11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Groentenboer

Mac Mini met goedkoper geheugen

Zal de Mac Mini 2018 straks te koop zijn met goedkoper geheugen dan de € 240 per 8GB die Apple rekent?

Zullen er winkels zijn die zelf het geheugen er in zetten en dan minder rekenen dan de Apple prijs?

Bijdrager
    BigDog

misschien zijn er winkels die zelf geheugen bijprikken, maar ik betwijfel of het bespaart. wat ook zij moeten geheugen kopen, het oude uitbouwen en het nieuwe inbouwen. het oude geheugen levert nagenoeg niks op, dus ik zie niet snel een besparing…

ik zie het zo: wil je besparen: zelf doen. Wil je zekerheid, apple laten doen.

Bijdrager
    Brombeer

Tenzij er een vuil softwaregeintje is, zou je  het zelf moeten kunnen verwisselen.

Maar Apple levert geen computers zonder geheugen, dus die 2x4GB zitten er altijd wel in. En je moet wel meteen heel gek gaan doen wil dat niet genoeg zijn. Problematischer is dat er nu dan wel eindelijk een SSD in zit, maar dat die kaffers in Cupertino deze voor de gelegenheid maar eens aan het MoBo hebben vastgesoldeerd. Wil je je kont erin kunnen keren, lig je wederom krom.

Bijdrager
    Soulshaker

zo moet je het zelf doen

Lijkt me een pak eenvoudiger uit elkaar te halen dan het 2012 model.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@brombeer,

Wat een taalgebruik, wat bereik je daar mee?

Is dat om je naam eer aan te geven?

Bijdrager
    Groentenboer

@soulshaker: bedankt voor de tip. Als ik dt ga doen hou ik zeer waarschijnlijk onderdelen maar in ieder geval schroeven over en werkt de MacMini daarna niet meer. Ik heb mijn Mac Mini 2012 destijds ook niet gekocht bij Apple en toen was een geheugen upgrade veel goedkoper. Vandaar mijn vraag.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@groenteboer,

Niet door Apple RAM upgraden, zal niet zoveel schelen, “los” 16 GB RAM kost al gauw 200 euro en je loopt het risico dat dat geheugen niet compatible kan zijn.

Bijdrager
    fnk

Kingston 32 GB kost 277 (Amazon), Apple 720 euro….
    Lijkt toch wel een besparing.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@fnk,

Wie wil er nu 32 GB…

Bijdrager
    computer space

<p class=”cite”>Soulshaker op 8 november 2018 om 08:48</p>
    zo moet je het zelf doen

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/2UrSLnnMyeg?feature=oembed” width=”500″ height=”281″ frameborder=”0″ allowfullscreen=””></iframe>

Makkelijker dan de 2012, lijkt me niet. Bodem eraf draaien en RAM er in pleuren. Klaar. Bij de nieuwe zit het RAM iig in een lastig hoekje.

Bijdrager
    Soulshaker

<p class=”cite”>computer space op 8 november 2018 om 20:08</p>

<p class=”cite”>Soulshaker op 8 november 2018 om 08:48</p>
    zo moet je het zelf doen

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/2UrSLnnMyeg?feature=oembed” width=”500″ height=”281″ frameborder=”0″ allowfullscreen=””></iframe>

Makkelijker dan de 2012, lijkt me niet. Bodem eraf draaien en RAM er in pleuren. Klaar. Bij de nieuwe zit het RAM iig in een lastig hoekje.

“uit elkaar te halen”

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.