12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Marcel

Mac mini midden 2011

Ik heb een Mac mini midden 2011 en heb daar een samsung ssd 500 gb ingezet nu is deze vraag al een keer voorbij gekomen maar die is niet helemaal duidelijk voor me. Ik wil in deze mini 16 Gb zetten, zijn er op dit forum mensen die met 16 Gb draaien en zo ja welk geheugen moet ik kopen. Als tegen prestatie kan ik hier op het forum aangeven hoe een SSD in deze mini wordt ingebouwd

Marcel

Bijdrager
    SunKeeper

Deze moeten het zijn. Let op dat je Kingston KTA of Crucial voor Mac kiest. Gewoon PC-geheugen kun je beter niet kopen, kans dat het niet wordt geaccepteerd.

En een tegenprestatie hoeft hier niet..:wink:

Bijv. twee van deze: http://www.memoryshop.nl/product/214236/kingston-apple-memory-8-gb-sodimm-ddr3-1333.html

Er staat dat het niet ondersteund is in Mac mini’s, maar dat komt door wat je ook bij de gegevens ziet staan; Apple geeft aan dat officieel niet kan. De hardware kan het wel gewoon als je alle firmware-updates hebt geïnstalleerd.

Bijdrager
    Marcel

Dank je wel maar nu nog een vraag kan dit ook 4Gb kingston 1333Mhz ddr3 met bij plaatsing van 8 g kingston ook 1333 mgz ddr3. Ik heb aan 12 gb genoeg

Marcel

Bijdrager
    TheBigZ

Je wilde toch 16GB? 12GB kan ook.

jacobusja op 19 januari 2016

Ik wil in deze mini 16 Gb zetten, zijn er op dit forum mensen die met 16 Gb draaien en zo ja welk geheugen moet ik kopen.

Als je nu 4GB hebt, is dat waarschijnlijk 2x2GB. Als je één reepje van 8GB koopt heb je dan 10GB totaal.

Bijdrager
    computer space

En 1600 mhz kan ook.

Bijdrager
    mxd

Als we toch linkjes aan het plaatsen zijn.. hier kun je kiezen en weet je zeker dat het voor jouw Mac geschikt is;
    http://macupgrade.eu/catalog/mac-mini-mac-mini-2011-c-218_234_237.html

Bijdrager
    Marcel

Ik heb nu 8 Gb [2 x 4 dus] en dat is met video te weinig daarom naar 12 gb. Bedankt voor alle tips.

Marcel

Bijdrager
    Beech

Als je problemen hebt met video ligt dat waarschijnlijk meer aan je videokaart. Ik heb dezelfde Mac Mini met 8 GB en een iMac late 2009 met 12 GB met een 250 MHz videokaart. De MacMini is alleen voor simpel werk en de iMac heb ik zojuist vervangen door een iMac late 2015. Wat een verademing.

Bijdrager
    SunKeeper

Met meer RAM kan OS X wel meer RAM toewijzen voor video*, dus ook grafisch zul je er een stukje voordeel uit halen.

*Wat Mactracker vermeld klopt inmiddels niet meer, El Capitan kan dynamisch VRAM toewijzen.

Inactief
    Anoniem

Nee geen Kingston! Dit geheugen veroorzaakt nogal eens kernel panics (heel vaak in de praktijk gezien), Kingston mag wel een A-merk zijn voor de PC maar het gaat slecht samen met de Mac.

Voor de Mac koop je Hynix of Samsung geheugen (dit is ook wat Apple gebruikt)

Bijdrager
    Marcel

Ik heb Crucial voor Apple 16GB SODIMM DDR3-1600 2 x 8 gekocht voor € 90 en heb al mijn programma’s er mee getest, voor video was het een verademing dit geheugen in combinatie met de Samsung SSD. Op de site van Crucial wordt dit geheugen gegarandeerd. Hoop dat ieder er wat aan heeft. Ik kan nu zo weer een tijdje mee met deze Apple.

Marcel

Bijdrager
    Marcel

Vergeet nog te vermelden : “Dank voor al jullie opmerkingen” (y)(y)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.