8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    tomstoek

Mac mini server Maverick & VPN

Ik zoek me wezenloos dus nu naar hulp.

Casus:
    Mac mini met server. Alles de nieuwste versies. Compleet geupdated.

Ik probeer een vpn in de lucht te krijgen maar zelfs al ik binnen mijn LAN probeer een vpn-verbinding te maken dan zegt hij dat de identiteit niet goed is. Ik heb vanalles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
    Wachtwoord gereset, een nieuw gedeeld geheim maar hij komt er gewoon niet doorheen.

Kan iemand mij op weg helpen?

Ik heb bij 1 gebruiker in server gezien dat er onder in het scherm van de gebruiker een vink-veldje was met: vpn-gebruiker maar ik zie dat bij geen enkele gebruiker meer.
    Moet ik iets met groepen? volgens mij niet.

Kan het zijn dat er een poort niet goed staat?
    En ja, ik heb BTMM aan gehad en weer uit gezet. iCloud helemaal verwijderd van de Mac mini.

Hoe kan ik een gebruiker aanmaken voor alleen vpn?

Help, ik ben al dagen aan het zoeken.

Bijdrager
    madcat
    Bijdrager
    macpro

Een VPN opbouwen als je in het LAN zit wil niet altijd lukken. Dus probeer dat altijd vanaf een andere (internet) locatie.
    En kijk in de logfiles van de mini. Daar zul je zien wat er gebeurd als je een VPN verbinding probeert te maken.
    Begin ook met een eenvoudig gedeeld geheim zonder moeilijke tekens.
    Daar heb ik een keer problemen mee gehad omdat er een moeilijk teken in zat dat niet werd herkend.
    (Weet uiteraard niet meer welk.)

Bijdrager
    madcat

Klopt als je al op het lan zit, mag je niet opnieuw aan verbinding maken;via je 3g moet je dan even verbinding maken.
    Op de mac heb ik een vpnuser aangemaakt en heb die toegevoegd aan de “windows users”.
    In de manual die ik hierboven heb staan, staat dat je dat ook via de command shell kan doen. maar even je vpn user toevoegen tot een bepaalde netwerk share met “windows delen” is makkelijker.

Op die manier wordt het wachtwoord op een andere (makkelijkere manier) encryped zodat het compatibel is met het vpn protocol.
    zorg er wel voor dat deze vpn user verder niet zoveel kan op de rest van het systeem.

Bijdrager
    binaries4me

Het gaat wellicht in je router al mis. Je moet wel de juiste porten voor VPN open zetten. Zo gebruikt de VPN-voorziening bijvoorbeeld tot vier verschillende poorten: 500, 1701, 1723 en 4500

Als je er niet uit komt kan je me ook een PM sturen.

Bijdrager
    cobrp

Ook al een paar dagen bezig geweest om VPN op een OS X Mavericks server aan de praat te krijgen. Op server heb ik zowel L2TP en PPTP aangezet en diverse tests uitgevoerd. Uiteindelijk een profiel aangemaakt voor de iPhone met alleen PPTP en ja, dat gaat werken als de VPN gebruiker een Local Network User is tenminste.

Natuurlijk staat de Home folder op: ‘None – Services Only’.

Nu nog even L2TP in de lucht brengen. Tja, dat duurde iets langer. Volgens Apples docu is er een mogelijk conflict met BtmM, Back to my Mac. Overal gezocht. Overal staat het uit. Toch nog even de Airport Extreme nakijken? Hé, en die Extreme voor toegang in de tuin? Bagger!!! In de Extreme staat nog een BtmM aan!

Uitgezet, overal BtmM uit en ja het werkt!

Bijdrager
    jamesvang1986

Ik denk dat je moet eerst de stap kijken voor stap uitleg over het instellen van een VPN op mac. U controleert deze gids op: http://www.vpnranks.com/how-to-setup-vpn-on-mac/

Bijdrager
    cobrp

Als je de VPN op de server gaat gebruiken en ook beide protocollen L2TP en PPTP dan moeten er 3 poorten worden opengezet naar de buitenwereld. Dat is wat veel en wat meer zegt is dat een WiFi aanbieder in de buitenwereld alleen de poorten 80 en 443 open kan zetten.

OpenVPN, dat ook kan worden geïnstalleerd op de MacMini OS X server, gebruikt alleen poort 1194 en kan eventueel ook werken over poort 443.

Uiteindelijk heb ik OpenVPN op een ‘oude’ Raspberry Pi geplaatst en bij weinig geautoriseerde gebruikers, maximaal 5, kan die die klus goed aan. Tot nu toe draait dat op poort 1194.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.