7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

Mac mini (server) en VMware Fusion : AFP probleem ?

Hopelijk kan me iemand hiermee helpen.
    De configuratie : een mac mini , gebruikt als server (met gewone Mac OS X laatste versie), met daarop chronosync voor bepaalde back-ups, ServeToMe, iTunes en VMware Fusion. Chronosync is een programma dat gewoon letterlijk bepaald mappen en/of volumes kan dupliceren naar een ander volume. ServeToMe is een streaming programma dat films, muziek en foto’s lokaal en extern kan streamen.
    Van al deze dingen staat er de laatste versie op. VMware Fusion was oorspronkelijk versie 5, nu versie 6.
    Het probleem is een AFP probleem. Als chronosync begint met een backup naar een airdisk (op een airport extreme), start hij goed. Maar na een minuutje begint hij te haperen. Het kopiëren valt gedurende een minuutje even stil. Daarna gaat hij weer even verder, en wat later valt hij weer stil. Enz…
    Het heeft niks met chronosync te maken, want als je manueel iets kopieert is dat probleem er ook.
    Het is alleen als je via het netwerk naar een ander volume kopieert.
    Naar een lokaal volume (bv. een HD via USB op de Mac mini gekoppeld) gaat het goed.

Als ik iets kopieer vanaf mijn MBP naar éénder welk volume op de Mac mini, heb ik dit probleem ook. Het heeft dus te maken met het AFP protocol???

Ik heb gemerkt dat het iets te maken heeft met VMware Fusion. Van het moment dat ik Windows op de VMware fusion afsluit, gaat het goed.
    Vreemd…
    Nochtans kan ik op het moment van de fout wél vlotjes kopiëren van en naar het windows volume, over het netwerk.

Alle tips zijn welkom.
    Alvast dank.

Bijdrager
    Pasav

Kopieer je via Wifi of bedraad ? Wifi kan erg wisselen in trafsfer speed omdat het signaal erg storings gevoelig kan zijn.

Bijdrager
    Dutch_Muscle

Probeer eens filesharing uit te zetten in de voorkeuren van VMWare. Mogelijk zit daar het probleem.

Bijdrager
    Verdult

AFP, of apple filing protocol, werkt niet met windows, misschien ligt het hier aan?

Bijdrager
    Muziekfan

Klinkt voor mij alsof VMWare teveel RAM heeft toegewezen gekregen, waardoor andere processen in de knel komen.

Bijdrager
    Sylvester

Sorry voor de late reactie. Druk bezig met andere dingen.

Ondertussen ben ik Mavericks aan het installeren, misschien dat dit wat verandert of verbetert.
    Ik kom er later nog op terug.

Alvast bedankt voor de tips

Bijdrager
    Sylvester

Ik heb ondertussen het één en ander veranderd. Ik heb Maverick op alle Macs gezet, en ik merk dat de ‘kopieerbewegingen’ nu heel vlot gaan en niet meer haperen. Natuurlijk weet ik nu nog niet precies wat er aan de hand was. We laten dit even rusten tot nader order…
    Aan allen bedankt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.