19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Solom

Mac Mini voor films

vraagje.

Is een mac mini G4 1,25Ghz, 1GB ram goed genoeg voor het afspelen van divx films op een tv?
    of heb je daarvoor een betere processor nodig?

Bijdrager
    1984

Lijkt mij voldoende 1.25 Ghz,voor een G4 is 1GB voldoende, voor een Intel net voldoende, het nadeel is dat hij niet over frontrow beschikt en dat is wel handig als je hem op de tv aansluit

Bijdrager
    KingAchille

Ik vermoed van wel. Maar als je de Mac mini op een tv gaat aansluiten is het enkel de vraag of je grafische kaart de resolutie wel kan trekken!
    Mvg,

Bijdrager
    R-Flow
    ”KingAchille”

Ik vermoed van wel. Maar als je de Mac mini op een tv gaat aansluiten is het enkel de vraag of je grafische kaart de resolutie wel kan trekken!
    Mvg,

De Mac mini ondersteund een resolutie tot 1920×1200 pixels. Voor zover ik weet zijn er weinig tv’s die daar overheen gaan (als ze er al zijn).

Bijdrager
    Solom

kan mac mini g4 echt geen front row? Lijkt me een beetje raar. ’t is toch gewoon software?

Bijdrager
    1984

MediaCentral turns your Mac into the ultimate home theatre system:
    Maar dan nog een oplossing voor infrarood ……:?

Bijdrager
    sven-
    ”Solom”

kan mac mini g4 echt geen front row? Lijkt me een beetje raar. ’t is toch gewoon software?

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=2117

Ik weet dus niet zeker of het nou wel of niet op de officiele manier kan.

Bijdrager
    formulefan

als je leopard op je mac zet, heb je sowieso WEL front row. Dit zou een oplossing kunnen zijn, maar ik heb zelf Tiger en ik draai ook front row.
    Dan wel de oude front row, maar hier werkt het prima.

Bijdrager
    macpro

Je kunt ook infrarood ontvangst aan een Mac mini toevoegen.
    Bijvoorbeeld via de IRTrans modules.
    Heb ik al eens een artikel over geschreven: IRTrans en iRed: Beam me up Maccie!

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”Solom”

vraagje.

Is een mac mini G4 1,25Ghz, 1GB ram goed genoeg voor het afspelen van divx films op een tv?
    of heb je daarvoor een betere processor nodig?

Voor een divx film meer dan genoeg.

Formulafan schreef

als je leopard op je mac zet, heb je sowieso WEL front row. Dit zou een oplossing kunnen zijn, maar ik heb zelf Tiger en ik draai ook front row.
    Dan wel de oude front row, maar hier werkt het prima.

Leopard vind ik zelf niet echt lekker werken op een g4 . Ben dan ook overgestapt op een intel.
    Ik heb zelf ook front row in tiger gedraaid en dat ging goed.

Bijdrager
    iFredo

RAM kost niks meer tegenwoordig. Ik zou de Mini in ieder geval volstoppen tot de max. Heb zelf onlangs 4GB voor mijn MacBook bestelt a EUR 72,- (incl. BTW)

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”iFredo”

RAM kost niks meer tegenwoordig. Ik zou de Mini in ieder geval volstoppen tot de max. Heb zelf onlangs 4GB voor mijn MacBook bestelt a EUR 72,- (incl. BTW)

1Gb Ram is het maximale voor deze g4

Bijdrager
    DennissinneD

Hoe zit het dan met de audio via de mac mini, daar zit alleen dvi op toch???

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon met je headphone/line-out jack?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Solom”

Dat zou perfect moeten gaan — ik gebruik m’n mini (1,42 GHz G4, 512 MB RAM) daar al jaren voor. Ik draai er nog altijd Tiger op (vanwege dat ik ook denk dat Leopard het niet zo lekker erop gaat doen) en heb er Front Row op geïnstalleerd via de nu helaas niet meer beschikbare methode van Andrew Escobar. (Graag zou ik een manier vinden voor 10.4.11, want ik draai nu nog altijd 10.4.7 … )

”DennissinneD”

Hoe zit het dan met de audio via de mac mini, daar zit alleen dvi op toch???

In mijn geval een DVI -> HDMI kabel voor het beeld, en van de koptelefoonuitgang naar een line in van de TV.

Bijdrager
    formulefan

het is nog steeds mogelijk via de andrewscobar methode hoor. Bij mij werkt het nog steeds.

Bijdrager
    carpebios
    ”iFredo”

En merkt je er iets van vergeleken met de standaard 2GB?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”formulefan”

het is nog steeds mogelijk via de andrewscobar methode hoor. Bij mij werkt het nog steeds.

Wat ik bedoel is dat hij bij elke subversie van OS X een nieuwe versie van de Front Row hack uitbracht, en aangezien de site waar je die kon downloaden niet meer bestaat, heb ik hem alleen voor 10.4.7, geen latere.

Bijdrager
    formulefan

de methode die je toen gebruikte, kun je nog steeds gebruiken. Ik draai front row op mijn mac mini g4 en heb 10.4.11.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.