30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)
  • Q:
    Bijdrager
    iRenik

Mac Mini/ Mediaplayer/ Video formaten/ Opslag

Er staan inmiddels al vele berichten over Plex, Mediaplayers, Mini’s, video-formaten etc op dit forum maar de echt combinatie/vergelijking mis ik nog, zeker op recente ontwikkelingen. Hoop dat dit draadje extra (overkoepelende) informatie kan bieden en hoor graag jullie ervaringen!

Mijn media library groeit momenteel behoorlijk. Voornamelijk eigen films en series omgezet met MTR en Handbrake naar .m4v formaat.
    Sinds kort ook aan het downloaden via nieuwsgroepen en haal hier veel HD content mee binnen aangezien ik mijn eigen Blu-rays niet kan converteren (of uberhaupt afspelen met Mac). Hier beginnen mijn uitdagingen!

Mijn idee was altijd een library op te bouwen voor Plex en deze via een Mini af te spelen op de TV. De skins, structuur, layout etc is dus iets wat ik zelf belangrijk vindt. M’n broertje heeft een simpele AC Ryan, plugt z’n ext HD eraan en kijkt gewoon wat, haalt het er weer af etc. Werkt prima maar ik wil zelf dus een andere permanente opzet met zo’n 100 van de beste films (smaak) in 576-1080p (ligt aan de film) en series die voorlopig blijven groeien. Momenteel het meeste op 480/576 en enkele nieuwe op 720/1080. Totaal nu zo’n 800-900GB aan 16 series met 1-8 seizoenen met 10-22 afleveringen, ga zo maar door… alles netjes in folders en juiste serie namen Dexter S05E08.mkv bijvoorbeeld.

Meeste van mijn (eigen) films en series geen probleem maar nu met het downloaden loop ik tegen .WMV files aan die Plex niet af kan spelen. Ze kunnen evt buiten de library om in VLC afgespeeld worden maar dit is nu net niet de bedoeling…

Dus komen we aan bij de Mediaplayers als Popcorn, AC Ryan en HDI Dune (er zijn er uiteraard meer/beter? maar naar deze heb ik gekeken)
    Belangrijk voordeel is dat ze volgens mij zo’n beetje alles afspelen. Dus als er een Dexter S03E01.wmv in m’n map staan zou dit gewoon moeten werken. Verder kunnen sommigen een interne HDD huizen wat voor mij belangrijk is. Ten eerste omdat ik niet wil streamen, een ethernet kabel trekken momenteel wat lastig is en omdat ik simpelweg een 2e backup schijf wil hebben. Skins en mooie interfaces zijn er ook nog wel op te zetten (nog niet zo als Plex volgens mij maar goed) maar dan kom je op het probleem met de HDD.

Meeste zijn niet echt HFS compatibel, ze kunnen het nog wel lezen maar al niet schrijven. Dus evt als download center inschakelen gaat niet werken of je moet alles formatteren in NTFS of EXT/3 maar dan kun je er weer alleen via omwegen vanaf je Mac bij. Flip4Mac etc, dit wil ik dus niet…

Hoe zie ik het dan voor me?

– Een speler bij m’n tv die zo’n beetje elk formaat afspeelt (.wmv – .mkv – .m4v – etc)
    – Uiterlijk van het apparaat en uiterlijk van de interface en skins is wel belangrijk (smaak dus lastig iets over te zeggen)
    – Speler heeft een verwisselbare 2TB schijf (5200 of 7200) die ik ook makkelijk aan de iMac kan hangen en updaten
    – Blu-rays afspelen zou een pre zijn, aansluitingen naast HDMI zou component voor aan de beamer ook handig zijn
    – Muzien afspelen zonder tv aan is een pre – hoeft niet daar ik nu via express stream en met de iphone/pad itunes bedien
    – Geheel moet enigzins gemakkelijk uit te breiden zijn in de toekomst naar grotere schijven bijvoorbeeld

Bovenstaande brengt me het dichtsbij de HDI Dune series. Persoonlijk vind ik het mooie apparaten, ze spelen (bijna, iig .wmv) alles af, je kunt kiezen voor verschillende setups met of zonder Blu-ray en hebben alle aansluitingen. Enige punt blijft de formattering van de schijven.

