14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    sparkle

mac mini of 12″ ibook

ik w8 nu al 9 weken op mijn mac mini en ging mezelf afvragen of ik misscchien voor de 12″ ibook moet gaan (met 512mb werkgeheugen). wat zullen jullie kiezen?

btw.. kan ik met die ibook makkelijk photshop & dreamweaver tegelijk draaien ?:P

ciao

Bijdrager
    dhawk

Beide kun je makkelijk ergens mee naar toe nemen. De Ibook heeft dan wel natuurlijk het voordeel dat je hem ook daadwerkelijk mobiel kan gebruiken;)

Of dat dan ook het prijsverschil moet goed maken…lijkt me een leuke vraag voor jezelf.

Over die twee applicaties, ik heb er zelf geen ervaring mee. Een puntje wat ik zo hier en daar op forum’s lees is dat je geen geheugen te veel kunt hebben, dus wellicht zul je voor serieus Photoshop gebruik willen overwegen om toch meer geheugen, dan die 512 MB, te nemen (geldt natuurlijk dan zowel voor de Ibook als de Mac-mini.)

Bijdrager
    Fotosoeper

Je moet je zelf eerst een aantal dingen afvragen. Wat wil je ermee doen? Wil je ook mobiel zijn en dus onderweg kunnen werken? enz. Naarmate je deze vragen beantwoordt kun je heel makkelijk vergelijken (op bijvoorbeeld de Apple Store site) en dus ook makkelijker een keuze maken.

Of heb je al die mac mini besteld? Het was mij niet helemaal duidelijk.. De grote vraag lijkt me of je mobiel wilt zijn of echt alleen thuis wilt werken..

Overigens zijn de Mac Mini en de iBook qua prestaties (RAM, processor enz) gelijkwaardig. Als je er op wilt fotosoepen dan raad ik je aan om in de machine die je kiest toch wat extra RAM te stoppen.

Bijdrager
    Elstar

Een dwerg iBook of een macMini? Het zijn allebei budget computers en de macmini is goedkoper (mits je al scherm, toetsenbord en muis hebt).
    Dus de werkelijke keuze zit tussen mobiliteit en comfort. Op mobiliteit is de iBook duidelijk favoriet. Ik heb ‘m ook. Fantastisch machientje.