7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sbojevets

Mac Mini weigert

Beste Maccers, de MacMini Core Duo (laatste gen.) weigert op te starten. Nog voordat er uberhaupt iets gebeurt verschijnt vlak na het appeltje, het restart venster met wat tekst linksboven in het scherm. Het lijkt op een plotselinge gebeurtenis omdat er geen update’s zijn uitgevoerd recentelijk. Het is een hagelnieuw ding, heeft al wel goed gedraaid. Staat op een LCD TV aangesloten, (maar ook aan een monitor geen resultaat). Zelfs een herinstallatie wil hij niet, nog voor het opstarten (MET C ingedrukt) slaat hij al in panic.

Dus het is best wel een lastig iets om op te lossen. Safe boot doet ook niks, Terminal lukt ook niet.

Iemand een andere oplossing?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Rail

PRAM gezapt? Paar minuten van de voeding af?
    Start hij op als alle randapperatuur is verwijderd? (defecte usb kabel kan zoiets ook veroorzaken)
    Maak hem anders open en steek alles wat los kan opnieuw vast, met name het geheugen.

Bijdrager
    1984
    ”dreamlab”

verschijnt vlak na het appeltje, het restart venster met wat tekst linksboven in het scherm

indien je dit venster ziet heb je Kernel-panic, kijk hier voor de oplossing KLIK

waarschijnlijk is hardware de oorzaak:?

Bijdrager
    Sbojevets

MacMiep is een kanjer met z’n website maar hij gaat niet specifiek in op het probleem met de code linksboven. Ik ga proberen of target modus werkt, maar gezien het feit dat het apparaat ook niet opstart met safe boot en appeltje-c ingedrukt, acht ik de kans klein dat hij de T wel gaat slikken.

Ach, we komen er wel achter. Misschien toch even openmaken, of toch maar even naar de dealer.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”dreamlab”

MacMiep is een kanjer met z’n website maar hij

Je bedoelt denk ik haar en zij;)

Bijdrager
    Sbojevets

Euh, ja….

……hij of zij is het dan eerder. Ik ken hem / haar niet. :sealed:

Bijdrager
    Obi
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.