13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Mvdv

Mac mini vs. iMac voor mijn ouders

Mijn ouders zijn van plan een nieuwe computer te kopen, en ik heb ze min of meer overgehaald om een mac te halen. Nu is de vraag welke. Ik heb er 2 uitgekozen die waarschijnlijk wel goed zijn maar er blijven een aantal vragen:

De Mac mini is een zeer goed instap model en is zeer goedkoop, maar qua spelletjes die mijn broertje (9) graag wil spelen draaien er misschien niet op. Mijn broertje wil spelletjes spelen zoals age of empire, etc. Deze zullen gespeeld worden via bootcamp.
    Mijn vader wil daarnaast ook films bewerken die hij gemaakt heeft via zijn digitale video camara. Hiervoor zou de Mac mini wel geschikt zijn, denk ik.
    Mijn moeder die de mac waarschijnlijk het meeste gaat gebruiken zal deze computer voor de standaard dingen gebruiken: internet surfen, office, e-mail, skype. Dus niet de zeer zware programma’s, en zal de mac mini aan haar eisen voldoen.

Nu is de vraag of de mac mini spelletjes zoals age of empire etc. wel kan draaien (samen met bootcamp), of moet ik hiervoor een iMac 20″ aanbevelen?
    Graag hoor ik jullie ervaringen met de mac mini, wat jullie aanbevelen, en waarvoor jullie je mac mini gebruiken.

Bijdrager
    R-Flow

De voor en tegens en waarvoor je de iMac en Mac mini het best kan gebruiken zijn op dit forum al genoeg aan bod gekomen. Even zoeken, of in dit geval naar beneden scrollen, kan geen kwaad.;)

Enkele threads:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=128338
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=127766
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=127774
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=126295

Als je nog hele specifieke vragen hebt die in andere threads niet aan bod zijn gekomen kan je ze natuurlijk gewoon vragen.

Bijdrager
    sven-
    Bijdrager
    1984

Nog welkom op dit Forum @Mvdv

Als je al een scherm, toetsenbord en muis hebt en met het Mac OS X kennis wil maken, is de Mac Mini een voortreffelijke keus. Mooi, fluisterstil en klein
    Twijfelt je tussen een Mac Mini of een iMac?Alhoewel de Mac Mini snelle en krachtige machine is, zul je zeer duidelijk het verschil merken als je er een iMac naast zet. Eis je dus topsnelheid en je hebt ook nog geen scherm, dan gaat de keuze naar een iMac. Dezelfde kwaliteit voor losse componenten gaat namelijk al snel over de prijs van een iMac heen.

Bijdrager
    R-Flow
    ”1984″

Alhoewel de Mac Mini snelle en krachtige machine is, zul je zeer duidelijk het verschil merken als je er een iMac naast zet.

Komt natuurlijk ook omdat de iMac onderhand qua hardware twee chipset generaties voorloopt op de Mac mini en een generatie processors. De Mac mini staat gewoon al een tijdje stil in de tijd, dus de kloof wordt op deze manier alleen maar groter.

Bijdrager
    1984

Sommige mensen zijn daar ruim tevreden mee (Macmini) zo ook over de Macbook Air

Bijdrager
    R-Flow
    ”1984″

Sommige mensen zijn daar ruim tevreden mee (Macmini) zo ook over de Macbook Air

De MacBook Air loopt aardig in sync met de laatste hardware voor dat type laptop. En bij de Mac mini gaat het er niet om dat je prima een mailtje kan typen of muziek kan luisteren op de huidige hardware (dat kan immers óók nog steeds op mijn eMac van bijna 5 jaar oud), maar meer om het feit dat Apple er een nieuwprijs voor vraagt alsof de onderdelen net uit zijn.

T.o.v. de iMac betaal je haast een godsvermogen voor de Mac mini met zwaar verouderde hardware en zonder extra’s zoals toetsenbord + muis.

Bijdrager
    rrkramer

Age of empires draait prima op de mac mini (heb een oude G4 mini)
    Op de imac (intel) draait AOE 3 wel een stuk beter.

Bijdrager
    Mvdv
    ”1984″

Nog welkom op dit Forum @Mvdv

Nogmaals bedankt, door jou voel ik me wel welkom in tegenstelling tot de 2 voorgaande berichten. (Ik kan best zoeken)

De motivatie en uitleg hebben voor mij de doorslag gegeven. Ik zal mijn ouders de mac mini aanbevelen, omdat ze al een scherm en een toetsenbord/muis hebben.

Bijdrager
    Josebo.

Als je eenmaal een Mac Mini in huis hebt, zijn je ouders om en komt die iMac er vanzelf nog wel een keer!

Bijdrager
    Speedooo

MacMini is veeeels te duur om het als een waardige instapmodel te noemen. Zo heeft mijn vader (ook een beginneling 1 week terug) toch een iMac gekocht

Bijdrager
    R-Flow
    ”Mvdv”

Nogmaals bedankt, door jou voel ik me wel welkom in tegenstelling tot de 2 voorgaande berichten. (Ik kan best zoeken)

Iemand die even wijst op dat het gros van de antwoorden op je vragen al op het forum te vinden zijn en de desbetreffende links erbij zet kan inderdaad echt niet.

”Mvdv”

De motivatie en uitleg hebben voor mij de doorslag gegeven. Ik zal mijn ouders de mac mini aanbevelen, omdat ze al een scherm en een toetsenbord/muis hebben.

Als je de specificaties en prijs van de low-end iMac afweegt tegen die van de Mac mini zul je zien dat de laatste helemaal niet zo goedkoop is.

Ik zou dus echt nog even verder kijken voordat je je ouders een computer laat kopen die een stuk meer kost dan dat ie daadwerkelijk waard is.:)

Bijdrager
    ThaFreezer

Voor je ouders zal de Mac mini een goede keuze zijn. Maar betreft de hardware die in de mac mini zit kan ik het weer afraden. als je naar een pc boer gaat zal je toch even goedkoper uit zijn mocht je een pc bouwen met de zelfde cpu mits je het slim speelt natuurlijk

Mijn advies is wacht ong 2 halve maand op de update van de Mac mini. die komt er sowieso binnenkort aan. Maar ik moet ook zeggen de iMac is ook totaal geen slechte keuze je hebt dan alles in 1 en niet meer van die kabels rond slingeren. en hij ziet er gewoon geweldig uit. en krachtig voor zijn geld.

bovendien, mochten je ouders veel met foto’s werken dan raad ik sowieso de iMac aan. ik zelf heb op dit moment een eerste generatie MacBook 2ghz dual core & een iMac 20″ 2,66ghz onder weg. en de Mac Mini heeft op dit moment ong de zelfde specs als mijn mac book. en ik zelf merk dat iphoto en photoshop het niet makelijk hebben op deze hardware!

Dus het blijft een moeilijke keuze

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.