14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    sparkle

mac mini of 12″ ibook

ik w8 nu al 9 weken op mijn mac mini en ging mezelf afvragen of ik misscchien voor de 12″ ibook moet gaan (met 512mb werkgeheugen). wat zullen jullie kiezen?

btw.. kan ik met die ibook makkelijk photshop & dreamweaver tegelijk draaien ?:P

ciao

Bijdrager
    dhawk

Beide kun je makkelijk ergens mee naar toe nemen. De Ibook heeft dan wel natuurlijk het voordeel dat je hem ook daadwerkelijk mobiel kan gebruiken;)

Of dat dan ook het prijsverschil moet goed maken…lijkt me een leuke vraag voor jezelf.

Over die twee applicaties, ik heb er zelf geen ervaring mee. Een puntje wat ik zo hier en daar op forum’s lees is dat je geen geheugen te veel kunt hebben, dus wellicht zul je voor serieus Photoshop gebruik willen overwegen om toch meer geheugen, dan die 512 MB, te nemen (geldt natuurlijk dan zowel voor de Ibook als de Mac-mini.)

Bijdrager
    Fotosoeper

Je moet je zelf eerst een aantal dingen afvragen. Wat wil je ermee doen? Wil je ook mobiel zijn en dus onderweg kunnen werken? enz. Naarmate je deze vragen beantwoordt kun je heel makkelijk vergelijken (op bijvoorbeeld de Apple Store site) en dus ook makkelijker een keuze maken.

Of heb je al die mac mini besteld? Het was mij niet helemaal duidelijk.. De grote vraag lijkt me of je mobiel wilt zijn of echt alleen thuis wilt werken..

Overigens zijn de Mac Mini en de iBook qua prestaties (RAM, processor enz) gelijkwaardig. Als je er op wilt fotosoepen dan raad ik je aan om in de machine die je kiest toch wat extra RAM te stoppen.

Bijdrager
    Elstar

Een dwerg iBook of een macMini? Het zijn allebei budget computers en de macmini is goedkoper (mits je al scherm, toetsenbord en muis hebt).
    Dus de werkelijke keuze zit tussen mobiliteit en comfort. Op mobiliteit is de iBook duidelijk favoriet. Ik heb ‘m ook. Fantastisch machientje.
    Op comfort twijfel ik. Beide apparaten zijn niet echt geschikt voor geheugenvretende programma’s. Maar op de miniMac kun je een groot scherm aansluiten.
    Ze zullen het wel aankunnen. Ik heb een ibook 1,2 ghz en een powermac 733 mhz. Op beide computers is het geen probleem om programma’s als Photoshop, InDesign, iTunes, Safari, iMail, en iCal tegelijk te draaien.
    Ik weet niet hoe groot je geduld is, maar als ik een paar centen overhad, zou ik toch voor een iMac gaan.

Maarreh, 9 weken wachten op een macMini? Je bedoelt dat je ‘m al besteld hebt?
    Duurt wel erg lang dan. En kun je een bestelling nog wel wijzigen?

Bijdrager
    Dbakker

Wanneer je voor mobiliteit kiest, is de iBook natuurlijk fantastisch.
    Het prijsverschil is wel substantieel en je moet je ook afvragen hoe groot je beeldscherm zou moeten zijn.
    Ik heb een 12 inch modelletje. Voor internet goed genoeg. Voor wat langer photoshoppen. dreamweaver etc is het niet geschikt. Dan heb je echt een groter scherm nodig. Ook de mousepad zou ik dan vervangen door een gewone muis.

Kortom als ik in je schoenen zou staan zou ik (wanneer ik veel zou gaan werken met photoshop en dreamweaver) dan de stap gaan maken naar je eerste keuze, de macmini gecombineerd met een serieuze monitor, toetsenbord en muis.

Succes met je keuze.:D

Bijdrager
    sparkle

Uhm tjah ik w8 al 9 weken op mijn mac mini. Geen aanbetaling gedaan of handtekening gezet, dus kan er altijd nog vanaf zien.

