16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    karf

Mac Mini voor m’n Opa

Me opa gaat morgen een Mac Mini kopen Ik heb hem echt overgehaalt om er een aan te schaffen. Hij had (natuurlijk) alleen maar problemen met z’n windoos machine.

Nu heb ik hem net even op mij Mac Mini laten spelen en ik wil morgen als hij erzelf een heeft wat dingetjes makkelijker maken. (ja NOG makkelijker :p)

– Kan het dat als je op “Zet uit” klikt dat hij dan meteen uit gaat en niet eerst die vraag komt of je hem echt wil afsluiten en 2 min. de tijd hebt?

– Hoe kan je in Mail een wanadoo adres toevoegen. Wat is bijv de server/instellingen?

– Misschien komen er straks wat meer vragen in me op.

Bijdrager
    KarelWillem

Na ‘Zet uit’ gaat hij gewoon vanzelf uit, als je verder niets doet. Geen probleem dus.

Bijdrager
    aerosoul

eerste vraag.. geen idee lijkt me niet en zou het ook lekker zo houden voor het geval hij is op
    jou mac of een andere gaat.

2e vraag: google is je vriend http://www.doemee.be/vragen/email-instellen.php

3e vraag.. tjah geen idee natuurlijk..

Bijdrager
    karf
    ”aerosoul”

eerste vraag.. geen idee lijkt me niet en zou het ook lekker zo houden voor het geval hij is op
    jou mac of een andere gaat.

2e vraag: google is je vriend http://www.doemee.be/vragen/email-instellen.php

3e vraag.. tjah geen idee natuurlijk..

Ok dan. vraag 1 is me duidelijk.
    Twee nog niet. Heb bij het kopje “Server inkomende post” bij gebruikers naam NIET de email maar gewoon de naam. Is dat goed? en bij wachtwoord gewoon het wachtwoord.

Bijdrager
    Thoomas

Tja, mischien zou je tegen hem moeten zeggen dat hij de ALT toets in moet houden tijdens het uitzetten (dan gaat hij in één keer uit), maar echt een optie is dat niet.

Bijdrager
    Nikita

1) Volgens mij niet, maar wat is daar zo lastig aan? In Windows moet je 3x klikken…

2) Archief –> Voeg Account toe –> Type account: POP / Emailadres: invullen –> Klik op Ga Door –> Server: pop3.wanadoo.nl.

Zorg ervoor dat je SMTP (uitgaande) server ingesteld staat op die van de Internetaanbieder! Dus als je bijvoorbeeld bij Het Net je internet hebt, moet je ‘m op smtp.hetnet.nl (als dat bestaat…). Ook als je je emailadres hebt bij Wanadoo. Als je Wanadoo ook voor je internet hebt, stel je ‘m dus in op smtp.wanadoo.nl

Bijdrager
    karf

Kijk daar ging het dus fout.
    pop3 en dus niet SMTP bij inkomend. Thnx.

Nog een vraag. Hij gaat morgen de dus de nieuwste MM kopen en ik heb nog de oude (non intel dus) nou heb ik hem het een en andere al uitgelegt, maar zijn er verschillen tussen de Intel Mac Mini en de oude Mac Mini? en dan bedoel ik niet dat er windows op kan maar in software enz…

Bijdrager
    Nikita

Uh je hebt de afstandsbediening voor Front Row erbij. En hij’s een stuk sneller. Maar OSX is OSX eigelijk.

Bijdrager
    CaDoc
    ”karf”

- Kan het dat als je op “Zet uit” klikt dat hij dan meteen uit gaat en niet eerst die vraag komt of je hem echt wil afsluiten en 2 min. de tijd hebt?

Een Mac zet je eigenlijk niet snel uit, alleen als het echt moet. Hij gaat toch vanzelf slapen waarbij er een wit oogje blijft gloeien ten teken dat hij zo weer wakker gemaakt kan worden. Je hoort een slapende Mac namelijk ook niet (en een wakkere alleen als hij echt even hard werken moet).

Bijdrager
    Nikita

Inderdaad, leer ‘m aan om de Mac in sluimerstand te zetten. Die geeft ook geen extra venstertje met een ‘waarschuwing’ of vraag…

Bijdrager
    wilko
    ”CaDoc”

Een Mac zet je eigenlijk niet snel uit, alleen als het echt moet. Hij gaat toch vanzelf slapen waarbij er een wit oogje blijft gloeien ten teken dat hij zo weer wakker gemaakt kan worden. Je hoort een slapende Mac namelijk ook niet (en een wakkere alleen als hij echt even hard werken moet).

Waarom zou je hem ’s nachts niet gewoon uitzetten? Scheelt je ook weer in stroomkosten (ja, in de sluimerstand verbruikt je Mac stroom). Onzin om hem in slumer te laten staan. Alleen maar omdat je dan één venstertje extra hebt?

Bijdrager
    Nikita

Ik zet ‘m in Sluimerstand zodat ik vrijwel direct weer gebruik kan maken van m’n Mac. En ach, zoveel stroom verbruikt ‘ie nou ook weer niet…

Bijdrager
    CaDoc
    ”Nikita”

Ik zet ‘m in Sluimerstand zodat ik vrijwel direct weer gebruik kan maken van m’n Mac. En ach, zoveel stroom verbruikt ‘ie nou ook weer niet…

M’n laptop sluimert ook altijd maar.. soms gebruik ik hem anderhalve week niet en dan is de batterij nog zeker niet leeg. Het stroomverbruik valt allerzins mee in slaapstand.

De deurbel trekt denk ik nog meer stroom, die zet je ’s nachts ook niet uit..
    O ja, je router, je wekkerradio, je electronische thermostaat, je… noem maar op. Een klein beetje gemak mag best wel een heel klein beetje stroom trekken.

Moderator
    unSOUND
    ”karf”

Kan het dat als je op “Zet uit” klikt dat hij dan meteen uit gaat en niet eerst die vraag komt of je hem echt wil afsluiten en 2 min. de tijd hebt?

Gewoon deze toetsen indrukken:

Bijdrager
    wmstudio
    ”CaDoc”
    ”Nikita”

M’n laptop sluimert ook altijd maar.. soms gebruik ik hem anderhalve week niet en dan is de batterij nog zeker niet leeg. Het stroomverbruik valt allerzins mee in slaapstand.

De deurbel trekt denk ik nog meer stroom, die zet je ’s nachts ook niet uit..
    O ja, je router, je wekkerradio, je electronische thermostaat, je… noem maar op. Een klein beetje gemak mag best wel een heel klein beetje stroom trekken.

Wat voor invloed heeft dit op de levensduur van de accu?

Bijdrager
    CaDoc
    ”wmstudio”

Wat voor invloed heeft dit op de levensduur van de accu?

Goede vraag. Heb zelf nooit enig probleem met de levensduur van mijn accu gehad. Vóór de iBook accu omruilactie had ik na een dik jaar gebruik nog steeds bijna 100% capaciteit volgens CoconutBattery.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.