18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    RobinZwama

Mac mini verkopen :: Wat is de waarde?

Hallo!

Ik wil mijn Mac mini inclusief accessoires verkopen, omdat deze me veel te sloom wordt voor pro apps, maar ik heb geen idee wat ik kan vragen. Dit zijn de specs:

Mac mini 1.66 GHz Core Duo
    1GB RAM
    Superdrive

Inclusief:
    LaCie mini Hard Drive 250GB Hub (dus met 2x firewire en 3x USB 2.0)
    19″ LG LCD beeldscherm.
    Mighty Mouse + Apple Keyboard

Alles is nog zo goed als nieuw. Ik wil hiervoor in de plaats graag een MacBook Pro, of een nieuwe iMac kopen.
    Heeft iemand enig idee wat ik kan vragen voor dit setje, want op Marktplaats lopen de prijzen erg uit een.

Alvast erg bedankt!

Inactief
    Anoniem

Kijk even op deze site:
    http://macnews.de/gebrauchtpreise/77450.html
    Ik zou net iets boven die prijzen vragen.:D

Bijdrager
    mvdenberg

Ik denk dat je voor de Macmini 450 euro kunt krijgen. Maar niet meer dan 500 euro.
    De Lacie schijf: 70 euro (is momenteel 132 euro)
    De LG monitor: 100 euro (je koopt nu een LG widescreen 19″ voor 190 euro)
    Dus de hele set: 630 euro.

Bijdrager
    RobinZwama

Da’s iets minder dan ik had gehoopt:P

Ik dacht dat ik nog wel 800 euro voor het zetje kon krijgen.;)

Bedankt!

Ennnn: Wat is een betere optie: nieuwe iMac of een 15″ MacBook Pro?
    Voor 1899 een 15″ MacBook Pro VS een iMac 24″ 1749,-

Ik kan altijd nog tweedehands gaan kijken!

Bijdrager
    mvdenberg

800 euro? een nieuwe mini kost 600 euro. Oke, zonder superdrive. Maar wel een nieuwe. Ik denk dat je die prijzen aardig kunt aanhouden. Maar dat is mijn mening :innocent:
    Hoelang heb je alles al? Heb je ergens nog garantie op? Daar zijn kopers natuurlijk nog wel blij mee.

Als je niet mobiel hoeft te zijn, heeft de iMac:
    * een snellere harddisk en grotere harddisk
    * veel groter scherm
    * goedkoper

Bijdrager
    RobinZwama

Da’s waar:P
    Heb zover ik weet alleen nog een paar maand garantie op de LaCie Drive.
    Heb de boel heb ik net anderhalf jaar denk ik.

Zijn laptops ook verzekerd?

Bijdrager
    mvdenberg

Ik neem aan, gewoon via je standaard inboedelverzekering. En sindskort heeft interpolis(?) een buitden de deur verzekering: dus zelfs op straat en bij anderen verzekerd.

Bijdrager
    RobinZwama

Wij hebben een Centraal Beheer buitenshuis verzekering, maar dat is alles, behalve fietsen, etc, en computers, etc:P
    Toch heb ik liever iets mobiels. Er komt toch snel een een nieuwe MacBook uit? Zouden die grotere schermen hebben?

Bijdrager
    mvdenberg

Er gaan geruchten voor een nieuwe macbook. Geen idee of deze ook grotere schermen krijgt.
    Alleen: is een macbook wel wat voor jou? Omdat je zelf zegt dat je mac mini niet volstaat met pro programma’s. Ik raad je dan eerder een macbook-pro aan.
    Want zoveel schelen die macbook en macmini intel van jou niet: oke: cpu is wel anders (core2duo, paar Ghz sneller). Maar volgens mij dezelfde videokaart.

Bijdrager
    RobinZwama

Da’s waar… Jammer dat er zoveel prijsverschil zit tussen de MacBook en de de Pro…
    Ik denk dat een iMac dan toch een betere keus is… Ik zal er eens goed over nadenken!
    Bedankt voor je replies!:)

Bijdrager
    mvdenberg

Graag gedaan! :)

Maar: wat doe je eigenlijk op je mac mini waardoor deze niet meer volstaat? Daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar geworden.

Bijdrager
    RobinZwama

Haha.
    Nou… De eerste app waar ik tegenaan liep was Aperture. Kan wel, maar is heel traag.
    Daarna video’s bewerken met Final Cut Express HD, kan gewoon niet, dus dat moet ik doen op onze iMac (maar die is niet van mij, dus da’s ook niet fijn ;)).
    En ik ben heel vaak bezig met Adobe CS 3 en dat is op een Mac mini gewoon veel te TRAAG! En zeker als je andere apps hebt openstaan, dan kun je gewoon niks meer draaien. De Mac mini is gewoon een iLife box.:)

Bijdrager
    mvdenberg

Je kunt met activiteitenbeheer zien waar je mini nu tekort aan doet: je kunt het ram verbruik en cpu verbruik meten.
    Want 1 Gb ram met die zaken die jij doet is ook best weinig… Ik zeg niet dat een memory upgrade naar 2Gb dé oplossing is, maar het zal zeker e.e.a. vloeiender laten verlopen.
    Dus welke mac je ook aanschaft: neem in jouw geval veel ram geheugen!

Bijdrager
    RobinZwama

Da’s waar! Maar ik wou een Mac waar ik nog jaren mee vooruit kon, maar dat kan echt niet met de mini. Dan kan ik beter nu een nieuwe kopen, nu ik nog wat wat kan krijgen voor de Mac mini. Met een MacBook Pro of iMac kan ik veel langer vooruit dan deze Mac mini. Bovendien kan het nieuwste Harry Potter spel niet op de GMA 950. :innocent: :P
    Nee, ik ben het gewoon zat om qua specs net genoeg te hebben, of net te weinig. Ik moet als ik apps koop/download altijd opletten of ik wel genoeg heb, en om dan telkens RAM te gaan upgraden (ben als van 512 naar 1024 gegaan)… Liever meteen iets wat lekker snel is!

Bijdrager
    hansenonline

als je die mini wilt verkopen voor een macbook(pro) zou ik alleen de mini verkopen en de randapperatuur behouden. de externe had is erg handig voor backup doeleinden en een extra scherm is met applicaties die veel submenu schermen gebruiken dan ook fijn in het gebruik.

Bijdrager
    RobinZwama

Ohoh, daar had ik nog niet eens aan gedacht…
    Hmm… Schermen hebben we hier thuis nog wel wat van die ik an gebruiken ;), dus deze kan ik wel weg doen, of de mini verkopen met een ander scherm, want dan is de mini toch meer gewild denk ik (met scherm dus).
    En ik was sowieso al van plan een grotere externe schijf te kopen, en deze externe is een LaCie voor de Mac mini gemaakt (past er precies onder, dus dat staat wel lelijk zonder de computer erboven.
    Het liefste heb ik gewoon het hele setje weg, en dan een 500GB externe er los bij voo back-up.
    Ik hoop dat de MacBook Pro binnenkort een price drop krijgt!

Bijdrager
    mvdenberg

Heb je hier al eens gekeken?
    http://macdiscount.nl/

Deze site heeft maar 1 aanbieding: hoe meer mensen deze bestellen, hoe goedkoper het wordt.

Bijdrager
    RobinZwama

Vette site! Dankje! Daar zal ik zeker naar kijken!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.