16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

Mac mini, toetsenbord + muis

Hey,

Ik ben van plan om voor een Mac Mini te gaan. Alleen zie ik dat er 2 usb poorten achter-in zitten. En als die voor het toetsenbord + muis zijn is dat niet echt lekker.

Mac Mini aansluitingen

Ik had gehoord dat er usb poorten nog aan toetsenbord zaten?[/url]

Bijdrager
    klaus

Ja, er zit een usb aansluiting op een apple toetsenbord.

Je kan er wel enkel maar apparaten op aansluiten die geen extra stroom nemen van de usb-poort. Muizen etc, werken prima!

Je hebt dus nog 1 usb poort over dan.

Bijdrager
    remcodb2

Die poort achterin het toetsenbord is idd vooral voor muizen of usb opslagsticks bedoeld, zo hou je 1 poort over in je toetsenbord waar je iets van een usb stick kan in doen, en 1 achterin de mini die je voor elk ander usb apparaat in kan doen wat meer stroom nodig heeft.

Bijdrager

mmm, naja dat zal wel lukken denk ik. Zoveel hoeft er niet op aan te sluiten, en anders een USB hub erbij met eigen netsnoer. Maar het duurt nog 1 a 2 maanden tot dat hij er komt ($$):? :(

Bijdrager
    A

Maar je kan toch ook gewoon een draadloos toesenbord en beeldscherm kopen.

Bijdrager

ik heb het niet zo op draadloos, ik moest zovaak met een microsoft muis de batterijen wisselen.

Je kan dus een draadloos nemen? Zonder nog extra aansluitingen zoals een ontvanger?

Bijdrager
    A

Eh… Ik weet het niet. Maar als je een bluthooht kaart ik de Mac mini laat zetten kan het geloof ik zonder ontvanger.

Bijdrager

ja ik zie het net in de shop, maar zoveel usb gebruik ik niet alleen een mp3 spelertje,

Maar ik neem de goedkoopste versie (€ 529), voor draadloos internet hoef ik niet te gaan het word toch een pc voor op me kamer. En de andere pc’s (1 laptop en deze desktop) zijn ook via een router met een UTP kabel aan gesloten

Hoe meer ik lees hoe eerder ik hem wil :lol: 8)

Bijdrager
    apple freak

koop hem in de onderwijs.store. dat scheelt weer een paar euro. Er staat wel dat je 18 moet zijn maar dat maakt niet uit. er is niemand die dat nakijkt of wat dan ook directe link

Bijdrager
    T-sec

Snap niet waarom je zolang moet wachten op de mac Mini. Ik had hem binnen 3 dagen binnen.
    Heb het nieuwste middel model genomen, dus geen oude voorraad. –> http://www.macstuff.nl

Bij deze mac mini heb ik ook een MiniMate externe HD genomen. Voordeel hiervan is dat deze MiniMate een USB en FireWire Hub on-board heeft. Dus extra USB en FireWire poorten.

Bijdrager
    Freek.
    ”Ashwin”

je kan toch ook gewoon een draadloos toesenbord en beeldscherm kopen.

Vertel een ’s Ash, een draadloos beeldscherm… is dat er al en wat schiet je er usb’s-gewijs mee op?

Bijdrager
    remcodb2

Kun je wel een 2e beeldscherm aansluiten.;)
    edit: en dat 2e beeldscherm is er een met ingebouwde usb aansluitingen, dat ik dat niet eerder zag!

Bijdrager
    ”T-sec”

Snap niet waarom je zolang moet wachten op de mac Mini. Ik had hem binnen 3 dagen binnen.
    Heb het nieuwste middel model genomen, dus geen oude voorraad. –> http://www.macstuff.nl

Bij deze mac mini heb ik ook een MiniMate externe HD genomen. Voordeel hiervan is dat deze MiniMate een USB en FireWire Hub on-board heeft. Dus extra USB en FireWire poorten.

Geld :( :x , ik moet eerst mijn loontje binnen krijgen. Ik werk nu nog niet zolang, en zoveel uur maak ik niet in de week. Dus ik hoop dat ik hem volgende maand kan betalen. Of misschien nog een maand voor toetsenbord + mighty mouse :innocent: :apple:

Edit: Ik zie op de website http://www.macstuff.nl dat er meer keuze is qua geheugen, hdd. Maar er zit verder geen software bij zie ik? Dan koop ik hem liever via http://www.apple.nl dan zit er Tiger 10.4 bij, + nog een aardig software pakket

Bijdrager
    KingLexus
    ”Rimsic”

ik heb het niet zo op draadloos, ik moest zovaak met een microsoft muis de batterijen wisselen.

Ik heb al een tijdje (1½ jaar) een optische bluethooth muis van Logitech (met on/off schakelaartje aan de onderkant). Werkt super. Gebruik hem dagelijks op m’n werk. Eens in de 5 a 6 maanden de batterij verwisselen/opladen. Dus dat werkt naar behoren. Alleen heb ik geen ervaringen met een Bluetooth toestenbord. Dus daar kan ik niet over oordelen.

Bijdrager
    PietjePuk

Nog even ter info, de usb-aansluitingen op het toetsenbord zijn USB 1.1, die op de mini USB 2.0

Bijdrager

Usb 1.1 heeft geen effect met een muis, en mijn mp3 speler gebruik ik af en toe. Dus wat langer wachten vind ik geen probleem

Ik doe het eerst wel zo

Desktop 2.0 : Toetsenbord

Toetsenbord 1.1: Muis + MP3 speler

En een externe HDD kast, ik heb nog een hdd liggen van 80gb.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.