7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    McJohn

Mac Mini Superdrive

Hallo,

Sinds april 2006 ben ik in het bezit van een Intel Mac Mini Core Duo 1,66 Ghz met 2 GB ram aan boord!
    Nu heb ik af en toe het probleem dat als ik een DVD instop, deze niet op het bureaublad verschijnt!
    Nochtans staan de voorkeuren in de Finder goed ingesteld! Ik moet dan rebooten en dan pas toont hij de DVD op de desktop en kan ik de film bekijken!

Je kan wel begrijpen dat ik dit niet bepaald prettig vind en ik zou graag de oorzaak hiervan achterhalen! De hardwaretest verliep positief,..en verder ondervind ik ook geen enkel probleem met de Mac Mini! De DVD’s zijn officieel gekochte film DVD’s ook heb ik het soms voor met DVD’s die ik persoonlijk gebrand heb met data op!

Is er eigenlijk een mogelijkheid om bij de mac mini een DVD uit te werpen als deze niet op het bureaublad komt? Ik zie nergens iets op de mini waarbij je een force “uitwerp” kan doen!

Bedankt!

groeten

John

Bijdrager
    McJohn

Zopas weer es een DVD ingestopt,..en hup hij toont het weer niet op de desktop,..de Superdrive maakt wel geluid (dat em de schijf leest dus)

Bijdrager
    McJohn

Oh fun,…in mijn systeemprofiel zie ik het volgende bij “schijven branden” -> “Er is geen apparaat voor branden gevonden. Als u een extern apparaat gebruikt, controleert u of het apparaat is aangesloten en van spanning wordt voorzien.”

I am in real shit now am I ?

Bijdrager
    McJohn

Oh fun,…in mijn systeemprofiel zie ik het volgende bij “schijven branden” -> “Er is geen apparaat voor branden gevonden. Als u een extern apparaat gebruikt, controleert u of het apparaat is aangesloten en van spanning wordt voorzien.”

I am in real shit now am I ?

Bijdrager
    iDuck

Staat de dvd-brander wel onder systeemprofiel ‘ATA’ ? Als die daar wel staat dan werkt de ATA ‘controller’ waarschijnlijk nog wel goed, en is waarschijnlijk iets met je drive aan de hand.

Bijdrager
    McJohn

Ik vrees het ergste! Ik heb “Kernel” fouten,….de schijf wordt niet meer herkend onder het systeemprofiel,…en bij de ATA die ik overal uitroeptekens!…. Deze Mac Mini is ziek,..en morgen bel ik de dokter!

Ik had voordien geen klachten over de mini,…alleen vond ik het al gek dat ie vaak struikelde over DVD’s,…..waar rook is is vuur zo zeg maar!

Ik was switcher,;..mijn gedacht over Apple is niet verandert! Ach,..kan iedereen gebeuren me dunkt,..helaas bij mij zo vroeg,…ik hou jullie op de hoogte,…

trieste apple gebruiker,…

Bijdrager
    iDuck

Rot voor je :(

Maar er zijn ergere dingen en de Apple garantie zal je mini weer in top conditie brengen! :)
    Beter nu dan buiten de garantie.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.