Wat misschien wel handig is om te vertellen is dat als ik voor de Mac Mini ga is dat omdat ik wil switchen van mijn Pc naar de Mac (en hoofdzakelijk de mac gebruiken).

En als ik voor de iBook zal gaan, zal ik die voor “erbij” nemen. Ik zal altijd achter mijn PC zitten en de ibook gebruiken om bijvoorbeeld huiswerk te maken (ik zit op een grafische school daar valt dus ook: inDesign, Photoshop, Illustrator, Office, macromedia aplicaties onder). En zo voor af en toe een “DivX-je” in mijn bed kijken;)

Bijdrager
    Dbakker

iBook goede keuze

aanvulling:
    Leg dan alvast ook even een draadloos netwerkje aan in huis. Dan heb je echt een leuke combinatie. Werkt bij mij uitstekend. Let wel: 12 inch is voor internet en mail prima, voor Word etc. vind ik het wat minder. Alleen voor beperkte werkzaamheden, even een mailtje, een briefje oid. Voor scripties ect. lijkt het me echt een minder goede keuze.

groet douwe-jan

Bijdrager
    iRick
    ”sparkle”

Uhm tjah ik w8 al 9 weken op mijn mac mini. Geen aanbetaling gedaan of handtekening gezet, dus kan er altijd nog vanaf zien.

Wat misschien wel handig is om te vertellen is dat als ik voor de Mac Mini ga is dat omdat ik wil switchen van mijn Pc naar de Mac (en hoofdzakelijk de mac gebruiken).

En als ik voor de iBook zal gaan, zal ik die voor “erbij” nemen. Ik zal altijd achter mijn PC zitten en de ibook gebruiken om bijvoorbeeld huiswerk te maken (ik zit op een grafische school daar valt dus ook: inDesign, Photoshop, Illustrator, Office, macromedia aplicaties onder). En zo voor af en toe een “DivX-je” in mijn bed kijken;)

Hoe bedoel je, “geen aanbetaling gedaan”?

Je hebt het bedrag voor de mac mini toch wel overgemaakt naar Apple? Anders kan je eindeloos wachten.

Bijdrager
    MrPapple
    ”sparkle”

ik w8 nu al 9 weken op mijn mac mini en ging mezelf afvragen of ik misscchien voor de 12″ ibook moet gaan (met 512mb werkgeheugen). wat zullen jullie kiezen?

btw.. kan ik met die ibook makkelijk photshop & dreamweaver tegelijk draaien ?:P

ciao

annuleren die handel en direct die 12″ ibook bestellen!!! Ik heb een hele tijd met een 12″ ibook gewerkt, een ouwe G3 (600mhz, 256mb ram) nog wel en daar draaide photosoep, dreamweaver en illustrator soepel te gelijk op! Met een G4 ibook zal je dus zeker kunnen doen wat je wenst. Het enige nadeel is het kleine scherm, maar als je thuis nog ergens een scherm staan hebt, kun je dat ook aansluiten.

greetz,
    Niels

Bijdrager
    JFigaro34

neem een iBook…

Bijdrager
    sparkle
    ”iRick”
    ”sparkle”

Hoe bedoel je, “geen aanbetaling gedaan”?

Je hebt het bedrag voor de mac mini toch wel overgemaakt naar Apple? Anders kan je eindeloos wachten.

bij de mac house amsterdam besteld. niet op internet.

Bijdrager
    sparkle

Is er trouwens een verschil tussen de nieuwe generatie iBooks en de oude (die van 933 mhz bijvoorbeeld). Ik bedoel dan alles behalve de specs:p

Bijdrager
    Dbakker

Nee,:? zover ik weet niet…

Bijdrager
    Macinspire
    ”xcuneytx”

neem een iBook…

Ja daar heeft sparkle ook niks aan he, je moet het wel beargumenteren.
    Het is gewoon heel simpel op zich. Wanneer je een computer wilt hebben waar je ook mobiel op wilt kunnen werken dan moet je dus een ibook hebben maar wanneer je gewoon iets wilt hebben wat portable is.. dan is een mac mini een goed alternatief.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.