6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Mac mini locatie wordt niet gevonden

Ik zat even te kijken of al mijn apparaten worden gevonden in Find my iPhone en ja, ze komen allemaal voor in het lijstje alleen bij Mac mini staat dat er geen locatie gevonden kan worden?

Bij iCloud heb ik Zoek mijn Mac geactiveerd en bij Privacy heb ik ook gewoon locatie-dinges aanstaan.

Wat kan de reden zijn dat de locatie niet gevonden wordt?

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je je Wifi aanstaan op de Mac mini?

Bijdrager
    Shmoo

Werkt dat alleen met WiFi dan?

Ik dacht dat je gewoon alle apparaten met hetzelfde netwerk moet verbinden.
    Idd. als ik WiFi aanzet op de mini springt hij wel in beeld.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Shmoo,

In ieder geval goed dat je dinges hebt aanstaan.

Ik heb dit ook een keer gehad, na 3 uur met Apple support aan de telefoon, je krijgt pas na ongeveer 2,5 uur doorzeuren iemand aan de telefoon die er iets meer verstand van heeft…

Bleek dat Wifi geruime tijd, dagje?, aan moet staan en dan??? wonder! uiteindelijk is die te vinden via de wolken…

Normaal gesproken gebruikt ik geen WiFi, maar in dit geval was dit kennelijk nodig, heel onlogisch toch, hij zit in het netwerk… maar toch niet dus???

Bijdrager
    TheBigZ

Het is eigenlijk heel logisch. Via Wifi wordt er gekeken naar wifi netwerken bij je in de buurt. Als bekend is waar die netwerken zich bevinden kan afgeleid worden waar jouw Mac mini zich bevindt.

Bijdrager
    Shmoo

Oke, dus zo werkt dat. Ik dacht dat het gewoon op IP-adres van het internet ging.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.