12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

Mac mini (late 2014)

Bij het afspelen van films Video/audio vanaf de Nas bevriest soms even het beeld, bij .mkv files is dat een stuk minder. Hoe kan ik dat verbeteren, het is mogelijk om een ssd in te bouwen, het geheugen ven 4 gb is vast. Zou dat kunnen helpen

Marcel

Bijdrager
    fred44nl

vertel es hoe e.e.a. is aangesloten, d.w.z. bekabeld of draadloos.
    je speelt mkv’s af, maar dat is slechts de benaming van de container.
    welke video resolutie en audio formaat zit er in die mkv’s ??
    welke video player gebruik je ??

Bijdrager
    Marcel

Bekabeld
    1920 Ă— 1080 soms DTS
    VLC

Bijdrager
    Hydræ

Titel even aanpassen, probleem ligt eerder bij je NAS (of de verbinding) denk ik. Had hetzelfde met afspelen van video’s via een Ethernet-verbinding op mijn Seagate NAS. Haperde vaak bij afspelen, langzame overdrachtsnelheid, dat soort dingen.

Welk type/merk NAS heb je?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Hydræ.

Bijdrager
    Marcel

Synology maar met de Mac boven geen probleem dus het is niet de Nas.

Bijdrager
    fixar

Weet niet wat voor Mac er boven staat maar de MacMini 2014 met 4GB en een onboard intel HD Graphics 5000 of 5100 is natuurlijk geen video-monster. (zeker niet als het de 1.4 i5 betreft)

Is er nog verschil in het OS tussen de MacMini en de Mac boven?

Heb je al geprobeerd om het haperende materiaal rechtstreeks vanaf de HD van de Mac mini af te spelen? Scheelt dat?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  fixar.

Bijdrager
    Marcel

Mac mini boven is een zware video editen maar zo’n 1.4 is toch veel sterker dan die media spelers ? Ik zal hem eens rechtstreeks aan sluiten op de mini om zo de NAS uit te sluiten. Had daar zelf nog niet aan gedacht

Bijdrager
    Brombeer

Ik stream hier ook geregeld ‘zware’ 1080p mkv’s (5 Gyg voor anderhalf uur) vanaf een Synology ds412+, maar ben dat toch bekabeld gaan doen toen de vorige router qua wifi wat wonky werd (die kabel is er gekomen omdat het ding toch stroom nodig had en ik het telkens kopiĂ«ren naar de interne schijf beu begon te worden.
    En ook met UTP-kabel wil de 2,5GHz i5 2011 mini (die met aparte grafkaart) nog wel eens haperen, het ram upgraden van 4 naar 16GB heeft daar niet echt geholpen.

Maar ook vergeleken met die nu ook alweer vijf jaar oude 2011 i5 blijft de 2014 1,4GHz instapper ondermaats.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    Marcel

Brombeer, ik zou een Samsung SSD 750 kunnen plaatsen, zou dat nog kunnen helpen om de scoren nog wat op te peppen

Marcel

Bijdrager
    Brombeer

Hij zal er niet trager van worden, maar een schijf of ssd blijft een opslagmedium, waar het hier om verwerkingscapaciteit gaat. Dus eigenlijk botte rekenkracht.
    Dus voor het streamen lijkt het mij dat het niet al te veel effect zal hebben.
    Als je een SSD plaatst, overweeg dan een 850. En wel hierom.

Bijdrager
    Marcel

Mee eens ik heb dan ook de 850 voor de video bewerking, voor de media speler neem ik de wat goedkopere 750. We gaan het zomaar eens proberen. Wat wel echt verbeterd is de buffer van VLC van 1500 naar 4000 te zetten. Sporadisch heb ik nu af en toe een lichte hik (bijna niet meer te zien)

Marcel

Bijdrager
    Brombeer

Buffer vergroten.
    Dank voor de tip. Hoop eraan te denken als VLC weer eens stottert.

Tip terug: als je een SSD wil monteren: lees bij de iFixit-manual ook de commentaren.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.