6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    JulesApple

Mac Mini of macbook pro

Hallo iedereen,

Ik zit te twijfelen of ik eind januari bij mediamarkt goedkoop de instap mac mini moet bemachtigen…
    Of dat ik wacht tot de zomervakantie en genoeg geld heb gespaard voor een macbook pro 13 inch.
    Daarbij koop ik dan ook een Apple Tv. Wil beide Macs graag op mijn tv aansluiten, zodat ik lekker films
    kan kijken. Ik wil vooral wat internetten, films/muziek downloaden en bekijken/luisteren en wat dingen
    school doen. Is een mac mini snel genoeg voor het downloaden van films?

Bedankt voor jullie reactie!

Bijdrager
    Targaryen

Ik zit te twijfelen of ik eind januari bij mediamarkt goedkoop de instap mac mini moet bemachtigen…

Je moet helemaal niks.

… Of dat ik wacht tot de zomervakantie en genoeg geld heb gespaard voor een MacBook Pro (13″)

Als je nu een Mac nodig hebt koop je hem nu, wil je wachten en hoef je geen nieuwe Mac, dan spaar je gewoon door.

Daarbij koop ik dan ook een Apple Tv. Wil beide Macs graag op mijn tv aansluiten, zodat ik lekker films
    kan kijken

Boeit niks, toch? Die apparaten staan in principe los van elkaar. Je kunt weliswaar streamen naar je TV, maar als je toch van plan bent om je Mac aan je tv te hangen maak je die Apple TV overbodig. Je kunt dan immers meteen films afspelen en via een HDMI doorsturen naar je TV.

Ik wil vooral wat internetten, films/muziek downloaden en bekijken/luisteren en wat dingen
    school doen.

Kan met beide apparaten.

Is een mac mini snel genoeg voor het downloaden van films?

Dat heeft er geen ene moer mee te maken. Internetsnelheid is hier de belangrijkste factor. Als je bestanden van een aantal GB wil binnenhalen met een inbelverbinding doe je daar langer over dan over glasvezel, etc. Daarnaast hangt het nog af van het aantal seeders en leechers (bij Torrents i.i.g.). Beide apparaten die jij op het oog hebt zijn snel genoeg met andere woorden. Het hangt er dus gewoon vanaf of je voor draagbaar wil gaan of niet. De MacBook heeft ook een ‘scherm’ dat draagbaar is. Bij de mini ben je altijd afhankelijk van een extern scherm of een televisie.

Bijdrager
    computer space

Als je films gaat downloaden, klinkt dat niet echt als een legale streaming on demand dienst gebruiken.
    Blijf dan vooral lekker weg van de AppleTV zonder MKV, DTS en 24p ondersteuning, alle 3 erg welkom bij KickAss/TBP materiaal.
    Neem een Raspberry Pi, zet er XBMC op en hang er zo’n 1TB USB powered HD-tje aan, en dat ding doet alles wat jij wilt, incl gebruik van iPhone als remote en als torrent-download-app controller.

Mocht je een Mini als mediacenter willen, hang m dan-
    A direct aan de TV, zodat je DTS kunt decoden, je Mini op 23.976Hz kunt zetten, en de MKV’s met ondertiteling direct werken.
    B zoek een goede tweedehands, modelletje 2009/2010.

De nieuwste als mediacenter gebruiken is ongeveer als met een Subaru Impreza in een 30km zone van een Vinexwijk naar de Appie rijden.

De Mini is al lang geen instapper meer. Het is een professioneel werkstation dat zich kan meten met de dikke MBPro’s, MPro’s en iMacs, en vooral gericht is op mensen die een profi scherm nodig hebben, of professionals die hun werkstation makkelijk meenemen tussen goed geoutilleerde werkplekken. De 2.3 quad is sneller dan alle niet BTO iMacs, en de Mini met 2 SSD’s in RAID (enige Mac waarin dat zelf makkelijk te doen is) verslaat de nieuwe MacPro op “schijf”prestaties.

Bijdrager
    klonic

Met Beamer App (is wel eens op deze site behandeld) kan je dat soort films prima streamen naar je AppleTV.

Bijdrager
    computer space
    klonic op 26 januari 2014

Met Beamer App (is wel eens op deze site behandeld) kan je dat soort films prima streamen naar je AppleTV.

Prima in de zin van dat je wat ziet. Je blijft zitten met brakke 2/3 telecine conversie naar 60Hz (waar je TV dan waarschijnlijk weer een 100 of meer Hz polish overheen gooit) en de DTS-HD blijft toch ook niet behouden (wordt meen ik omgezet in AAC)?

Het blijft ook met Beamer heel simpel:
    Je hebt een apparaat dat heel goede mediaplayer is (Mac), en je gaat via gerommel dat zich niet kan meten met gewoon een 10m lange HDMI kabel kloten om het beeld op je TV te krijgen.

Bijdrager
    klonic

Ok over de kwaliteit durf ik niets te zeggen. Voor mij is het prima, maar ik ben ook al gauw tevreden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.