4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dunic

Mac mini voor ..

Hallo,

Ik vroeg mij af waarom de mac mini niet zou voldoen voor videobewerking, en ik heb het dan over het 1,42 model met uitbreiding naar 1 gb ram geheugen. Ik zie nog steeds mensen op een dual 800 mhz g4 o.i.d met final cut werken en adobe after effects. Nou hebben hun het voordeel dat er een betere videokaart in zit / in kan zetten, maar waarom zou 32 mb niet voldoen?

Bijdrager
    MacBeer

Het is de vraag hoe intensief je videobewerking doet. Ik heb op de akademie videobewerking gedaan op 400 Mhz G4 machines… dus lukt dat zeker op de Mac mini.
    Serieuze videobewerkers kopen liever het krachtigste systeem dat ze zich kunnen veroorloven. Maar je weet hoe dat gaat met computers, het krachtigste systeem van nu is het zwakste systeem over een jaar. Dat wil niet zeggen dat je systeem onbruikbaar is.
    Maar softwaremakers proberen met hun software alle componenten zo goed mogelijk aan te spreken. Daarom is het vaak de software die verlangt dat je een krachtig systeem hebt.

Wil je leuke movies editten in iMovie en een beetje rommelen in Final Cut dan zal dat zeker goed kunnen op een Mac mini lijkt mij.

Bijdrager
    Atjous

ik sluit me helemaal bij de vorige spreker aan.

dan laat je dat beessie maar een keer een nachtje renderen.
    dat verwende “ik zou een G5 dual processor met 40 gieg RAM kopen” …
    je bent toch geen beroepsvideomonteur?!

Bijdrager
    Brasco

Het is toch wel fijn als je een beetje ruim in je resources zit (geheugen, schijfruimte en dergelijke). Toen ik nog op het HBO zat moest ik wel eens een filmpje a 5 minuten renderen op die (windows) bakken van school. Dan moest je bij gods gratie hopen dat de beheerder van de AVD het toe liet om dat ding snachts te laten renderen en dan kwam je er de volgende ochtend achter er te weinig schijfruimte was..

maar met een iBook zal dat wel goed gaan, zeker met iMovie want dat heb ik op mijn iBook tot vervelends toe gebruikt. Werkt zeer snel en effectief, al zijn de mogelijkheden beperkt.

Ik gebruik semi-proffesioneel de combinatie FCP/DVD Studio/Motion en dan is het wel aan te raden om met een PM te gaan werken. Ik zie Motion niet eens installeren op een iBook( Niet dat ik het geprobeert heb,
    :? )

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.