10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Mac Mini speelt geen geluid af via HDTV/ speakers

Beste medeleden,

Ik heb met mijn Mac Mini uit 2006 een vervelend probleem, hij speelt namelijk geen geluid af via de audio uitgang (koptelefoon). Dit doet hij zowel niet via mijn HDTV als met mijn 5.1 speakers set. Het is een Mac Mini early 2006. Deze heeft denk ik ook geen ingebouwde speakers. (moest het wel zo zijn, dan is die van mij kapot)

Ik heb al verschillende kabels geprobeerd, maar tevergeefs.:(

Wat wel werkt is mijn USB-headset, deze doet het direct. En krijg ik ook gewoon perfect geluid.

Zou dit iets simpel zijn? Of is er een hardwarematig defect?

Mijn Mac Mini is wel via een DVI- naar HDMI kabel aangesloten op mijn HDTV (Samsung), zou dit er iets mee te maken hebben?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Tuur Tisseghem.

Bijdrager
    KarelWillem

Eerste vraag: komt er wel geluid uit als je er gewoon een koptelefoon insteekt (met 3.5 mm stekkertje dus)?

Bijdrager
    fixar

De MacMini heeft een heeeel klein speakertje aan boord…. Deze hoor je normaal gesproken als je hem opstart…

En geeft ie misschien wel geluid als je het scherm loskoppelt?

Hoe staan de instellingen in systeemvoorkeuren bij ‘geluid’? (screenshots)

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Nee, ook niet als ik een gewone koptelefoon er in steek.:(

@fixar

Nee, dat had ik ook al geprobeerd. Maar alweer tevergeefs…:(

Bij de instellingen staat er niks bijzonders hoor. In het begin (toen ik nog geen USB-headset had gekoppeld) kreeg ik dit te zien.

Bijdrager
    Jasperduck78

Ik geloof dat een aantal oudere Macs nog geen audio konden doorgeven via HDMI, lees deze pagina anders even door.;) https://support.apple.com/nl-nl/HT204388

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

@jasperduck78

Bedankt voor jouw reactie, maar ik denk niet dat het er iets mee te maken heeft.

DVI kan sowieso toch geen audio doorgeven (HDMI wél). Of toch…?

En dan nog, heeft het niet veel te maken met de audio uitgang.

Bijdrager
    Jasperduck78

Ik denk dat je via een tweede kabel, zoals @karelwillem voorstelde het geluid moet regelen. Heb je al gekeken of de instellingen van geluid uitvoer goed staan?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Jasperduck78.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

@jasperduck78

Ja, dat weet ik. Maar dat is juist het probleem. Dat werkt niet, als ik via een 3,5 mm kabel naar 3,5 mm kabel de speakers met de Mac Mini verbind, dan herkent hij deze niet met als gevolg dat er ook geen geluid afspeelt.

Dus valt er ook niet veel in te stellen.;)

Bijdrager
    KarelWillem

Het is niet persé een oplossing, maar als niets werkt, wel een heel simpel alternatief:
    http://www.dx.com/p/usb-virtual-7-1-channel-external-sound-card-adapter-59077

Die wordt standaard door elke Mac herkent, en hoppa… geluid.

(n.b.: Deze heb ik zelf aan mijn Hackintosh hangen.)

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

@karelwillem

Bedankt! Zal ik deze week eens bestellen.;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.