Heeft iemand ervaring/is het mogelijk om bijvoorbeeld de HD Smart D1 (met display) en een HE extension met 2TB schijf neer te zetten, de schijf (of HE extension in z’n geheel) aan de iMac te koppelen en alles over te zetten zonder (moeilijke) omwegen met etx/3 ed maar gewoon in HFS? Vervolgens als alles erin staat, ding in de woonkamer aan de D1 te koppelen en alles kijken? en zo ook te updaten met nieuwe content?
    Kun je met die D1 ook los muziek draaien via het display zonder de tv aan te zetten?

Daarnaast kun je ook gemakkelijk in de toekomst meer geheugen toevoegen. Ofwel een 4TB schijf als dit gaat of je sluit nog een HE extension aan en verdeeld de series op de ene 2TB en de films op de andere 2TB…

Optie Mac Mini met 1 of 2 losse schijven in de kast en plex draaien is ook super! Kun je gemakkelijk ook mee downloaden en online, in het bestaande netwerk, updaten van library etc maar geen .wmv afspelen, geen BD en niet op de beamer aansluiten (component)…

Heel verhaal, hoop dat het iets toevoegd en ben benieuwd naar jullie ervaringen/advies!
    Thnx,

Renik

Bijdrager
    McShamus

Ik begrijp niet zo goed waarom je de technologie aanpast aan een formaat wat heel weinig voorkomt. Is het niet simpeler om een MKV of AVI versie te vinden/maken voor de WMV files?

Ikzelf heb een Mac mini met Plex9 erop en een 2TB NAS op zolder. Plex haalt z’n media daar vandaan. De mini is ook nog file server vanaf een 2TB FW800 mirror voor fotos en photoshop files die ik bewerk op een iMac. Web server, mail server, printen en scannen doet de mini ook. Alles in het netwerk zit op Gigabit.

Bijdrager
    iRenik

Deels waar maar WMV converteren naar MKV is slechts een deel van het verhaal. Daarbij heb ik nog geen goede en gemakkelijke convertor gevonden die dit lukt? Las op het forum via MPEG streamclip, Flip4mac etc maar lijkt me nogal een omweg + de kwaliteit?? Overige convertors gaat tot op heden altijd mis, geluid gaat niet mee etc. Zal me hier meer in moeten verdiepen…

Zelfs al zouden alle files gemakkelijk omgezet kunnen worden en alles Plex afspeelbaar is dan zit ik nog met de flexibiliteit en aansluitingen. Zo’n HDI systeem kan ik gemakkelijker verplaatsen, aansluiten en uitbreiden (denk ik). + BD’s…

Stel ik koop zo’n Smart D1 met display en sluit die via hdmi aan op de TV in woonkamer. Dan koppel ik de HE met 2TB eraan die ik volgezet heb via de iMac. Alles lokaal afspeelbaar. Ik koop later nog zo’n D1 of 1 zonder display en sluit die aan via component op de beamer in de slaapkamer. Enige wat ik hoef te doen is de HE los te koppelen en in de slaapkamer te zetten en kan ook daar alles kijken. Budget technisch kan ik evt later een BD speler los toevoegen voor in de slaapkamer (woonkamer kan via PS3) en/of nog een HE extension gewoon daar neerzetten…

Zo kan ik iig alles, overal aansluiten en zijn de kosten ook nog te overzien. Of mis ik iets?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik voeg me bij McShamus aan. Ik kom praktisch nooit wmv-bestanden meer tegen tijdens ’t downloaden. Zelfs Dexter kom ik eigenlijk alleen als MKV/avi tegen, dus is dat niet veel makkelijker dan geld uitgeven aan een apparaat wat je eigenlijk niet mooi/handig genoeg vindt, terwijl je in een paar minuten een nieuwe Dexter aflevering download?:)

