30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 116)
  • Q:
    Bijdrager
    chocolate

Mac Mini, toch doen ?

Hoi,

Ik heb @ the moment een AMD64, 1GIG ram, Geforce 6600GT en nog een heleboel rotzooi die onder windows draait. Nou ben ik die grondig zat. Maar omdat ik een apple keyboard heb en een mooi TFT is het zonde dat allemaal te verkopen he, dus vroeg ik me af of de Mini Intel Duo Core een goede keuze is. Mijn voornaamste taken. DVD’tjes backuppen, msn/irc, af en toe eens photoshoppen voor de logo’s van mijn site, maar ZEKER niet professioneel met zware renders enzo, laatstaan dat ik weet wat dat is:P Ook zoek ik iets dat minder plaats inneemt :evil: Zo wat raden jullie mij dan aan? Qua ram etc ?

Vriendelijke groet

Bijdrager
    Mr Macintosh

Als ik lees wat jij wilt doen, zou ik niet voor de Duo Core gaan. Maar voor de Solo Core. Is relatief gezien een stuk goedkoper. Op de processor en de schijf na, zijn ze identiek aan elkaar. En dat voor een verschil van €230,-. De Solo is de beste koop. Tenzij je echt meer Power nodig hebt.

Bijdrager
    chocolate

Wat bedoel je met POWER ? een miliseconde sneller ofzo ?

Bijdrager
    roblemmen

De goedkoopste Mac Mini, laadt hem vol met Ram, en plaats er een snellere schijf in.

Mac Mini: 650
    1 GB RAM: 90
    Ministack (Design externe schijf met 160 GB en 7200 RPM.): 140

Totaal: 880 euro.
    Voor nog 90 euro zit je aan je maximum RAM en heb je een zeer snelle Mini.:wink:

Bijdrager
    chocolate

WaW klint niet slecht 8) En dat beetje photoshoppen zal wel gaan dan ?

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Flavio”

WaW klint niet slecht 8) En dat beetje photoshoppen zal wel gaan dan ?

Dat mag dan zeker geen probleem zijn!

Bijdrager
    kaiser pro

dat kan toch niet hij wou toch dvdtjes backuppen daar heb je toch een super drive voor nodig en die zit alleen in de mac mini met intel core duo dacht ik???????????

Bijdrager
    PietjePuk

De Superdrive is ook optioneel bij de Solo

Bijdrager
    chatsmit

dat is een optionele keuze voor de solo, voor 50 euro extra.

Bijdrager
    chocolate

Dat heb ik er wel voor over, die optionele harddisk kan nog wachten dan, ik gebruik nu amper 20gig :x

Bijdrager
    Powerpuppy

Beste Flavio, je zult merken dat wanneer je een apple gaat gebruiken je harde schijf nooit genoeg kan zijn, dus koop dat zo groot mogelijk is mijn advies. Ik heb zelf 2×250 gieg in mijn dual G5 hangen en heb ook noh een 180 gieg externe harde schijf. Je kunt nl heel snel hele grote grafische bestande bewerken, en als je daar eenmaal aan gewend bent, heb je een grote schijf nodig.

Bijdrager
    chocolate

Dus hoeveel zou ik dan in de mini moeten hebben ? Niet extern ?

Bijdrager
    OReason

Houd er wel rekening mee dat als je een DVD wilt kopiëeren je ‘m eerst naar je HD moet kopiëeren en dan vanaf je HD weer op DVD-R kan zetten.

Bijdrager
    davedive

èn als je photoshop noemt, met de intel -versie van applehardware : draait onder ‘rosetta’ (vertaler om PPC-code om te zetten naar x86 code).

Photoshop (éérst cs en misschien 6 maand later de elements 5) zullen pas vanaf begin volgend jaar ‘native’ draaien (zonder rosetta dus).

dual core dus, anders zou je hééééééél erg ontgoocheld kunnen zijn met je éérste mac, … en dat willen we toch niet hé :wink:

Succes ermee
    davedive

Bijdrager
    Powerpuppy

yep, en de schijf zo groot als maar kan

Bijdrager
    chocolate

ben vanplan hem binnen enkele maanden te kopen, goed geinformeerd dan :lol:

Bijdrager

Wel grappig dat je ”gestoorde mac fan” status hebt, en nog op windows werkt, wel grappig om te zien, ik heb ook veel op apple-fora rondgekeken toen ik nog aan het sparen was voor men powerbook.

Veel plezier met je toekomstige mac in ieder geval, je zult er geen seconde spijt van krijgen!

