitkomst…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.