6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    G4

Mac Mini server, zoveelste vraag

Ik weet dat hier al veel over gezegd is dus doe hier nog een schepje bovenop. Graag zou ik de server willen gebruiken om projectbestanden op te zetten.

Is het mogelijk om bestanden direct vanaf de server te bewerken? (Indesign en illustrator)

Hoe beheer ik de server? Heb nl geen los beeldscherm

Bijdrager
    Pasav

Ja dat kan, je kan de server na de eerste setup beheren via remote screen sharing.
    Werken direct vanaf de server is afhankelijk van de snelheid van je netwerk, ik zou het niet over Wifi doen.

Bijdrager
    G4

Is ‘remote screen sharing’ een app?

Wat is er mis met werken via wifi?

Bijdrager
    bcgraaf

WiFi is over het algemeen langzamer als een bedraad netwerk helemaal als je met wat grotere bestanden vanaf de server gaat werken. Een stabiel netwerk is dat wel een vereiste.

Moderator
    Night

Mits AL je apparatuur over de WiFi 802.11ac standaard beschikken zal je theoretisch niet veel snelheidsverlies hebben t.o.v. een gigabit netwerk. In werkelijkheid zal, door kwaliteitsverlies van het wifi signaal de snelheid echter stukken minder zijn.
    Is één onderdeel echter een 802.11n of nóg lager, dan zal de snelheid nog veel minder dan een kwart zijn t.o.v. een gigabit netwerk.

En dat ga je zéker merken bij het rechtstreeks op de server bewerken van bestanden. Je moet nl. niet alleen de tijd rekenen die nodig is om het bestand naar het geheugen van je werkmachine te laden, maar ook de temp.files van deze bestanden zullen steeds over en weer geschreven moeten worden. Indesign en Illustrator bestanden kunnen toch al gauw enkele megabytes groot worden….

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    computer space

Op gigabit bedraad gaat dat prima. Dat is ongeveer net zo snel als de schijf die in de mini zit.
    Schermdeling zit gewoon op je Mac in de map hulpprogramma’s.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.