Ik heb hier een soortgelijke opstelling als McShamus:
    – Mac Mini 2Ghz, 2GB ram, 250GB harde schijf (voor m’n muziek en torrents)
    – 2x500GB externe mobile HD (ik wilde niet nóg een stroomkabel, en 2x500GB is voor mij genoeg)
    – Plex9, geïnstalleerd op OSX 10.6.5, met een Muziekmap, animatiemap, film map, TV show-map.
    – aangesloten via mini-DVI naar HDMI op m’n TV, en (nog) via een stereokabeltje naar m’n cinemasetje

Als je internetverbinding toch snel genoeg is om dit soort dingen te downloaden dan lijkt ’t me een stuk fijner en makkelijker om het opnieuw te downloaden in het gewenste formaat, dan een apparaat te kopen wat voor jouw smaak niet mooi is, lekker werkt of waarvan de software niet prettig/mooi is bijvoorbeeld.

Overigens heb ik op de Mini verder geen toetsenbord of muis aangesloten. Het onderhoud van de Mini, zoals updaten, films in de juiste mapjes stoppen nadat ik ze gedownload heb e.d., gebeurt allemaal via m’n iMac en Screensharing.

Mvg,
    Joram

p.s.: wat ik persoonlijk nooit zo fijn vindt is een mediaspeler kopen (Mac Mini of een andersoortige speler), om die vervolgens naar m’n Mac te moeten slepen om er een film op te zetten, en ook nog eens naar m’n slaapkamer moet slepen als ik daar een filmpje wil kijken. Als ik de financiën ervoor had zou ik eerder een Mac Mini in de woonkamer zetten, en dan een simpel stream-apparaatje in de slaapkamer die z’n films van de Mini streamt.

Bijdrager
    iRenik

Dank voor je bericht Joram! btw als jij Dexter S3 in 720p (met NL ondertiteling) kunt vinden, heel graag! Of de film The Imaginarium of Doctor Parnassus (don’t ask) haha…

Nee begrijp jullie punten en vindt Plex ook super werken maar denk met de HDI Dune toch flexibeler te zijn.
    Hou ook niet zo van slepen met alles maar nu laat je het basis station bij de TV staan en de losse Ext HDD unit haal je los en sluit je aan op de iMac voor een update. Klein dingetje en is niet veel anders dan een ander soort HDD. Voordeel is dat je h’m ook gemakkelijk op de 2e unit bij de beamer aansluit en daar over exact hetzelfde beschikt. (Zonder te hoeven streamen want dat gaat h’m niet worden bij ons, teveel dikke muren en staalconstructies)

Ik vind de HD Dune overigens niet lelijk hoor, heb h’m net in het echt gezien en ziet er keurig uit.
    Of het lekker werkt en de software ed kom ik maar op 1 manier achter. Heb met de leverancier van m’n harde schijven dit doorgesproken en mag alles gaan testen – als het niet werkt kan ik het zo weer terugbrengen, top service!

1 basis station en 1 extension met 2TB schijf erin – dan de extension formatteren in HFS, wat testfiles erop en aansluiten maar. Als dit werkt dan nog een keer loshalen (of tijdelijk een ethernetkabel door de woonkabel), wat files erbij zetten en als het dan nog steeds werkt lijkt het me een mooie oplossing en ook nog best wat goedkoper dan een mini… Later BD unit erop in de slaapkamer of een 4TB schijf in de extension, allemaal mogelijk en relatief goedkoop. Muziek afspelen zonder de tv aan te moeten zetten, blu-ray, wmv files… no problem (hopelijk ;))

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat is het leuke van Plex… je hoeft namelijk geen ge-embedde subtitles meer te vinden. Je download de video, je zoekt via (bijvoorbeeld) nlondertitels.nl de juiste ondertiteling en geeft ‘m exact dezelfde naam als de video, dus:
    – dexter s05e01 720p aXXo.avi
    – dexter d05e01 720p aXXO.srt

Deze 2 bestanden zet je samen in je TV-shows map van Plex, en Plex leest ze automatisch tegelijk in. Zo zit je niet meer vast aan WMV’s, en kun je zelf de subtitles downloaden.

