13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Nolandejong

Mac mini mid 2011 uitbreiden

Hallo iedereen .

Ik heb al 2 jaar een mid 2011 mac mini (instapmodel) en ik ben er deze weken achter gekomen
    dat met mijn computergedrag (editen , designen en hd videos bekijken) hij het niet altijd uithoudt .
    Mijn vraag is dus :
    Heeft er iemand ervaring met het upgrden van een mid 2011 mac mini van 2gb naar 8gb ?

Alvast bedankt:-)

Bijdrager
    macpro

Gewoon doen. Kost relatief weinig en het inbouwen is een fluitje van een cent.
    Ga je zeker plezier van krijgen.

Ik heb mijn mini’s ook altijd tot het maximale volgestopt met geheugen.
    De mini waar ik nu op zit is van 2012 en draait met 16 GB.
    Gewoon, omdat het kan.

Bijdrager
    Balsjer

Raadpleeg deze site Apple mac mini 2011 geheugen uitbreiden!. Je kunt er zelfs 16 GB in kwijt 2×8 modules pc3-10600 1333 MHz. Koop wel modules die speciaal voor Apple computers getest is, zoals bv. de Kingston KTA series.

Bijdrager
    RobApple

RAM geheugen:
    Max. 16 GB 1333MHz Mac mini 2,3-GHz dual-core Intel Core i5 “Sandy Bridge” i5-2410M
    (20.07.2011-23.10.2012) MC815/2.30 Macmini5,1 – A1347 “Unibody” (Aluminium Unibody)

SAMSUNG of HYNIX Factory Original – A-kwaliteit/topkwaliteit
    Geheugen-SAMSUNG-PC10600-1333-SO-DIMM-16GB/2x8GB
    Geheugen-HYNIX-PC10600-1333-SO-DIMM-16GB/2x8GB

Caldigit Thunderbolt Station CTS-EU-60
    De CalDigit Thunderbolt ™ Station voegt USB 3.0, Audio In & Out, HDMI, en Ethernet-connectiviteit op uw computer via dual Thunderbolt ™-poorten. Gehuisvest in een hoge sterke aluminium behuizing, robuuste constructie van de CalDigit Thunderbolt ™ Station en draagbare form factor maakt het een uitstekende oplossing voor professionals op de weg. Geprijsd op € 209,00 is de CalDigit Thunderbolt ™-station een solide waarde voor iedereen die de veelzijdigheid van hun Thunderbolt ™ enabled computer en goedkoper dan iets anders op de markt uit te breiden.

Bijdrager
    Nolandejong

Heel erg bedankt !:-)

Ik zat net te kijken naar RAM voor mn mac , en gebruikt een van jullie mischien ook twee verschillende geheugenbanken ( bijv 4gb + 6gb)?
    Volgens sommige sites is het namelijk mogelijk , maar Apple raadt het af.

Bijdrager
    RobApple

6 GB modules bestaan niet. Het is of 4 GB of 8 GB. 16 GB / 2 x 8 GB van hetzelfde merk is het beste.

Bijdrager
    computer space

Zet er gewoon 1 reepje van 8GB in, 1600mhz kan ook als je die makkelijker vind (1333 is al weer een beetje passe). Het moet een SO-Dimm DDR3 zijn.
    Corsair/Crucual Mac-ram is ook goedkoop:
    http://tweakers.net/pricewatch/325624/crucial-mac-memory-ct8g3s160bmceu/specificaties/
    1600 neem je ook weer makkelijker mee naar een nieuwere mac.

Wil je echt een performance boost, overweeg dan een SSD in het lege slot te plaatsen:
    http://tweakers.net/pricewatch/326926/kingston-ssdnow-v300-60gb.html
    Zoiets bijvoorbeeld en dan een DIY fusion drive maken.

Bijdrager
    1984

How do you upgrade the RAM in the Aluminum “Unibody” Mac mini models? What type of RAM do they use? How much RAM do they actually support? klik

The “Mid-2011” Mac mini models likewise have two memory slots but instead support faster 1333 MHz PC3-10600 DDR3 SO-DIMMs. Officially, these models only support 8 GB of RAM, but as also reported by OWC, they likewise are capable of supporting 16 GB of RAM with dual 8 GB memory modules. These models only run OS X 10.7 and later versions of the operating system.

Memory Upgrades for Your Apple Mac mini 2.3GHz Intel Core i5 (Intel HD Graphics 3000) – Mid 2011:

RobApple op 03 maart 2014

6 GB modules bestaan niet. Het is of 4 GB of 8 GB. 16 GB / 2 x 8 GB van hetzelfde merk is het beste.

12.0GB Memory Upgrade
    4.0GB + 8.0GB 1333MHz DDR3 SO-DIMM PC10600 204 Pin kan ook.

Bijdrager
    Nolandejong

Op de website van Apple staat dat ik daarvoor een 1333mhz nodig heb , maar heeft er ook iemand ervaring met 1600 voor een mid 2011 mac mini ?

Bijdrager
    computer space

Ja dat werkt gewoon. Ik zie bij over deze mac 1600mhz als RAM snelheid, maar geen idee of het ook echt op die snelheid draait.
    Apple zet overigens altijd enkel de snelheid en moduulgrootte ten tijde van introductie op de site. Max ram staat als 8GB (2×4) geafficheerd, dat klopt ook niet meer want inmiddels zijn er 8GB modules. Wellicht dat zelfs 2×16 straks kan, 32GB/1600mhz is het max van Sandy Bridge.

Bijdrager
    RobApple
    computer op 03 maart 2014

Ja dat werkt gewoon. Ik zie bij over deze mac 1600mhz als RAM snelheid, maar geen idee of het ook echt op die snelheid draait.
    Apple zet overigens altijd enkel de snelheid en moduulgrootte ten tijde van introductie op de site. Max ram staat als 8GB (2×4) geafficheerd, dat klopt ook niet meer want inmiddels zijn er 8GB modules. Wellicht dat zelfs 2×16 straks kan, 32GB/1600mhz is het max van Sandy Bridge.

Correctie:
    32GB/1333MHz is het max van Sandy Bridge, 32GB/1600MHz is het max van Ivy Bridge.

Waarom van de voorschriften/de door experts verstrekte gegevens afwijken?

1333MHz zijn de juiste voor Mac mini 2011.

Bijdrager
    computer space

Ik vind zelfs mensen die Sandy met geheugen op 2066 Mhz draaien, ik weet niet waar jij de 1333 limiet vandaan haalt. Zoals ik al zij, Apple afficheert de beschikbare opties bij originele verkoopdatum, en als later blijkt dat sneller/groter ook werkt, passen ze dat nooit aan.
    Hier test iemand het:
    http://macperformanceguide.com/blog/2012/20120620_6-MacBookPro-1600MHz-memory.html
    Statistisch hws weinig waard de test, maar goed…. Hij beweert dat het sneller draait. (MBP2011 is vrijwel identiek aan MacMini 2011)

Bijdrager
    BoniMacX
    RobApple op 02 maart 2014

Caldigit Thunderbolt Station…

Merci voor de tip!
    gekocht intussen alsook 16GB geheugen voor mijn mini mid 2011 server versie. Zie http://www.macfreak.nl/forums/topic/5/14404/10/highlight=geheugen/

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.