5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordy.vander.Meij

Mac mini upgraden

He all,

Ik heb nu een mac mini met de volgende specs:

1.25 GHz
    512mb
    combodrive

Nu wil ik deze wat opvijzelen met zoiezo 1gig ram erin te zetten. Nu mijn 2 punt is de harde schijf. Ik zou best een externe hdd als eerste hdd willen gebruiken ivm de snelheid. Alleen weet ik niet of ik beter firewire of usb2.0 kan gebruiken. Ik heb gehoord dat als je zo’n hdd als hoofd hdd gebruikt, dat je systeem daar ook sneller van wordt (sneller files benaderen etc). Kan iemand dat bevestigen?
    En hebben jullie nog aanraders voor een externe hdd die je onder je mac mini zet? IOmega of Lacie zag ik in de apple store staan, IOmega sprak me kwa prijs wel aan, maar ik weet niet of daar mensen goede ervaringen mee hebben.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Napsju

Alles wat je wilt weten:

1GB geheugen: Merk maakt weinig uit, moet gewoon DDR400 zijn. Prijs: ±75-80 euro.

Externe schijf: Maakt wél uit. Om een PPC Mac extern te laten booten heb je absoluut een FireWire HD nodig, iets wat je hier op dit forum al lang had kunnen vinden. Verder zijn de vorm / capaciteit naar eigen wens. Er is genoeg te koop.;)

Succes!

Bijdrager
    Jordy.vander.Meij

Tot nu toe denk ik dat die IOmega het best uit de reviews komt, maar er zit “maar” 2mb cache in en in die lacie 8mb. Zou dat veel verschil maken?

Bijdrager
    vegeta

Ik dacht dat je met meer cache enkel voordeel uit kon halen bij grote bestanden.
    Maar het is geen groot verschil.

Is ook afhankelijk van welke makelij de harde schijf is & dat is moeilijk te achterhalen bij zo’n Lacie & iomega. De een is soms sneller dan de ander, het is niet dat de specificatief van merk A hetzelfde zijn als die van merk B. Dat ze allebei evengoed presteren.

Soit, je moet je niet blindstaren op cijfers :)

Bijdrager
    Jordy.vander.Meij

Oke dank je voor de info. Denk toch dat ik die IOmega ga kopen. Kan ik een directe kloon maken van mijn OS X nu? Zodat ik niet opnieuw hoef te installeren?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.