Wat je eventueel ook zou kunnen doen, is een Time Capsule aanschaffen van 2TB (met de mogelijkheid om er een USB-HD aan te sluiten van xTB bijvoorbeeld), en die gebruiken als content-schijf. De meeste content-apparaten/software (zoals Plex, Roku e.d.) hebben de optie om te streamen van de Time Capsule, aangezien het in feite een veredelde NAS-schijf is. Kost even een klein beetje instelwerk, maar je maakt ’t je achteraf wel makkelijker omdat áls je wilt zeulen met apparaten, je een lichtgewicht streamertje makkelijker meesleept dan een “zware” streamer met ingebouwde/aangekoppelde HD.

Vergeet trouwens niet dat als je een Mac hebt en een normaal stream-apparaat, je al snel uitkomt op een FAT32 externe HD als je je data vanaf je iMac op de HD die de streamer gebruikt wilt zetten. Tenzij je ietsje moeilijker wilt doen en een programmaatje wilt gebruiken/kopen waarmee je via je Mac ook PC-schijven kunt lezen/schrijven.

Ik ben tot nu toe geen enkel apparaat tegen gekomen wat zowel BR-schijfjes speelt, een HD heeft die met een mooie interface alle codecs kan afspelen én ook nog eens te gebruiken is i.c.m. een Mac (datatransfer)… en dan ook nog eens een plethora aan gewenste aansluitingen heeft. Was ’t maar zo’n feest, hehe. De HD Dune ziet er inderdaad wel goed uit, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe hij werkt, hoe de interface is, en hoe vriendelijk hij is met de Mac;)

Muziek afspelen zonder je TV aan te zetten kan op 2 manieren:
    – als je een Mac Mini hebt kun je iTunes/Plex bedienen via je iPhone/iTouch/iPad/andere Mac.
    – als je geen Mac Mini gebruikt zijn er ook bepaalde NAS-schijven (streamers) die wél compatible zijn met de Mac en/of een app hebben voor de iPhone.

Mvg,
    Joram

p.s.: Ik schrijf hierboven wel dat er apps voor de iPhone zijn, maar het zou me niets verbazen als er ook soortgelijke apps zijn voor Android telefoons/tablets, mocht je zoiets in huis hebben. Zo’n soort oplossing zou wel gelijk je “TV-niet-aan” probleempje oplossen denk ik… ik gebruik zelf ook zo’n oplossing namelijk met Plex voor de iPhone:-)

Bijdrager
    Sascha

Ik heb ook een Mac mini aan mijn tv hangen die dienst doet als mediacenter door middel van Plex. Ik laat mijn tv-series er automatisch op downloaden (in HD uiteraard) met de gratis combinatie van TVShows en Transmission.

Nederlandstalige ondertitels vind ik op Bierdopje. Hier zit een team van vertalers achter die geheel kosteloos iedere week de nieuwe episodes vertalen en synchroniseren met de beschikbare downloadversies. Ik heb me er met plezier gratis geregistreerd en als ik een ondertitel download laat ik ook telkens een bedankje achter.

Zo zijn de Nederlandstalige ondertitels van seizoen 3 van Dexter hier te vinden.

Ik kan hier nog een heel verhaal gaan neerschrijven van hoe ik het allemaal doe. Maar dat ga ik binnenkort doen op de blog van mijn website.

