22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan de Boer

Mac Mini of Powermac G5 voor een gamer

Hallo allemaal

Ik had een vraagje ik wil gaan sparen voor een Mac computer en ik kan wel wat advies gebruiken
    Ik heb problemen met de keuze tussen een Mac Mini of een Powermac G5
    Wat ik ermee wil doen is(basis dingen): internet, mailen, games(Minecraft, team fortress 2, tekkit en gewoon spelletjes op het internet), YouTube, schoolwerk en iTunes(ook het syncen) dat is wat ik zo even kan bedenken
    Dus ik wil graag weten welke computer ik het best kan kiezen als ik dit wil kunnen doen op de desbetreffende computer

Alvast bedankt

Bijdrager
    LighScan

Hier alvast een hoop advies waarom je beter niet meer voor een G5 gaat:

MacPro G5 – faire deal ?

Bijdrager
    Daan de Boer

Ok bedankt, maar kan ik wel alles wat ik in het bovenstaande bericht geplaatst heb doen op de Mac Mini?

Bijdrager
    deSpaanseRente

PowerMac G5 is niks voor jou. De Mac Mini, als je eht tenminste over de laatste nieuwe hebt, heeft een HD4000 onboard GPU, daar kan je de dingen mee doen die je opnoemt, maar houdt ermee rekening mee dat je heel snel recente games niet meer zal kunnen spelen.

Bijdrager
    Daan de Boer

Wat bedoel je?

Bijdrager
    ArthurM.

Als je een tweedehands PowerMac wil kopen, wil je dan ook een tweedehands MacMini? Het is nogal een groot prijsverschil tussen een nieuwe Mini en een Powermac tweedehands.

Bijdrager
    Daan de Boer

Een tweedehands Mac mini inderdaad maar dan wel de nieuwe

Bijdrager
    ArthurM.

Wat is je budget? En wat bedoel je met nieuwe, tweedehands is toch altijd al gebruikt, en een nieuw model tweedehands is al denk ik ongeveer 550-600,-

Bijdrager
    Daan de Boer

Ja ik moet ook nog sparen maar dan heb ik een beeld van zaken

Bijdrager
    ArthurM.

Oke, maar kan je dan niet meteen doorsparen voor een nieuwe MacMini, die zijn iets duurder.

Bijdrager
    Daan de Boer

Waarom zou ik als ik een knappe tweedehand Mac mini kan krijgen toch?

Bijdrager
    ArthurM.

Omdat je dan ook nog 2 jaar garantie hebt, je weet dat echt alles goed aan de machine is.

Bijdrager
    Daan de Boer

Maar om daar dan honderde euro\’s extra voor te betalen? Je hebt wel een punt hoor daar niet van ik heb eerlijk gezegd alleen wat weinig inkomsten

Bijdrager
    ArthurM.

Ik heb ook geen geld, mijn MacBook Pro is ook een maand geleden overleden door melk, maar ik kijk een beetje wat ik nu het best kan kopen, als je bij de tweedehands MacMini garantie hebt, is het een goede deal, maar honderden euro scheelt het niet hoor, misschien 70,- als je een nieuwer model wilt hebben.

Bijdrager
    Daan de Boer

Ok mooi want ik ga niet meer betalen dan nodig is

Bijdrager
    ArthurM.

Wat bedoel je daar precies mee?

Bijdrager
    computer space

Als je wilt gamen, zoek je het best een Mini 2011 met Radeon 6630. Die is qua processor net zo rap als de nieuwe instapper, maar grafisch net nog een tikkie sneller. Als je die voor 550-600 weet te vinden is het een goede deal. Hij zal ook zeker zo lang meegaan als de nieuwste, er zijn geen wezenlijke verschillen in de architectuur waardoor de 2012 in de toekomst nieuwere OS-en dan de 2011 zou kunnen draaien.

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124] Topic hoort niet thuis in subforum One More Thing (wat alleen gebruikt dient te worden voor topics welke gaan over deze site, podcast of app van OMT). Daarom verplaatst naar dit subforum.[/mod]

Bijdrager
    Daan de Boer

op icentre hebben ze allemaal (alle mac mini’s) een Intel HD Graphics 4000 maakt dat uit?

Bijdrager
    computer space

Ik dacht dat je naar een tweedehands wilde kijken.
    http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/apple-desktops/m624715817-apple-mac-mini-i5-2-5ghz-4gb-500gb-radeon-hd-6630m-os-x.html
    Die moet nog wel iets zakken. Biedt m 600 zou ik zeggen.

Inactief
    Anoniem

Ik weet niet of je het bij minecraft laat, maar dan is een 2011 mac mini ook al wel ruim voldoende hoor!

Bijdrager
    Daan de Boer

ja dat klopt maar ik wou even weten hoe of wat. bedankt voor de link nu moet ik alleen nog gaan sparen

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.