9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

Mac mini verliest netwerk na wake-up

Hi allen,

Mijn mac mini functioneert als een media center en is aangesloten op tv. Ik benader hem via het net werk met andere macs.
    Wanneer de mac een tijd niets te doen heeft en in slaap valt kan hij nettjes weer wakker worden wanneer ik met mijn toetsenbord of muis beweeg lokaal op het apparaat.
    Tot nu toe niets aan de hand tot dat je internet op wilt, of iets van het werk af wilt halen, of als je met een andere mac erop wilt komen.

Op 1 of andere manier lijkt het netwerk niet goed meer te lukken.

Als ik naar de netwerkinstellingen ga zie ik bij ehternet dat deze geswitched is naar 10mbit ipv 100mbit. De truc om dit te verhelpen lijkt nu alleen nog door de netwerkstekker eruit te trekken en hem weer opnieuw erin te stoppen. Je ziet dan na een aantal seconde het netwerk weer op 100mbit terug komen.

Heeft iemand anders dit probleem wel eens gehad? Ik heb gezocht op google en diverse fora maar kon niets vinden.

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb (nog) nooit naar de netwerksnelheid gekeken maar ik herken wel wat in je probleem.
    Ook ik heb mijn mini aan de HDTV hangen en in een intern Gigabit netwerk. Als de mini in slaapstand is kan ik hem vanaf andere Macs niet benaderen. Het netwerk haalt hem niet uit de slaapstand, heel irritant, ik moet dus eerst de mini met het toetsenbord uit de slaapstand halen voordat ik hem weer in het netwerk kan activeren/benaderen.

Bijdrager
    Pieterr

Ik herken ook wat van het probleem. Als je Mac mini via een ethernetkabel aan je router hangt, zou je nog Wake On Lan kunnen proberen. Mijn Mac mini is draadloos met het netwerk verbonden, en dan werkt WOL niet (tenminste, niet op Leopard).

Bijdrager
    stefsegers

Hoi PIeter,

Hoe kan ik WOL activeren op mijn mac mini? Of moet ik dat in de airport instellen?

Stef

Bijdrager
    OMT-fan

WOL?????

Mini hangt inderdaad aan mijn router

Bijdrager
    mark-a-mac

Systeemvoorkeuren -> Energiestand -> Opties -> Schakel sluimerstand uit voor netwerkbeheertoegang

Bijdrager
    OMT-fan

Heb ik al aanstaan op alle Macs

Bijdrager
    Pieterr

Zie voor meer info bijvoorbeeld deze gratis WakeOnLan applicatie. Daarmee kun je vanaf een andere Mac je Mac mini uit z’n slaap halen. Er bestaan ook versies voor de iPhone / iPod touch.

Zie ook MacWorld Review: WakeOnLan 1.0.

Bijdrager
    OMT-fan

Pieterr, bedankt, ik heb WakeOnLan ge├»nstalleerd….. het werkt!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.