Bijdrager
    casperrrrrrr
    joram op 22 november 2010

Overigens heb ik op de Mini verder geen toetsenbord of muis aangesloten. Het onderhoud van de Mini, zoals updaten, films in de juiste mapjes stoppen nadat ik ze gedownload heb e.d., gebeurt allemaal via m\’n iMac en Screensharing.

Redelijk omslachtig. Kun je ook allemaal laten doen…

Geblokkeerd
    Anoniem

Oh, goeie tip over TVShows Sasha!
    Ik had zoiets al eens geprobeerd met een andere app een paar jaar geleden, maar die downloadde dan alle torrentbestanden van een nieuwe aflevering. Als er 10 uploaders waren, had ik dus ineens 10 torrentbestanden van 1 TV-aflevering. Doet TVshows dit beter?

Bijdrager
    Sascha

Ja, die doet perfect wat het moet doen.

Je duidt aan welke tv-series je volgt, je kiest de kwaliteit die je wilt (720p in mijn geval) en TVShows download automatisch het juiste torrent-bestand zodra er een nieuwe aflevering beschikbaar is.

Deze kan je dan zoals ik automatisch laten oppikken door Transmission, die deze dan download en automatisch naar de juiste map verplaatst.

Overigens hoeft TVShows niet actief te zijn. Je kan het programma namelijk stoppen want het zoekt op de achtergrond naar nieuwe episodes.

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar download hij dan niet per ongeluk een aflevering met Italiaanse ondertitels bijvoorbeeld?

Nog een reden om de combinatie met Plex + Transmission te nemen als je ’t mij vraagt;)

p.s.: @Casperrrrrr;
    hoe doe je dat allemaal automatisch dan? Ik heb nog geen manier kunnen vinden waarmee OSX het verschil ziet tussen een HD aflevering en een SD film (bijvoorbeeld). Aangezien ik zowel TVshows als films download van verschillende groottes lijkt ’t me moeilijk om dat met Automator op te lossen toch?

Bijdrager
    Sascha

Maar download hij dan niet per ongeluk een aflevering met Italiaanse ondertitels bijvoorbeeld?

Nog geen problemen mee gehad.

Hoe doe je dat allemaal automatisch dan? Ik heb nog geen manier kunnen vinden waarmee OSX het verschil ziet tussen een HD aflevering en een SD film (bijvoorbeeld). Aangezien ik zowel TVshows als films download van verschillende groottes lijkt ’t me moeilijk om dat met Automator op te lossen toch?

Heb je al eens gekeken naar de functie ‘Groepen’ in Transmission ? Hiermee zou je al een eind op weg kunnen.

Bijdrager
    iRenik

Dat is het leuke van Plex… je hoeft namelijk geen ge-embedde subtitles meer te vinden. Je download de video, je zoekt via (bijvoorbeeld) nlondertitels.nl de juiste ondertiteling en geeft ‘m exact dezelfde naam als de video, dus:
    – dexter s05e01 720p aXXo.avi
    – dexter d05e01 720p aXXO.srt

Deze 2 bestanden zet je samen in je TV-shows map van Plex, en Plex leest ze automatisch tegelijk in. Zo zit je niet meer vast aan WMV’s, en kun je zelf de subtitles downloaden.

Ohw… kijk dat is even waardevolle info! Nooit geweten… (ben ook pas 6 dagen geleden aan het downloaden gegaan, inmiddels zitten we op 500GB+) maar THNX!!! :thumbsup:

Zit me nu te bedenken dat ik het wel had kunnen weten omdat ik eergisteren voor het eerst .mkv bestanden binnen haalde met losse .srt files (duh)

Ik ben tot nu toe geen enkel apparaat tegen gekomen wat zowel BR-schijfjes speelt, een HD heeft die met een mooie interface alle codecs kan afspelen én ook nog eens te gebruiken is i.c.m. een Mac (datatransfer)… en dan ook nog eens een plethora aan gewenste aansluitingen heeft. Was ’t maar zo’n feest, hehe. De HD Dune ziet er inderdaad wel goed uit, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe hij werkt, hoe de interface is, en hoe vriendelijk hij is met de Mac

