15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Ensemble

Mac Mini voor Logic voldoende of niet?

Hallo allen,

Om maar met de deur in huis te vallen wind de nieuw MAcpro me heel erg op maar ga ik deze gewoon niet kopen omdat ik daar momenteel even hetgeld niet voor heb.

Ik wil echter toch mijn oude Logic songs (genaakt in Logic pro 6) kunnen openen en verder bewerken en zit eraan te denken om de Macmini 1,66Ghz te kopen icm Logic 7.2.

Denken jullie dat dit qua horsepower voldoende zal zijn? Ik heb een externe geluidskaart die met firewire 400 werkt, de MOTU 828 MK2. En de Mac Mini heeft zo’n firewire aansluiting dus dat lijkt me prima.

Wat vinden de kenners ervan?

Groeten,

ens

Bijdrager
    Mr Macintosh

Zolang je er genoeg RAM in stopt, dus niet de standaard 512MB, maar 1 tot 2GB zal Logic wel goed lopen op de Core Duo mini.

Bijdrager
    Artishoque

Ik draai logic 7 met groot succes op mijn oude G4. Werkt als een tierelier.

Bijdrager
    Ensemble

Ja ik gooi er dan wel 2 gb. ram in denk ik.

Bijdrager
    Mr Macintosh

Met 2GB Ram en een Intel Core Duo 1,66GHz hoef je nergens zorgen over te maken:wink:

Bijdrager
    Ensemble

Oh, is de harde schijf 5400rpm?

Dat is nl. dan nog wel te doen, trager zou niet handig zijn denk ik.

Bijdrager
    Ensemble

Oh ik zie het al. 5400 RPm inderdaad.

Bijdrager
    vogel

Eerlijk gezegd zou ik toch iets meer uitgeven en er, of een 7200 rpm externe harde schijf aanhangen, of een laptop met ingebouwde 7200 rpm schijf kopen. Een laptop heeft natuurlijk nog eens het voordeel dat je je studio overal mee naartoe kan nemen.

Bijdrager
    Ensemble

Ja, ik twijfel ook nog heel erg:P

Het punt is eigenlijk duidelijk bij mij. Er zijn op het pc platform nog zoveel zaken die ik wil blijven gebruiken zonder alternatief op mac platform. Ik wil dus de goedkoopst mogelijk weg vinden om Logic te draaien en tevens een nieuwe pc te kopen maar goed, dan kan ik net zo goed een nieuwe MacPro kopen en dan dual boot draaien allleen denk ik dan weer dat de performance van een losse pc met xp sneller zal zijn dan de xp op een MacPro..

Got it? lastig, ik blijf een tobber.

Bijdrager
    WallytheShark

nee hoor XP draait zeker weten VEEEEEEEL sneller op de nieuwe Mac’s

Bijdrager
    vogel

XP gaat denk ik wel als een speer op een Quad Xeon Macpro. Net zo snel als een PC met dezelfde processor. Je hebt geen emulatie meer nodig, want XP draait gewoon native.
    En op dezelfde computer draai je OS X…

Bijdrager
    Ensemble

hehehe, ik vind Mac hebruikers zo grappig he.

Maar goed, dat klinkt dus wel interressant dan.

Es even kijken wanneer de MacPro leverbaar is dan.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je niet al te veel geld wilt utigeven, dan zou ik eerder voor een iMac gaan
    dan een Mini. De iMac is een kanshebber vanwege de snelle/grotere HD en de betere
    videokaart en snellere processor.

Ik weet het niet… de Mini zal het vast wel redelijk aankunnen hoor, maar uiteindelijk zul je
    met die machine snel tegen z’n limiet aanzitten. Het blijft een instapcomputer natuurlijk;)

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    mailmen

Ik denk het zelfde als Joram

Bijdrager
    joostovermars

Ensemble, het zou helpen als je vertelt hoeveel audiotracks, hoeveel virutele instrumenten en (welke) plugins je gebruikt. 16 tracks met een EQ, her en der een compressor en een galm op een bus moet voor een mini geen punt zijn. zeker als je alleen de plugins van Logic zelf draait. praat je over 32 tracks met overal eq en compressie, 10 instruments en een zwik Wave plugins, convolutiegalmen etc, dan wordt het andere koek.

ikzelf heb een intel imac 20 inch met 1,5 GB ram en loop niet tegen de grenzen van de machine aan. werk meestal met akoustische opnames van 8-24 tracks met vrijwel overal Wave Renaissance channel op, dus…. zolang je niet dagelijks uren video rendert of grote 3d modeling projecten uitrekent lijkt me een macpro wat te zwaar.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.