11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    mikeynl

Mac Mini Server & Torrent Client

LS,

Ik heb vanuit de US een Mac Mini Server meegenomen. Eindelijk de HTPC die ik wilde en alles perfect doet: films op de TV in prima kwaliteit tonen, iTunes via de speakers in de woonkamer, time machine zijn voor al mijn apparaten, internet browser voor op de bank etc. Alles in 1.

1 ding lukt me niet. Ik weet – torrents is illegaal en dus verboden – maar wel mijn realiteit: een centraal torrent download punt hebben.

Ik heb Azureus, uTorrent en Transmission geprobeerd en allen knallen de torrents na enige minuten downloaden danwel in de pauze danwel in de foutmodus.

Op zowel mijn iMac als mijn MBP werkt het wel onder OS X Lion. Op de Mac Mini onder OS X Lion Server dus niet.

Iemand een idee?

Bij voorbaat dank.

Michel

Bijdrager
    Sascha

Waarom heb je voor de zaken die jij opnoemt de server-variant gekozen als ik vragen mag? Dat doe ik ook allemaal met de client-versie.

Check mijn website voor meer informatie over het maken van een mediacenter van je mac: http://macminimediacenter.tk

Bijdrager
    mikeynl

Hi Sascha,

Het was uit pure luxe.

Ik was in Amerika, had gelezen dat de i3 wel minimaal was (en ging dus voor de i5) maar de i7 was “maar” 130 euro meer en dan meteen dus een i7 en twee keer 7200 rpm 500 GB en OS X server – deels een impuls aankoop, deels maar meteen het neusje van de zalm.

Helaas zonder torrents tot op heden….

Bijdrager
    Gfive

Ik heb ook de MacMini server i7, de laatste versie van Transmission werkt, dan wel de trunk versie.
    (voor volledige automatische downloads van series: TVShows (gratis), showrss (gratis) of Automatic (betaald), de laatste werkt op de macmini server)

Bijdrager
    mikeynl

Hey Gfive – cool! Ik ga het meteen proberen. Zijn er nog bepaalde services (server) die ik aan of uit moet zetten?

NAT, DHCP en DNS gaan via mijn airport extreme. Meer dan filesharing heb ik tot nu toe nog niet draaien als server services dan.

Groet!
    Michel

Bijdrager
    mikeynl

GFive, de download rates schieten alle kanten op (van 1 naar 7 naar 5 naar 3 MB/s) maar het lijkt wel te werken.

Dat showrss ga ik ook nog uitproberen. Heb ik nog nooit gedaan lijkt me handig.

Dank!

Bijdrager
    Gfive

He Mikeynl,

Het is en blijft een trunk versie, kies bij voorkeuren dat je ook beta versies wilt ontvangen. Zit je sneller op een stabielere versie.

TVShows of Automatic werken het best.
    Verder hoef je niets speciaals te doen qua services of porten.

Bijdrager
    mikeynl

Na 3 succesvolle torrents (die overigens in de downloads folder terecht kwamen terwijl ik een andere folder in de root had geselecteerd) liep het weer niet.

Zou het wellicht zo kunnen zijn dat de folder die ik had gemaakt wellicht niet toegankelijk was en dat Transmission in de pausen schoot omdat de schrijfbuffer vol was?

Klinkt wellicht omslachtig maar stuur nu alles naar een andere folder op een andere schijf en alles lijkt nu goed te werken.

showrss loopt nu als een zonnetje.

DANK!

Bijdrager
    Gfive

:-)

Bijdrager
    mikeynl

Gfive: alles werkt nu al een aantal dagen fantastisch….

Weet nu ook waarom Handbrake niet werkte: probeerde te schrijven naar een map waar ik geen rechten op had….

Bijdrager
    Gfive

Ah goed te horen.
    Op deze manier krijg je gewoon automatisch al je series binnen.
    Je hoeft ze alleen zelf in aparte mappen te stoppen (als je dit wilt)

Een 2de schrijf kan je rechtenloos maken. Dan heb je het probleem met Handbrake niet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.