25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Arthur345

Mac Mini vraag

Hoi,

Ik heb een vraag over de Mac mini.

Zit er veel verschil tussen het
    599,- model
    2,3-GHz dual-core Intel Core i5
    2 GB geheugen
    500-GB harde schijf1
    Intel HD Graphics 3000 grafische processor

en het
    799,- model
    2,5-GHz dual-core Intel Core i5
    4 GB geheugen
    500-GB harde schijf1
    AMD Radeon HD 6630M grafische processor
    ?

Als ik er Photoshop Elements, GTA (lll, Vice City en San Andreas), iMovie en Google sketchup ermee ga gebruiken?

Nu is alleen het verschil de grafische processor (en RAM, maar zie laatste alinea). Maar gaat het zichtbaar verschil maken bij de software die ik erop van plan ben te gaan gebruiken?

Ik ga btw later ALS ik het 599 koop, het RAM geheugen upgraden naar 4GB, want in de Apple Online Store is dat 100,- en ik kan het op internet bestellen voor 60,-

Bijdrager
    Little Idiot

dat verschil ga je amper merken. extra geheugen kan je heel makkelijk zelf er steken, gewoon online kopen. Wel een bekend merk; Kingston of zo, dat is altijd goedkoper. ga maar eens naar een winkel, daar merk je niks van het verschil. dus denk aan je portemonaie…

Bijdrager
    Arthur345

Ik heb al wat op het oog;-)

Er is dus niet veel verschil dan?

Bijdrager
    Soedjono84

Leg een aantal biljetten bij en koop een iMac. Ik vind het tegenwoordig zonde dat je voor circa 250 euro erbij te lappen er een iMac op misloopt. Want op de specificaties zal je er niet op achteruit gaan.

Bijdrager
    Catbert

Ik heb vorige week de mac mini van E599,- gekocht. Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt op internet, heeft dit model geen aparte videokaart maar een zgn. ‘shared’ videokaart. De prestaties voor het draaien van zware games zijn daardoor niet spectaculair. PS Elements &iMovie draaien als een trein. Ik het er wel direct 8Gb extra ingestoken, want dit kost incl. verzenden minder dan E50,-. Het instapmodel kan overigens slecht uit de voeten met de 2Gb waarmee deze geleverd wordt. Dit heb ik hier vorige week ook als topic gepost.

Bijdrager
    Afroman
    MacGarage op 03 september 2011

Leg een aantal biljetten bij en koop een iMac. Ik vind het tegenwoordig zonde dat je voor circa 250 euro erbij te lappen er een iMac op misloopt. Want op de specificaties zal je er niet op achteruit gaan.

Wat als je al een muis en beeldscherm en de rest van het randapparatuur al hebt?

Bijdrager
    Bodevinaat

Ik heb de iMac en de MacMini. De laatste als server, en daar is-ie mijns inziens ook het meest voor geschikt. De gebruikerservaring van de iMac is echt veel en veel beter dan de MacMini met een ander beeldscherm en keyboard. Het feit dat je al een muis hebt kan toch niet de reden zijn? Ik heb 15 muizen, al over the place, draadloos.

Bijdrager
    Arthur345

Het feit dat ik een muis heb geeft zeker de doorslag, want de goedkoopste iMac is 1149 euro volgens mij. Dat verschil met de mac Mini is wel vrij groot. Daarbij koop ik nog een (Apple) toetsenbord erbij voor de functie toetsen. Dan ben ik nog steeds niet over het bedrag vqn een iMac heen, aangezien ik al een 19″ mat beeldscherm heb (wat ik beter vind dan glossy persoonlijk)

Bijdrager
    thomth

Ik twijfelde ook tussen de iMac en Mac mini. Uiteindelijk heb ik de iMac genomen. Ik had ook een monitor en muis en toetsenbord. De gehele indruk van de iMac is gewoon erg goed. Het scherm is gewoon mooier dan veel normale monitors. Ook de muis en het toetsenbord van de iMac passen er gewoon meer bij dan een gewone randapparatuur

Bijdrager
    Arthur345

Een iMac is geen normale monitor dan?

Bijdrager
    Soedjono84

De beeldscherm van de iMac is verre dan normaal. De beeldscherm is namelijk gelijk de computer en het ontwerp is van de A-klasse.

Bijdrager
    thomth

nee, de iMac heeft een IPS/Led scherm, waardoor de kleuren echt heel erg mooi worden, je achtergrond verlichting hebt en door de IPS techniek een enorme kijk hoek. Een gewone monitor heeft een LCD scherm, maar die hebben een veel kleinere kijkhoek en hebben geen verlichting, waardoor de kleuren veel monder mooi zijn

Bijdrager
    Soedjono84

Correctie van mijn reactie hierboven;
    De beeldscherm is niet direct gelijk de computer. Ik moet eerder zeggen dat de computerchips aan de achterkant van de beeldscherm zijn gemonteerd.

Bijdrager
    timmiex

het is onzin dat een mac mini bijna even duur is als een iMac 599 tegen 1149 dat is eigelijk gewoon het dubbele!

en al bekijk je de 799 en 1149 dan scheelt het nog 400 euro dat is dan toch een derde.

Bijdrager
    Arthur345
    MacGarage op 03 september 2011

De beeldscherm van de iMac is verre dan normaal. De beeldscherm is namelijk gelijk de computer en het ontwerp is van de A-klasse.

Het display van een iMac is een normaal display. Ik heb wel meerdere all in one’s gezien behalve de iMac

Maar ontopic: weet ieman nou het antwoord op mijn vraag?

Bijdrager
    Arthur345

//

Bijdrager
    timmiex

oke ontopic ik denk dat de niet ingebouwde grafische kaart wel verschil maakt dat is denk ik het grootste verschil.

je hebt dan ongeveer voor 660€ met 4GB werkgeheugen, tegen 800. het licht er ook aan hoeveel geld je er aan uit wil geven, ze zijn allebei goed!

Bijdrager
    Soedjono84

Wanneer je circa twee a driehonderd euro wilt besparen dat is de Mac Mini met 4GB wat hierboven beschreven is voldoende.

Bijdrager
    eLLiarZ

Hoe groot is het verschil tussen de Intel en de AMD Radeon HD 6630M grafische processor?

Bijdrager
    arjankamp

als je een mac mini aansluit op TV via HDMI, kan ik mn HD films die ik op de harde schijf heb staan, goed afspelen?

Bijdrager
    stavos

Ja, mits de Mini de films soepel kan afspelen..

Bijdrager
    arjankamp

Daar gaat het juist om. Met mn macbook pro loopt het soepel. Alleen denk ik er over om een mac mini aan te schaffen en die achter mn tv te plaatsen. Soort van mediacenter / server idee.

Bijdrager
    stavos

Meerdere mensen hebben dat al gedaan. En met succes. Zie bijvoorbeeld de site van een forumlid: http://macminimediacenter.tk/
    Zorg voor voldoende RAM geheugen (tegenwoordig makkelijk zelf uit te breiden of te vervangen in een Mini) en voor de juiste software. Dan moet het helemaal geen probleem zijn.

Bijdrager
    eLLiarZ

Hoe groot is het verschil tussen de Intel en de AMD Radeon HD 6630M grafische processor?

Moderator
    unSOUND

Ligt er aan met wat… AMD kaarten hebben de neiging beer te presteren bij Apple’s eigen Apps ( Aperture e.d. ).

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.