Ik zal de Dune aan een test onderwerpen en kijken hoe ver ie komt;)

Je kunt DuneX installeren en is speciaal voor de Mac ontworpen, het geeft een vergelijkbare setup als Plex met covers & info etc… (Plex blijft toch het mooiste eruit zien… alleen dat extra menu in V9 :thumbsdown:) Hoe vriendelijk gaan we achter komen maar hoor over het algemeen goede berichten via SMB oid?? Zelf zal ik het via een HFS geformatteerde schijf in de Dune zelf proberen…

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb een tijdje geleden eens gekeken naar “groepen” in Transmission, maar dat was niet echt een succes voor zover ik heb kunnen instellen. Je kan in Groepen criteria instellen zoals Naam/Opmerking/Elk bestand/Elke tracker, maar daarmee kun je volgens mij niet duidelijk instellen dat Transmission ziet of een torrent-download een film of TV-show is toch?

Ter verduidelijking; ik download wel eens TVshows op 720p die 1.2GB zijn, maar ik download ook films van 1.2GB… ik vind ’t best lastig om ergens iets in te stellen zodat ’t verplaatsen geäutomatiseerd kan worden:)

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    iRenik

Ik heb ook een Mac mini aan mijn tv hangen die dienst doet als mediacenter door middel van Plex. Ik laat mijn tv-series er automatisch op downloaden (in HD uiteraard) met de gratis combinatie van TVShows en Transmission.

Dank voor de tip Sascha!
    Werkt dit ook met nieuwsgroepen? Gebruik zelf geen torrents…

Geblokkeerd
    Anoniem

@iRenik;
    voor automatisch downloaden met nieuwsgroepen heb je misschien wel iets aan dit linkje: http://lifehacking.nl/algemeen/automatisch-downloaden/

Bijdrager
    Sascha

Ik heb een tijdje geleden eens gekeken naar “groepen” in Transmission, maar dat was niet echt een succes voor zover ik heb kunnen instellen. Je kan in Groepen criteria instellen zoals Naam/Opmerking/Elk bestand/Elke tracker, maar daarmee kun je volgens mij niet duidelijk instellen dat Transmission ziet of een torrent-download een film of TV-show is toch?

Ter verduidelijking; ik download wel eens TVshows op 720p die 1.2GB zijn, maar ik download ook films van 1.2GB… ik vind ’t best lastig om ergens iets in te stellen zodat ’t verplaatsen geäutomatiseerd kan worden.Dan moet je in Transmission instellen dat je ze handmatig moet toestaan. Daar kan je dan per download je groep aanduiden en dan download het programma deze naar de bijbehorende locatie.

Maar dan is het niet meer ‘volledig’ ge-automatiseerd natuurlijk…

Bijdrager
    Sascha
    iRenik op 22 november 2010

Werkt dit ook met nieuwsgroepen? Gebruik zelf geen torrents…

Ik denk het niet. Ik gebruik zelf geen nieuwsgroepen…

Geblokkeerd
    Anoniem

@Sascha;
    Dan vervang je de ene handmatige actie met de andere inderdaad, hehe. Op zich is het even verplaatsen van een bestandje niet zo’n probleem eerlijk gezegd… dankzij TVShows en Transmission heb ik toch de grootste meuk prima geautomatiseerd (zeker als ik dalijk TVShows heb draaien!). De Mac Mini heb ik toch niet 24/7 draaien, dus op ’t moment dat ik ‘m aanzet om iets te downloaden heb ik toch al een kleine handmatige actie… ’t is alleen zo leuk om na het starten van de downloads/computer e.d. helemaal niets meer te hoeven doen;-)

Ach… die ene handmatige actie die verder alles zo geweldig simpel te maken heb ik er graag voor over! Nu nog een set nieuwe speakers en een simpel plat 5.1 receivertje met 3 hdmi-poortjes, en we zijn weer helemaal blij.

