22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    ommer_76

Mac Mini ram via Apple Store

Hello,

Om wat meer uit mijn Mini te halen wil ik de 512 MB ramreep vervangen door 1 GB. Ik ben her en der aan het rondkijken, ook via de Apple Store, maar de mini staat niet in de lijst.
    Wie kan me vertellen welk ander model ik moet kiezen om compatible geheugen te vinden.

Alvast bedankt?

Bijdrager
    Macvideo

Bij mailamac kun je precies zien welk geheugen je nodig hebt.

Bijdrager
    awi
    ”Macvideo”

Bij mailamac kun je precies zien welk geheugen je nodig hebt.

en een stuk goedkoper

Moderator
    Strifer
    Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

maar er zijn goedkopere oplossingen.
    Ik heb het besteld bij http://www.citypc.nl

KINGSTON 1024MB DDR/400 PC3200 CL3, 102,95

incl. BTW, bij mail-a-mac is alles excl. 19% btw

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Is het niet zo dat een geheugenupgrade voor een mac Mini nogal moeilijk te installeren is? Als ze toch maar tot 1 GB RAM gaan, dan koop ik ze toch liever volledig bij de Applestore.

Bijdrager

nee is niet moeilijk.
    Een plamuur mesje aan de onderkant er in steken, wat wrikken en hij is open. Je moet gewoon even rustig gaan zitten. Dan is het een eitje.

Maar je kan het natuurlijk laten doen maar ben je een stukje duurder uit

Gast
    Anoniem

je kan het zelfs bij een pc boer laten doen die wel es een mac heeft gezien,
    Goedkoper dan de Applestore,
    en ze zetten er praktisch hetzelfde geheugen moduletje in.
    maar zelf doen is eigenlijk heel makkelijk,
    apple weet heus wel dat Ram als eerste erbij wordt gepropt, daar spelen ze redelijk goed op in met hun ontwerp.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Gaat een andere harde schijf erinsteken ook zo gemakkelijk?

Bijdrager
    mvdenberg

Ja, mits het een laptop schijf is wel (2,5″). Met veel geduld kom je een heel eind.

Bijdrager
    ”Mac

zoals mvdberg al zegt, het moet wel een 2,5″ zijn. (laptop hardeschijf). Anders gaat het niet passen. Maar je kan beter een 3,5″ extern nemen die sneller (7200rpm) is dan die er in zit (4200rpm of 5400rpm dacht ik, weet niet zeker)

Bijdrager
    ommer_76

Dan wil ik het toch even zeker weten, omdat ik vanuit Frankrijk ga bestellen.
    Past een reepje met deze specs in mijn 1,42 GHz Mini?
    OEM 1024MB DDR/400 PC3200

Specificaties

Merk: OEM (merkloos)
    Capaciteit in MB: 1024 MB
    Formaat: Dimm
    Type: Double Data Rate
    Standaard: PC3200
    Frequentie: 400 MHz
    Aansluiting: 184 Pin

Gast
    Anoniem

Ik lijk wel een hitachi verkoper,
    maar dus,
    de hitachi 7K100 is snel 7200rpm en zuinig (niet snel warm)
    In een macmini is die makkelijker te plaatsen dan in een laptop.
    maar nog steeds niet zo gemakkelijk als nieuwe ram dr in zetten.

Bijdrager
    DK master
    ”Rimsic”
    ”Mac

zoals mvdberg al zegt, het moet wel een 3,5″ zijn. (laptop hardeschijf). Anders gaat het niet passen. Maar je kan beter een 2,5″ extern nemen die sneller (7200rpm) is dan die er in zit (4200rpm of 5400rpm dacht ik, weet niet zeker)

ehm je hebt 2.5″ en 3.5″ omgedraaid :innocent:

2.5″ is een laptopschijf (die dus ook in de mini gaat)
    en een 3.5″ is een grotere:)

Bijdrager

aargh ja.. ik had eerst 2x 2.5″ staan (was typefout) toen had ik het veranderd in 3,5″ … maar dus de verkeerde veranderd :? :lol:

