11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Fred2Fish

Mac Mini mount ext hdd's niet meer

Hallo,

Mijn 2011 Mac Mini will geen enkele externe harde schijf meer mounten (via usb). Deze externe schijven werken perfect op mijn Macbook Pro.
    De schijven alsook de partities zijn zichtbaar in schijfhulp, maar de Mac Mini wil deze niet mounten.
    Als ik op “verify / repair disk” klik, krijg ik verschillende error berichten:

– The partition map needs to be repaired
    – Couldn’t repair the partition map because a new EFI system partition couldn’t be created.
    – couldn’t find the target disk for this operation

Ik heb 1 schijf die zowel via firewire als usb aangesloten kan worden: deze werkt als ik ze via firewire gebruik en wordt niet gemount als ik ze via usb aansluit.

Suggesties?

Bijdrager
    fixar

– Kijken of de schijven wel mountable zijn wanneer je met een andere gebruiker inlogt.
    -Kijken of de schijven wel mountable zijn wanneer je van een ander systeem opstart (bijvoorbeeld met de MacBook Pro in target disk mode als bootschijf)
    – SMC reset

Bijdrager
    computer space

Heb je ze op 2 USB poorten hangen voor de voeding?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Start Activiteitenweergave eens en ‘kill’ het fsck_hfs proces. Gewoon geforceerd stoppen. Trek daarna de schijf eruit en plug deze snel weer in. Mount de schijf dan wel?

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb ook wat problemen met mounten van een HD (NTSF).
    Ooit een trial van MacFuse geïnstalleerd, en weer verwijdert.
    Nu mount geen enkele NTSF HD meer. Als ik via de DW4.4 schijf opstart krijg ik hem wel te zien!
    Op andere macs werkt het vlekkeloos (Yosemite).

kill het fsck_hfs proces??????

Bijdrager
    TheBigZ

@Hans: Je kunt beter even je eigen topic maken.

Bijdrager
    OMT-fan

ok

Bijdrager
    Fred2Fish

Extra info:

Mijn externe schijven zijn 3,5″ met eigen voeding. Ze zijn in HFS geformatteerd.

————-

Ik heb het volgende geprobeerd:
    – smc reset
    – inloggen met een andere gebruiker
    – er is geen fsck_hfs-proces, aangezien de schijven in HFS geformatteerd zijn.

Ik ga proberen de OSX opnieuw te installeren.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat is meteen wel erg drastisch natuurlijk, hoewel het 9 van de 10 keer wel de snelste weg naar een goedwerkende computer is. Overigens kan je wel een fsck_hfs proces hebben als de schijven in HFS zijn geformatteerd. Sterker nog, alleen dan kan je een fsck_hfs proces hebben. Als OS X bij het inpluggen merkt dat het bestandssysteem op de schijf misschien niet goed is probeert OS X de schijf automatisch te repareren alvorens de schijf in de Finder mount (dat controleren en repareren doet fsck_hfs dus). Fsck_hfs houd helaas ook schijfreparatie in het Schijfhulpprogramma tegen, dus als je de status van fsck_hfs wilt weten zul je het programma Console moeten openen. Maar goed, als je geen fsck_hfs proces hebt lopen is dit allemaal niet op jouw van toepassing.

Bijdrager
    Fred2Fish

Opnieuw installeren heeft mijn probleem opgelost:)

Bijdrager
    SunKeeper

Mooi.

Enige nadeel is dat je nu de oorzaak niet achterhaald hebt. Zodra het zich opnieuw voordoet zou je dan weer kunnen herinstalleren, maar ook een beetje tijdrovend om dat steeds opnieuw te blijven doen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.