6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Goromo72

Mac Mini MC238FN/A (2009) of MC270FN (2010)

Beste ,

Opzoek naar een multimedia speler en het liefst een Apple leek mij de logische keuze een Mac Mini.
    Opzoek naar info over deze nogal aan de prijzige kant maar oh zo mooie dingetjes, is de twijfel toegeslagen.

Valeu for money
    In eerste instantie de prijs, de 2010 versie kost eventjes 699,-.
    Nu staat bij de locale Media markt ook nog een 2009 versie, deze moet nog €549 opbrengen.
    Wat ik hierover gelezen heb is de Geforce 9400m geen bijster goede videokaart.

Nu is mijn vraag wat is wijsheid ?.
    Is de 2009 versie voldoende om Full HD 1080P te kijken of toch maar die € 150 meer uitgeven en wat krijg je daar dan voor terug ?.

Graag jullie ervaringen en/of advies.

Bijdrager
    Mr Macintosh

Die 9400M is ruim voldoende voor Full HD. Ik spreek uit ervaring, want ik heb een MacBook met de 9400M gehad en Full HD was absoluut geen enkel probleem. Wat wel zo is, dat de nieuwe 320M uit mijn huidige MacBook Pro een stuk beter is, maar dat merk ik vooral bij games.

PS Ik heb een nóg oudere Mac mini met een Intel GMA950, en zelfs die speelt Full HD!

Moderator
    unSOUND

Nogal logisch, aangezien dat via de processor wordt gedecodeerd, en niet via de grafische kaart. Alle mini’s van rond de 2.0 GHz of hoger kunnen het, alleen bij de tragere versies zal je soms naar bepaalde software moeten kijken, en bij de snellere machines werkt alle software. Ander voordeel is dat je op de 2009 de IR remote nog kunt gebruiken…

Bijdrager
    mtooster
    unSOUND op 11 januari 2011

…..Ander voordeel is dat je op de 2009 de IR remote nog kunt gebruiken…

Ook de nieuwe mini heeft een IR-sensor voor de remote hoor….
    Hij staat, opmerkelijk genoeg, alleen niet op de specs-pagina van Apple.
    http://www.ifixit.com/Teardown/Mac-Mini-Model-A1347-Teardown/3094/3#s15253

Moderator
    unSOUND

Kijk, dat wist ik nog niet. Bedankt voor de tip !

Bijdrager
    Mich

de 9400M is meer dan voldoende om full hd te spelen, kan zelfs tot 1600p gaan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.