Maar als je zou willen laten weten hoe het allemaal draait iRenik, graag! Ik ben altijd benieuwd naar andere mogelijkheden:)

Bijdrager
    Sascha

Mijn Mac mini staat wel 24/7 aan. Laatst voor de update naar OS X 10.6.5 moest ik hem herstarten en dat was toen 34 dagen geleden (met de Security Update toen).

Maar ik wijzig altijd de namen nog achteraf (om goed met Plex te kunnen werken en voor de ordelijkheid).

Bij mij bestaat het ge-automatiseerde proces voornamelijk uit de beschikbare downloads zoeken en deze vervolgens downloaden. Dat moest ik vroeger handmatig doen en dan kwam het voor dat ik al enkele afleveringen achter liep, of juist zocht voor niets.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat heb ik ook al tijden geleden geautomatiseerd… ik kan nu overal m’n gevonde torrents in Dropbox gooien, waarna Transmission ze uitleest en gelijk download. Als ik dan op m’n werk iets tegen kom en op Dropbox sleep, dan kan ik ’s avonds gelijk kijken:-)

Alleen het handmatig bijhouden wanneer er een nieuwe aflevering van een serie uitkomt was nogal een werk. We volgen er hier thuis een stuk of 5-6 (Dexter, Big Bang Theory, Mentalist, Vampire Diaries, How I met your mother enzo), dus TVShows is een welkome oplossing!

Bijdrager
    iRenik

@ Joram:

Ik ga die site vanavond even goed uitpluizen, thnx! Zit zeker wel iets in hoewel ik het nu ook niet zo’n ramp vind om even een nieuwe download te zoeken. Filteren op 720p ed is wel superhandig!

TC (1TB) zou kunnen met streamen zoals je aangaf en zal ook dit eens gaan testen.

iPhones,Pods & Pad zijn allemaal beschikbaar als AB – momenteel stream ik de muziek naar een Express aangesloten op de receiver in de woonkamer, werkt super maar ook hier zou alles in 1 een pre zijn…

Eventjes terug naar ondertiteling – voor films kan ik bij andere sites zoeken (podnapisi.net / nlondertiteling)
    maar waarom (domme vraag misschien) zijn er verschillende versies voor verschillende formaten?

Bijvoorbeeld een .srt voor 720p en 1 voor .avi en ga zo maar door?
    Snap het nog als het om verschillende framerates gaat ofzo…

Bijdrager
    Sascha

Overigens heb ik via deze website een iCal-file gedownload met daarin de uitzenduren van tv-shows die ik volg. Ook wel eens handig om dan in iCa (of op je iPhone) te kunnen checken of er een nieuwe tv-serie voor je klaarstaat die je dan ’s avonds kan bekijken.:smile:

Bijdrager
    Sascha
    iRenik op 22 november 2010

.. maar waarom (domme vraag misschien) zijn er verschillende versies voor verschillende formaten?

Bijvoorbeeld een .srt voor 720p en 1 voor .avi en ga zo maar door?

Snap het nog als het om verschillende framerates gaat ofzo…Dat komt omdat deze anders niet gelijklopen met het gesproken woord. Die zijn namelijk niet exact hetzelfde…

Een 720p versie zal meestal niet gelijklopen met een SD versie.

Bijdrager
    iRenik

Overigens heb ik via deze website een iCal-file gedownload met daarin de uitzenduren van tv-shows die ik volg. Ook wel eens handig om dan in iCa (of op je iPhone)l te kunnen checken of er een nieuwe tv-serie voor je klaarstaat die je dan ’s avonds kan bekijken.

wow, dat gaat wel erg ver haha… super bedankt allemaal alvast!
    vanavond maar even wat .srt downloaden en gaan ordenen…

Dune setup kan nog een paar weekjes duren maar zal de bevindingen zeker posten!