Bijdrager
    mvdenberg
    ”ommer_76″

Dan wil ik het toch even zeker weten, omdat ik vanuit Frankrijk ga bestellen.
    Past een reepje met deze specs in mijn 1,42 GHz Mini?
    OEM 1024MB DDR/400 PC3200

Specificaties

Merk: OEM (merkloos)
    Capaciteit in MB: 1024 MB
    Formaat: Dimm
    Type: Double Data Rate
    Standaard: PC3200
    Frequentie: 400 MHz
    Aansluiting: 184 Pin

Geen probleem. Alleen, ik zou voor een merk gaan (kinston, dane alec, corsair…): een niet betrouwbare RAM module kan voor veel (vage) problemen zorgen. En daar zit je nu net niet op te wachten

Bijdrager
    ommer_76

@ mvdenberg,

Dank, dan kijk ik nog even verder. Misschien dat ik hier wel iets kan vinden, voor niet al teveel geld.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”mvdenberg”

Ja, mits het een laptop schijf is wel (2,5″). Met veel geduld kom je een heel eind.

Als ik het installatiefilmpje bekijk van een Mac Mini G4 bij OWC ziet het er toch niet zo gemakkelijk uit. In mijn Dual G5 en mijn G4 beige ging dat toch veel eenvoudiger…
    Of is de Intel Mac Mini gemakkelijker te openen?
    Ik vind dat je wel erg handig moet zijn…

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Mac
    ”mvdenberg”

Als ik het installatiefilmpje bekijk van een Mac Mini G4 bij OWC ziet het er toch niet zo gemakkelijk uit. In mijn Dual G5 en mijn G4 beige ging dat toch veel eenvoudiger…
    Of is de Intel Mac Mini gemakkelijker te openen.
    Ik vind dat je wel erg handig moet zijn…

De mini is niets voor niets een ‘mini’. Lastig open te maken dus. Als je me een persoonlijk bericht stuurt met je mail adres, kan ik je een filmpje sturen: hier is te zien hoe je de mini open maakt. Anders kan je natuurlijk ook even zoeken met Google.

Bijdrager
    mvdenberg
    ”ommer_76″

@ mvdenberg,

Dank, dan kijk ik nog even verder. Misschien dat ik hier wel iets kan vinden, voor niet al teveel geld.

In een pc winkel kan je die merken ook kopen: rond de 100 euro moet je aardig kunnen slagen!

Bijdrager
    ”ommer_76″

@ mvdenberg,

wat wil je uitgeven? Ik weet ook waar je 1gb geheugen kan kopen voor 80 euro. (merkloos)
    Maar 100 euro is een redelijke prijs voor 1gb op dit moment…

[*:9094c18114]http://www.MyCom.nl – De laatste betaal stap werkte bij mij niet dus heb daar niet besteld[*:9094c18114]http://www.alternate.nl[*:9094c18114]http://www.CityPc.nl – heb ik het gekocht en werkt prima[*:9094c18114]http://www.geheugenkopen.nl – 80 euro, merkloos, en heb al een verhaal gehoord dat iemand wel had betaald maar niks had gekregen omdat het op het verkeerde adres was bezorgd[/list:u:9094c18114]en ga zo maar door……..

/Edit: oh… zie dat je in Frankrijk woont… dan wordt het wat lastiger qua verzendkosten… In frankrijk hebben ze ook ongetwijfeld genoeg van die websites lijkt mij.

Bijdrager
      ommer_76

@ Rimsic

Het is inderdaad wat moeilijker zoeken, omdat ik weg in Frankrijk toch net niet zo goed ken als in NL. :oops: Maar ik weet intussen wel wat ik moet hebben en wat het moet kosten, en het heeft geen haast. Ik blijf rustig zoeken, en als ik wat gevonden heb, dan open ik wel een “Hoera ik heb een nieuw reepje ram voor mijn Mini gevonden” topic.:P
      In ieder geval bedankt voor de adviezen.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.