15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    ThaFreezer

Mac Mini kopen of niet?

Hoi hoi iedereen…

Ik ben geen switcher, ik ben al 2 jaar geleden toen apple haar intel MacBooks op de markt bracht geswitch naar een Macbook Rev 1 Dual core toentertijd met een upgrade van 512mb naar 1gb. wat tegenwoordig standaard is.

Eigenlijk al van dag 1 dat ik die Macbook heb gekocht was ik meteen al verliefd op Macosx,

Maar nou komt mijn vraag….

ik had al van dag 1 dat ik mijn Macbook kocht wou ik ook een Mac Mini hebben. Maar tot de dag van vandaag durf ik het nog steeds niet aan. i.v.m verouderde hardware. en de upgrade’s die apple aan het ding geeft.

vandaag de dag wil ik dus mijn Macbook langzaam gaan vervangen voor een nieuwe Mac. Ik heb totaal geen interesten in een imac dit komt meer omdat wij in dit huishouden er al 1 hebben staan. en een laptop wil ik ook niet meer. ik heb immers mijn Macbook. die ik natuurlijk tot zijn dood zal behouden

Dus heb ik mijn zinnen weer gezet op een Mac Mini… Maar ik durf heb nog steeds niet te kopen, Dit keer omdat hij al een half jaar lang geen update meer heeft gehad. tevens de geruchten dat de Mac Mini langzaam uit het assortiment van Apple zal verdwijnen.

Maar wat denken jullie er van? Zal de Mac Mini nog een update krijgen of een opvolger… of zal de Mac Mini ten dode zijn opgeschreven zijn en vervangen worden door de 1000,- iMac en de Macbook die tegen die prijs verkocht worden?

Ik vraag hier natuurlijk om jullie mening!

Bijdrager
    sven-

Momenteel valt het niet heel erg te adviseren een Mini aan te schaffen, aangezien je dan teveel geld zal betalen voor verouderde hardware. Desondanks blijft het een mooi apparaat, en als je ‘m echt nodig hebt, zou ik ‘m kopen.

Bijdrager
    ThaFreezer
    ”sven-“

Momenteel valt het niet heel erg te adviseren een Mini aan te schaffen, aangezien je dan teveel geld zal betalen voor verouderde hardware. Desondanks blijft het een mooi apparaat, en als je ‘m echt nodig hebt, zou ik ‘m kopen.

Mij gaat het er om dat ik er alles op kan doen.. high end hoef hij niet zijn… ik heb hier naast mijn macbook ook nog een pas geupgrade gaming pc staan.. daar doe ik sowieso alle zware programma’s er op.

Maar ik wil gewoon kunnen en blijven webdevelopen via dreamweaver en subethaedit. En wat ik ben vergeten te schrijven is dat de Mac mini ook gebruikt zal worden voor in huis server als media centre en interne webserver… maar wat mij tegenhoud is het aanschaf er van.. Wat als ik em morgen koop, en over ander halve maand hebben we iets totaal nieuws.. dat is gewoon mijn twijfel op dit moment.

ik heb et ook gehad met mijn MacBook, ik had em gekocht toen hij uitkwam, ivm levering problemen kreeg ik hem pas bijna een maand later. 2 maanden er na dat ik hem thuis had. krijg hij een geheugen upgrade van 512mb naar 1gb waar ik toender tijd 100euro extra voor betaald heb. en dan voel je toch wel best wel klote.

En zoals je zelf al schrijft de mac mini blijft gewoon vet uitzien. en zou hem ook heel graag in mijn collectie willen hebben. zo erg dat mijn handen er gewoon van jeuken. maar ja de vraag is wanneer.. komt er nog een update of gaat hij er uit…:x

(media centre bedoel ik mee. dat mijn elgato eye tv van mijn macbook naar mac mini gaat en daar me mijn programma’s opneem en export naar mijn Apple tv)

Bijdrager
    1984

De Mac Mini is een voortreffelijke keus. Mooi, fluisterstil en klein als ie is, wordt de Mac Mini door aansluiting van een EyeTV adapter een centraal punt in huis voor rechtstreeks televisie kijken, TV programma’s opnemen en afspelen, DVD’s maken en bekijken en voor al je muziek. Door zijn ingebouwde airport en ethernet zit ie zo op het netwerk en speelt ook alle muziek van andere computers (Mac en PC!) op het netwerk die het programma iTunes geinstalleerd hebben. En de meegeleverde afstandsbediening zorgt voor bedieningsgemak vanuit de luie stoel.

(Voor iedereen die al een scherm, toetsenbord en muis heeft of als media center gaat gebruiken)

Bijdrager
    jpverhoef

Hier ben ik het volkomen mee eens, alleen had ik er graag 2gb ram in gehad, maar dat is 139 euro extra en bij zelf doen vervalt de garantie. Dat doe ik over een jaar wel. Voor zakelijke programma’s is ie top. Jammer als er een nieuwe uitkomt, maar ja, dat is met alles zo. Toen mijn mac mini ppc de geest gaf heb ik 2 weken geleden zonder enige twijfels een mac mini intel aangeschaft. Laten we wel zijn, de imac mag dan meer waar voor je geld geven, het blijft een kolos van 13 kg. Als ik geen alu toetsenbord en MM en geen beeldscherm had gehad, zou het wel verstandiger zijn een imac te kopen, want dan wordt het prijs/prestatie plaatje anders.