Geblokkeerd
    Anoniem

@iRenik;
    Er zijn verschillende varianten subtitles omdat de ene aanbieder (Axxo e.d.) er wel de studio-voorvertoning bij doet en de ander niet. Dus de ene film begint 5 seconde later dan de ander. Vandaar:)

@Sascha;
    En wéér bedankt voor een goeie tip! Zo wordt het nog wat bij ons thuis, hehe.

Bijdrager
    iRenik

Dus 720p en 1080p zijn niet exact hetzelfde? ok, thnx… alleen even opletten welke .srt je pakt dan

Bijdrager
    iRenik

@iRenik
    ;
    Er zijn verschillende varianten subtitles omdat de ene aanbieder (Axxo e.d.) er wel de studio-voorvertoning bij doet en de ander niet. Dus de ene film begint 5 seconde later dan de ander. Vandaar

Duidelijk maar krijg je niet het gezeur dat je de juiste niet kunt vinden?
    Mensen uploaden zoveel verschillende versies en formaten…

Nu Dexter S5 bijvoorbeeld zijn de tv uitzendingen met uitgeknipte reclames etc.
    Maar S4 is al retail verkrijgbaar en heeft dat niet meer bijv…

Of zit ik ernaast? Anyhoe- ga vanavond gewoon even uitproberen!

Bijdrager
    casperrrrrrr

1. Nog een reden om de combinatie met Plex + Transmission te nemen als je \’t mij vraagt ;);

2. Hoe doe je dat allemaal automatisch dan? Ik heb nog geen manier kunnen vinden waarmee OSX het verschil ziet tussen een HD aflevering en een SD film (bijvoorbeeld). Aangezien ik zowel TVshows als films download van verschillende groottes lijkt \’t me moeilijk om dat met Automator op te lossen toch?

Als ik jou was zou ik van torrents afstappen en met nieuwsgroepen gaan werken.

Verdiep je in SABnzbd+ in combinatie met NZBs.org, Sick Beard en CouchPotato.

Zie bijv.:

Renamen en verplaatsten van TV Shows en films gaat automatisch. In CouchPotato vul je de naam + kwaliteit in van de film die je wilt hebben en zodra deze beschikbaar is zal hij hem automatisch naar SABnzbd+ sturen en downloaden. Je hebt er dus geen omkijken meer naar. Ik heb de door CP en SABnzbd+ gebruikte porten geforward zodat ik die ook over kan benaderen om te kijken of een film al gedownload is of om er een toe te voegen.

Bijdrager
    Sascha

Dat heb ik ook al tijden geleden geautomatiseerd… ik kan nu overal m\’n gevonde torrents in Dropbox gooien, waarna Transmission ze uitleest en gelijk download. Als ik dan op m\’n werk iets tegen kom en op Dropbox sleep, dan kan ik \’s avonds gelijk kijken:-)

Alleen het handmatig bijhouden wanneer er een nieuwe aflevering van een serie uitkomt was nogal een werk. We volgen er hier thuis een stuk of 5-6 (Dexter, Big Bang Theory, Mentalist, Vampire Diaries, How I met your mother enzo), dus TVShows is een welkome oplossing!Ik heb daarvoor een ‘Remote Transmission’ gemaakt door middel van het gratis programma Fluid.

Je moet dan in Transmission op je Mac mini de Remote Control aanzetten en dan in Fluid bij het adres iets als dit invullen: http://xx.x.x.xx.:9091/transmission/web/ waarbij de x-en het ip-adres van je Mac mini is (te vinden bij de Systeemvoorkeuren onder Netwerk.

En stel bij Fluid als programma-icoon het icoon van Transmission in (te vinden in de pakketinhoud van Transmission.app).

Daarenboven moet je in de Firewall van je Mac mini Transmission toegang geven om binnenkomende verbindingen te accepteren.

Zo zie ik het dan op mijn andere Macs:

En zo op m’n iPhone:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.