2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    balderik

Mac Mini server met OSX 10.9.5 naar Sierra (server) en geen 10.11 voorhanden

Hallo,

Ik had nog een Mac Mini Server liggen waar ik nog niets mee gedaan had (2 jaar geleden gekocht). I7 met 8 GB en 256 GB SSD drive en OSX 10.9.5

Gisteravond aangeslingerd en het apparaatje begon vrolijk updates te installeren waaronder ook Sierra (in ieder geval gedownload, nog niet geĂ¯nstalleerd).

Nu stokt het updaten omdat ik eerst OSX 10.11 moet installeren, welke ik niet heb. Je kunt deze nergens krijgen (?). Hoe nu verder?

Daar ik nog niets gedaan heb met deze Mac Mini, is het mogelijk deze te formatteren (inclusief recover partitie) en vervolgens hierop Sierra te zetten en dan de Server componenten los te kopen (a EUR 20,–).

Heb ook al geprobeerd een boot USB stick te maken met Sierra erop maar die wordt niet herkend door de Mac Mini (wel door al mijn andere Macbooks) maar misschien dat dit komt door de recover partitie?

Ben een beetje huiverig om alles te verwijderen en vervolgens niets meer over te hebben..

Enige tips?

Alvast dank,

Balderik.

Bijdrager
    TheBigZ
    balderik op 27 januari 2017

Ben een beetje huiverig om alles te verwijderen en vervolgens niets meer over te hebben..

Begin dan eerst eens met een backup te maken van je huidige systeem. Dan kun je ook niks verkloten.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.