12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Livebox

Beeldscherm van 175 euro voor Mac mini

Ik heb nog een Mac Mini late 2006 staan waar ik nu niks mee doe. Deze wil ik onder mijn eettafel vast schroeven. Nu twijfel heel erg over een monitor voor gebruik. Budget dat ik me zelf gesteld heb is 175 euro voor een 22inch scherm. Ik weet dit is niet veel. Meer heb ik er op moment niet voor over…. aangezien ik niet zeker weet of de opstelling bestaansrecht heeft op de eettafel:D

mag graag foto-tje maken. Mini zal veel gebruikt worden om de foto’s te bewerken en natuurlijk voor het thuiswerken.

Zelf was ik al aan het kijken naar de LG E2240T-PN.

Ik zie door de bomen het boos niet meer kwa keuze voor een beeldscherm. Wie heeft er ervaring met beeldschermen in deze prijsklasse.

Alle tips zijn welkom.

Bijdrager
    Maverick9898

Er zijn al enkele topics over beeldschermen op dit forum. Ik snap dat je zegt dat je er niet veel voor uit wilt geven omdat misschien de opstelling je niet bevalt, maar je kan het scherm dan altijd nog verkopen. Misschien voor minder geld maar dan nog. Ik zou, zeker als je foto’s wilt bewerken, gewoon voor een beter scherm gaan. Als de opstelling je wel bevalt zit je met een minder scherm namelijk;).

Bijdrager
    hokkie

Samsung Syncmaster monitoren zijn erg populair vanwege prijs/kwaliteit verhouding. Zo zou je kunnen kijken naar een P2270.

Kleine kanttekening: ik ben geen foto/video expert m.b.t. kleuren en afstellingen/kalibreren. Wellicht dat iemand anders een goed alternatief weet.

Bijdrager
    villbill

Hey Livebox,
    Voor foto’s bewerken zou ik persoonlijk iets meer uitgeven, maar omdat je aangeeft dat alle tips welkom zijn ’n linkje voor als je verschillende specificaties op een rijtje wilt hebben…
    Kan je in ieder geval ’n selectie maken en aan de hand daarvan eventuele reviews opzoeken.
    Succes ermee!

Bijdrager
    Golfgast

Voor monitoren zou ik bij de Pricewatch van Tweakers.net kijken.

Een kleine selectie:Prijs max 180 euro, Resolutie 1920×1080 (veel werkruimte, handig voor thuiswerken)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Let goed op hoe het zit met de compatibility! Een kennis van mij heeft een Mac Mini met precies zo’n LG scherm (ik weet niet welk model). Nu blijkt dat van de pakweg 8 resoluties (waaronder de hoogste) waar hij uit kan kiezen er vrij veel (ik dacht de helft) geen goede beeldverhouding hebben. M.a.w: gezichten op foto’s zijn “plat” en teken je een vierkant, dan zie je feitelijk een rechthoek. Alles is dus “plat”, dus ook je mappen en de “bolletjes” linksboven van een venster zijn dus ovaaltjes geworden. Kies je één van de “mindere” resoluties dan word alles dus wat grover maar wel goed van vorm. Volgens iemand op een ander forum (ging niet over computers maar ICT) is het een bekent probleem bij LG schermen. Maar mogelijk is dit inmiddels beter geworden want het desbetreffende scherm is al wat ouder (±2 jaar)

Ik zou echter niet weten hoe je dit op voorhand kunt weten of testen, maar aangezien je er foto’s mee wilt bewerken zou ik toch maar een wat duurder scherm kiezen met een redelijk hoge resolutie. De resolutie van het LG scherm dat je noemt (1920×1080) is misschien wat “krap” voor de details van de huidige MPix foto’s.

Bijdrager
    1984

Met TN krijg je er twee voor de prijs van één met S-PVA (of nu zelfs S-IPS). Als je kijkt hoe snel de ontwikkelingen op het gebied van platte beeldschermen de afgelopen jaren gegaan is kies je dan liever voor snelle afschrijving dan voor een heel duur scherm.

Bijdrager
    Maverick9898

De resolutie van het LG scherm dat je noemt (1920×1080) is misschien wat “krap” voor de details van de huidige MPix foto’s.

Nouja veel hoger ga je niet bij 22 inch schermen. Het 21,5 inch scherm van de iMac is ook 1920×1080. Als je meer pixels wilt moet je een groter scherm kopen.

Bijdrager
    computer space

Probeer net wat meer centjes te vergaren voor de Samsung F2380M. Een heel mooi PVA scherm (goede kijkhoeken, nette sRGB default, hoogste contrast van alle schermen, 1:2500). Nog altijd een stuk goedkoper dan de meeste IPS/PVA schermen van anderen.

Bijdrager
    n8n
    computer op 08 augustus 2010

Probeer net wat meer centjes te vergaren voor de Samsung F2380M. Een heel mooi PVA scherm (goede kijkhoeken, nette sRGB default, hoogste contrast van alle schermen, 1:2500). Nog altijd een stuk goedkoper dan de meeste IPS/PVA schermen van anderen.

Dit kan ik beamen, zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding. Heb er 1 voor m’n neus staan, als je deze kleuren en kijkhoek gewend bent kan je moeilijk genoegen nemen met minder. Het design is tevens behoorlijk minimalistisch, wat ik zelf ook erg mooi meegenomen vind.

Bijdrager
    Golfgast
    Bijdrager
    Livebox

Ik heb een keuze gemaakt en reeds aangeschaft. Zoals aangegeven was het max budget 175 euro. En had makkelijk meer kunnen wezen als we op voorhand overtuigd zijn van de meer waarde van deze opstelling. Ja voor meer is altijd beter te koop.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.