Bijdrager
    jpverhoef

Trouwens, apple zou wel gek zijn de minilijn op te doeken, juist nu zijn de mini desktops in opkomst.

Kijk maar hoeveel belangstelling er is voor de eeebox van Asus.

Bijdrager
    R-Flow

Vooral de zwaar verouderde hardware waar je een premium prijs voor mag betalen is voortreffelijk aan de Mac mini.

Nee, ik zou dat ding tot de volgende update lekker links laten liggen. Dat Apple deze prijzen durft te vragen voor zulke hardware is schandalig.

Bijdrager
    Gates
    ”.R”

Vooral de zwaar verouderde hardware waar je een premium prijs voor mag betalen is voortreffelijk aan de Mac mini.

Alhoewel ik de mini een prachtig ding vind, geef ik .R hier groot gelijk.

Bijdrager
    ThaFreezer

Ik heb besloten om maar te wachten.. met de aanschaf van een mac mini… misschien dat ik beter maar even door spaar en dat ik me de Mac Pro koop.. tenminste een mac die je zelf kan upgraden

Bijdrager
    jpverhoef

tja, wacht maar lekker dan, wat een onzin topic. Spaar maar door

Ondertussen gebeurt er niet veel.

Bijdrager
    Hanky Dussen
    ”ThaFreezer”

Wat als ik em morgen koop, en over ander halve maand hebben we iets totaal nieuws.. dat is gewoon mijn twijfel op dit moment.

ik heb et ook gehad met mijn MacBook, ik had em gekocht toen hij uitkwam, ivm levering problemen kreeg ik hem pas bijna een maand later. 2 maanden er na dat ik hem thuis had. krijg hij een geheugen upgrade van 512mb naar 1gb waar ik toender tijd 100euro extra voor betaald heb. en dan voel je toch wel best wel klote.

Je geeft al antwoord op je eigen vraag….
    Blijkbaar voel jij je klote als er (vlak) na aankoop een update komt. Gewoon wachten dus in jouw geval.

Bijdrager
    ThaFreezer

Het is uit eindelijk toch maar een iMac geworden. ik heb gekozen voor de iMac 2.66ghz alu aangezien mijn Macbook echt toe was aan vervanging en Macosx toch mijn main is. Leek me dit de beste keuze aangezien hij pas een update heeft gekregen. toch bedankt voor jullie reactie’s…

Bijdrager
    R-Flow
    ”ThaFreezer”

Het is uit eindelijk toch maar een iMac geworden. ik heb gekozen voor de iMac 2.66ghz alu aangezien mijn Macbook echt toe was aan vervanging en Macosx toch mijn main is. Leek me dit de beste keuze aangezien hij pas een update heeft gekregen. toch bedankt voor jullie reactie’s…

Goede keuze.:)

Bijdrager
    alvinvdv

Ik ben zelf bezitter van een Macmini, ik kocht hem begin 2005, het is nog een G4-processor, super drive, Airport & bluetooth.
    Destijd een topmodel, ik heb hem toen 749 euro betaald. Een vet prijskaartje….
    Komt nog eens bij de aanschaf van een draadloze muis, en een toetsenbord algauw nog eens 100 euro.
    Dan spreek ik nog niet over een bijpassend scherm 19″ toen nog rond de 300 euro.
    Totaal prijskaartje ongeveer 1100 euro!

Nadelen dat model: slechts 2 USB poorten en een audio uitgang (geen ingang!)…. pover!
    Dus nog een Lacie Hub-harde schijf (250GB +6USB poorten en 3 fire wire) erbij dat brengt het geheel al op 1250 euro….
    Daar had je al een iMac met betere prestaties voor en dan heb je geen kabelspaghetti….(alhoewel dat nog redelijk meevalt.)
    Of een PC die op papier 2keer sneller was….
    Later kwamen de Intel dual core Macs voor scherpere prijzen…..

We weten allemaal dat Apple hardware nogal aan de dure kant is!

Heb ik er spijt van? Natuurlijk niet, het OSX is een perfect systeem, ik werk er nu al jaren mee (heel intensief) en nooit probleman gehad. Maar al bij al denk ik dat een iMac een betere keus is!

Bijdrager
    Pieterr
    ”alvinvdv”

Ik ben zelf bezitter van een Macmini, ik kocht hem begin 2005,

Totaal prijskaartje ongeveer 1100 euro!

We weten allemaal dat Apple hardware nogal aan de dure kant is!

De wereld wil bedrogen worden: je moest eens weten wat ik destijds voor mijn eerste 286 betaald heb;-)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.