8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    gerror

Mac mini start niet meer op

De mini G4 van m’n vriendin start niet meer op. Hij geeft enkel een knipperen vraagteken.
    Uiteraard alle versies geprobeerd met opstarten, Pram opnieuw gereset maar niks werkt.
    Kan met c ingedrukt niet eens via de dvd opstarten en vervolgens krijg ik deze er niet meer uit met de muisknop ingedrukt.
    Wordt dit een retourtje naar Macsupport of heeft iemand nog een suggestie?
    Zal target mode werken met mijn Intel iMac?

Moderator
    unSOUND

Klinkt als een defecte harde schijf….

Probeer anders eens op te starten met de DVD er in, maar dan met de ALT toets ingedrukt in plaats van de C.

Bijdrager
    gerror

Heb ik ook gedaan en dan zie ik enkel een return symbool en en pijltje naar rechts. Er gebeurt niks als ik erop klik:(

Bijdrager
    Macmortsel

Ik ken het !!! Zat met hetzelfde probleem met mijn cube. Heb je al eens de stekker uit het stopkontakt getrokken, en een nachtje zonder stroom gelaten ? hoeveel maal heb je de pram gezapt ? Ik heb de richtlijnen van het forum hier gevolgd, en heb hem 3 x laten herstarten….
    Heeft de Mini voldoende verluchting ?

Bijdrager
    gerror

Had de stekker er al een half uurtje eruit gehaald.
    pram 3 keer ook. De mini staat onder een ruime overkapping die aan de voor en achterkant open is. Volgens mij moet dat genoeg zijn.
    Het probleem is dat mijn vriendin aan haar scriptie bezig is en ik een World of Warcraft verslaving heb. We gaan dinsdag op vakantie. Denken jullie dat Macsupport een leenmac meegeeft tot en met maandag?

Moderator
    unSOUND
    ”gerror”

Had de stekker er al een half uurtje eruit gehaald.

Om de SMC te resetten moet niet alleen de stroom er af, ALLE stekkers moeten uit de mini. Dus ook die van je scherm, USB / FireWire, geluid, alles.

Bijdrager
    gerror

Heb nu alle stekkers eruit gehaald en ik schrijf dit nu vanaf de mini! Bedank!
    Ga nu de homefolder kopieren naar een externe harde schijf en dan een clean install maken.
    Nog tips voor de backup?

Bijdrager
    gerror

ps: Vond je vorige signature leuker:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.