7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    yanmik

Mac Mini M1

Sinds 2 weken nieuwe MacMini M1 16gb

2 monitors aangesloten: Benq PD3200U en Benq PD2700Q

Enkele (negatieve) zaken die ik tot nu ondervind:

– snelheid met aangesloten Lacie 2big dock TB3 is gemeten met Blackmagic speedtest slechts 170 mb/s Volgens Lacie zou TB3 naar TB3 ongeveer 440 mb/s moeten halen.

– toetsenbord doet soms raar. Kan niet volgen, rare tekens, verbinding bluetooth verlies met MacMini

– plaats van vensters wordt niet onthouden. Na schermbeveiliging of sluimerstand staan vensters op andere plaats op monitor of hebben ander formaat (veel voorkomend probleem naar het schijnt)

Instellingen nu ingesteld als: voorkom dat computer automatisch in sluimerstand wordt geplaatst AANgevinkt – Plaats harde schijven in sluimerstand UITgevinkt

Hiermee lijkt het iets beter maar nog niet 100% OK

– Monitor verbonden met hdmi verliest wel eens alle verbinding met MacMini (eveneens gekend probleem – ligt het aan M1 of aan BigSur ?

Bijdrager
    TheBigZ

Bedankt voor je feedback.

Heb je ook nog positieve zaken tot nu toe ondervonden?

Bijdrager
    yanmik

Het werkt algemeen wel snel (kom van iMac late 2012)

Maar heb ergens toch zo een gevoel ‘is niet de Apple kwaliteit’ die ik al jaren heb gekend.

Maar ligt dit alles aan BigSur of zijn dit M1 problemen ?

Bijdrager
    TheBigZ

– snelheid met aangesloten Lacie 2big dock TB3 is gemeten met Blackmagic speedtest slechts 170 mb/s Volgens Lacie zou TB3 naar TB3 ongeveer 440 mb/s moeten halen.

Die lager dan verwachte transfersnelheid wordt hier ook gemeld (video). Wellicht dat dat nog met een software update opgelost wordt.

Bijdrager
    Dieter_31

<p style=”text-align: center;”>De bleutooth problemen heeft blijkbaar iedereen rond de M1 chip werkende Mac. Want op YouTube hebben ze allemaal over juist dit probleem. Hopelijk word het verholpen met de nieuwe update 😉</p>

Bijdrager
    computer space

Ik denk dat Thunberbolt M1 != Thunderbolt.

Bijdrager
    TheBigZ

Nog wat M1 SSD transfertests.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.