4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

Mac mini met 3 schermen

Heb nu een imac met 2 externe schermen. Twijfel voor vervanging tussen mac mini en imac. Lijkt er op dat je maar 2 schermen direct op de thunderbolt 3 poorten van de mac mini kunt aansluiten.

De 2 schermen die ik heb hangen aan mijn imac zitten nu met een verloopje displayport (29 pins) -> mini DVI in de thunberbolt 1 poort van mijn imac. En de andere zit in een Belkin dock met zelfde adapter.

Heb al 2 adapters in huis voor displayport ->usb-c. Gaat de mac mini dat accepteren als ik er ook nog een 5K scherm uit de apple store bij hang? Of heb ik dan ook weer een dock nodig (owc 12 poort), of kan ik de extra poorten op dat scherm gebruiken?
    Reviews van dat 5k scherm zijn overigens niet zo lekker allemaal wat mij eerder nog naar imac doet schuiven.

Voor een nieuwe imac zal ik zeker het owc dock nodig hebben om alles te kunnen aansluiten

Bijdrager
    computer space

Waarom zoveel schermen? Als je veel werkruimte wilt, draai je mogelijk beter 1 4K scherm in niet-retina modus, dan heb je een enorm werkblad. Moet je een 4K monitor van pak m beet 40 inch nemen, dan heb je ongeveer zelfde afmetingen van iconen, menu’s e.d. als bij de 27 inch iMac. Je werkblad is dan 2,25 iMac schermen qua werkruimte. 4K op 40 inch daar is enorm veel keuze in.

Bijdrager
    jebman

Tja, voor mijn werk dat ik thuis doe heb ik van mijn opdrachtgever deze schermen gekregen, en moet ik hun werk op een door hen dichtgetimmerde en beheerde windows machine doen die als virtuele machine draait. Software is afgestemd op 3 schermen met zaken links en rechts ophangen. Kan ook met 1 scherm dat virtueel wordt gekloond en aangestuurd met 2 videokaarten, maar die schermen zijn heel erg duur en heeft mijn opdrachtgever niet voor gekozen.

Die schermen zijn dus een vaststaand gegeven.

Bijdrager
    jebman

Volgens apple support zouden mijn 3 schermen moeten kunnen aan de mac mini: 1 5K scherm, beide andere van 1600×1200 dmv de verloopjes dvi->usb c of anders dvi->hdmi

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.