5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Gothenburg

Mac Mini verliest steeds Airport verbinding (opgelost!)

Hey mede-forummers,

Ik heb een klein maar best frustrerend probleem. Mijn Mac Mini 1.66GHz (OSX 10.6) verliest steeds de aiport verbinding. Ik heb het idee dat dit vooral voorkomt als de Mac in slaapstand gegaan is. Ik kan vervolgens ook niet via het Airport logo verbinden.Het netwerk wordt dan niet gevonden. Ik moet eerst naar Netwerk->Airport->Verbind met ander netwerk en dan weer de netwerknaam intypen en het wachtwoord. Ik maak gebruik van een WPA2 verbinding en mijn Airport Extreme staat niet op de stand dat hij het netwerk verbergt.

Ik had gehoopt dat dit met de update naar Snow Leopard verholpen zou zijn maar helaas. Ik heb met mijn Macbook Pro overigens nergens last van. Ik kan het netwerk constant zien en er mee verbinden. Zou dit misschien aan een foutje in een plist bestand liggen? Weet jullie hiervoor een oplossing. Alvast bedankt.

Moderator
    unSOUND

Ik heb het vaker gezien, en het is meestal hardwarematig. De antenne-kabel wil nog wel eens los zitten, en soms kapt gewoon de hele antenne er mee… Andere mogelijkheid is dat het in de WPA2 beveiliging zit. Schakel die bijvoorbeeld eens uit, en kijk wat hij dan doet.

Bijdrager
    KingAchille

Misschien ben je hier iets mee?

Bijdrager
    Gothenburg
    ”unSOUND”

Ik heb het vaker gezien, en het is meestal hardwarematig. De antenne-kabel wil nog wel eens los zitten, en soms kapt gewoon de hele antenne er mee… Andere mogelijkheid is dat het in de WPA2 beveiliging zit. Schakel die bijvoorbeeld eens uit, en kijk wat hij dan doet.

Ik ga morgen mijn Mac Mini maar weer eens uit elkaar halen. Misschien zit er een draadje niet goed. Kan komen door de inbouw van het ram en de HD.

@ King Achille
    Ik zal het topic eens doornemen. Flinke lap tekst. Ik denk dat ik er wel wat aan heb. Thanks

Bijdrager
    Gothenburg

Het hergroeperen van de netwerken zoals stond vermeld in het topic wat KingAchille aandroeg heeft geholpen :D Thanks!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.