9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Gauloises

Mac Mini naar Beamer en Surround

Wat zijn de mogelijkheden om mijn Mini aan te sluiten op mijn beamer?
    Mini Display poort op de mini is nog vrij, het liefst heb ik de mogelijkheid om hierop een “gewone” videokabel aan te sluiten (gele stekkertje) want deze ligt er al.
    Anders moet ik met VGA aan de gang, dus een nieuwe kabel trekken, boren, en stekkertjes knutselen. Niet echt iets waar ik handig in ben.
    Daarnaast is mij nog steeds niet duidelijk welke kabel ik nodig heb om mijn Mini aan te sluiten op mijn surround (gewoon stereo lukt wel, zit er nu aan).
    Wie kan mij hier verder mee helpen

Bijdrager
    Pieterr

Als je met gele stekkertje bedoelt “Composiet” heb ik een treurige mededeling voor je: dat krijg je niet uit je MiniDisplayPort. Het enige analoge signaal dat je eruit krijgt is VGA. Dat kun je eventueel met een VGA-to-composite omzetter omzetten naar een composiet signaal, maar dat wordt een dure grap en het eindresultaat zal “moah” zijn.

Wat de audio betreft: je kunt met een TOSlink kabel digitale audio uit je Mac mini halen. Je moet dan wel een optische audio-ingang op je surround set hebben. Aan één kant van de TOSlink kabel heb je dan een mini-jack versie nodig.

Bijdrager
    Moofnor

Mini DisplayPort => VGA => S-Video

Het schijnt dus wel te kunnen, maar zo te zien wel vrij omslachtig

Bijdrager
    Brambo1978

Ik heb mini display naar hdmi adapter en toslink adapter voor audio

Bijdrager
    Gauloises

Oke dan, audio kabeltje kom ik wel uit, eventjes naar a-mac in Utrecht.
    Nu dan alleen zelf een VGA kabel in elkaar knutselen.
    Op mijn beamer zit een VGA aansluiting, heb ik dus nog een mini-display naar VGA adapter nodig.
    Lengte voor de VGA kabel zal zo’n 10 meter zijn, dat zal toch geen problemen geven, alleen hoe kom ik aan een losse kabel en stekkertjes?
    En dan nog in elkaar zetten, maar daar zullen dan toch ook wel handleidingen voor zijn?

Bijdrager
    Pieterr

Je hoeft toch niks in elkaar te zetten?

Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter

VGA kabels

Bijdrager
    Gauloises

VGA Adapter had ik gezien.
    Het probleem met de VGA kabel is dat de Mini aan de ene kant van de kamer staat, onder de TV. De beamer hang “helemaal” aan de ander kant van de kamer.
    Om e.e.a. een beetje netjes weg te werken, ik wil geen problemen met mijn vriendin, moet de kabel onder de grond door uit het zicht.
    De gaten van de composiet kabel waren al in een eerder stadium geboord, daar kan nog wel een kabeltje bij.
    Wanneer de stekkers er dus al aan zitten zou ik nieuwe, grotere gaten moeten boren door het beton, het zal ongetwijfeld zo zijn dat de stekkers van een voorgemonteerde VGA kabel geperst zijn en daarom er dus niet tijdelijk afgehaald kunnen worden.

Bijdrager
    Pieterr

Dan zul je zelf aan het solderen moeten slaan, of een iets duurdere VGA connector kopen die je kunt schroeven, bv zoiets: D-Sub connector 15-polig plus behuizing.

http://en.wikipedia.org/wiki/VGA_connector

Bijdrager
    Gauloises

Ok, lang geduurd voor ik hiermee verder ga, heb ik nog wel 1 vraagje. De VGA kabels zijn er in 2 uitvoeringen, 14 pins en 15 pins, waarbij ze uiterlijk hetzelfde zijn met uitzondering van de aansluiting van de 15e pin. Daarnaast is er nogal een prijsverschil in de 2 kabels waarbij de 14 pins uitvoering de goedkoopste is. Maakt het wat uit welke kabel ik zou moeten nemen?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.