3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Andre Mesker

Mac Mini Server start niet meer op.

Probleem: Op mijn werk gebruiken we een Mac Mini met Snow Leopard Server erop. Vanmorgen wilde ik de server herstarten en dat lukt niet. Krijg wel grijs scherm met appeltje en daaronder rondraaiend icoontje maar daar blijft het bij. Best vervelend maar omdat ik met TimeMachine backups maak was ik van plan gewoon een backup terug te zetten.
    Maar hoe doe je dat? De TimeMachine backups staan op de tweede harde schijf die in de server zit maar omdat de server niet wil opstarten kom ik daar niet bij. Een dvd-speler zit niet in de MacMini dus vanaf installatie-dvd opstarten is geen optie.

Wat is de oplossing?

Vriendelijke groet,
    André.

Bijdrager
    borisboef

Een dvd-speler zit niet in de MacMini dus vanaf installatie-dvd opstarten is geen optie.

Die DVD zit er niet voor niets bij. Je kunt hier wel vanaf opstarten, maar je dient de DVD in een andere Mac te doen en vervolgens via Ethernet de Mac Mini op te starten met de DVD (zoek het programma Installatie op afstand op je werkende Mac). Dan kom je in het installatiescherm en is het redelijk eenvoudig een Time Machine terug te zetten.

Belangrijkste vraag is echter wat je precies gedaan hebt waardoor de Mini niet meer opstart…

Bijdrager
    Andre Mesker
    borisboef op 18 april 2011

Een dvd-speler zit niet in de MacMini dus vanaf installatie-dvd opstarten is geen optie.

Die DVD zit er niet voor niets bij. Je kunt hier wel vanaf opstarten, maar je dient de DVD in een andere Mac te doen en vervolgens via Ethernet de Mac Mini op te starten met de DVD (zoek het programma Installatie op afstand op je werkende Mac). Dan kom je in het installatiescherm en is het redelijk eenvoudig een Time Machine terug te zetten.

Belangrijkste vraag is echter wat je precies gedaan hebt waardoor de Mini niet meer opstart…

Aha, dan ga ik dat proberen. De reden van de storing is mij niet duidelijk. We lagen hier plostklaps allemaal uit het netwerk en omdat ik niet zeker wist of dat aan de server lag of omdat een hub even haperde besloot ik voor alle zekerheid de server te herstarten. En dat is tot nu toe nog niet gelukt.
    Ik ga even met jouw tip aan de slag. Bedankt!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.