Bijdrager
    chocolate

Dank, ik zit toch al een goeie maand hier

Bijdrager
    mvdenberg

Een goede maand? Nou, met zoveel posts moet je heel goed geinformeerd zijn!
    Alvast veel plezier met je mini! :D

Bijdrager
    xoror

Gewoon de core duo kopen met 1gb ram.

Je gaat altijd dingen vinden waarvoor je de 2e core gaat gebruiken.

Bijdrager
    wilko

Ik zou liever geld investeren in RAM dan in schijfruimte. Die Mini Solo is in ieder geval niet vooruit te branden. :sealed:

Bijdrager
    Timpie
    ”wilko”

Ik zou liever geld investeren in RAM dan in schijfruimte. Die Mini Solo is in ieder geval niet vooruit te branden. :sealed:

heb je er al op gewerkt dan? Niets veronderstellen wat je zelf nog niet hebt gezien, hij zal wel niet zo snel zijn als de Core Duo, maar zou hij zo traag zijn als jij denkt?

Bijdrager
    wilko

Hij staat bij mij thuis. Zelfs een boekhoudingprogramma dat op een indigo iMac G3 van 350MHz snel draaide draait nu een stuk langzamer. Om maar even een voorbeeld te geven.
    Nou maar hopen dat het allemaal wat sneller gaat als er meer RAM in komt, maar nu is het huilen met de pet op.

Bijdrager
    HSL
    ”wilko”

Hij staat bij mij thuis. Zelfs een boekhoudingprogramma dat op een indigo iMac G3 van 350MHz snel draaide draait nu een stuk langzamer. Om maar even een voorbeeld te geven.
    Nou maar hopen dat het allemaal wat sneller gaat als er meer RAM in komt, maar nu is het huilen met de pet op.

maar is dat programma al Universal Binary?

Bijdrager
    GIJay
    ”Flavio”

Posthoer!!:P

Ik zit hier al 3-4 jaar ofzo en ik ben nog maar net gestoord:D

Bijdrager
    6939j4
    ”Flavio”

Wow!

Bijdrager
    wilko
    ”HS-L”

Vast niet, maar Apple belooft wel het volgende:

Here are all the instructions you’ll need: double-click the application icon. Behind the scenes, Rosetta dynamically translates most of your PowerPC-based applications to work with your Intel-based Mac. There’s no emulation. No second-class status. It looks and feels just like it did before. On a Mac, you’d expect nothing less.

En van een machine op 1,5Ghz zou je toch wel moeten verwachten dat ‘ie een 350 MHz G3 (!) bijhoudt?
    Ongetwijfeld dat de Duo al een stuk beter is, maar de Solo is een ramp.

Bijdrager
    Timpie
    ”wilko”
    ”HS-L”

Vast niet, maar Apple belooft wel het volgende:

Here are all the instructions you’ll need: double-click the application icon. Behind the scenes, Rosetta dynamically translates most of your PowerPC-based applications to work with your Intel-based Mac. There’s no emulation. No second-class status. It looks and feels just like it did before. On a Mac, you’d expect nothing less.

En van een machine op 1,5Ghz zou je toch wel moeten verwachten dat ‘ie een 350 MHz G3 (!) bijhoudt?
    Ongetwijfeld dat de Duo al een stuk beter is, maar de Solo is een ramp.

Dankzij jou zit ik nu in een dip niet te doen, alles waar ik voor spaarde blijkt (volgens u) zijn geld nu niet waard te zijn:(

Bijdrager
    mvdenberg

@Timpie: wat wil je met je mac gaan doen? Misschien valt het met jouw apps wel mee omdat deze misschien zijn uitgebracht als universal code?

Bijdrager
    Len

Universal/Intel applicaties lopen goed.

PPC applicaties kunnen rampzalig zijn. Rosetta emuleert zo min mogelijk, en converteert delen code zodat ie niet continu hoeft te emuleren, vandaar dat sommige programma’s nog redelijk lopen. Lastige programma’s (bijvoorbeeld programma’s die niet van OS services gebruik maken en volledig op de processor zijn geschreven) zijn echter een ramp en werken soms ook gewoon niet.

De Intel Core Solo mini legt het af tegen de G4 mini in snelheid, maar is snel genoeg voor wat ie bedoeld is met Intel applicaties. De Intel chip heeft videoacceleratie en een aantal andere foefjes aan boord die het tekort aan processorkracht ruimschoots goedmaken, videobewerking zal dus ook net zo snel of sneller zijn, mits er genoeg geheugen in zit.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 116)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.