6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Soulhunter

MAC Mini kopen?

Ik wil graag een computertje in mijn kamer. Aangezien mij bureau klein is wordt dat waarschijnlijk een laptop. Maar nu dacht ik ook eens aan een MAC. Maar mijn budget is veel te laag voor een een MAC(behalve MINI).
    Dus een MAC MINI?
    Ben van plan of deze (Mac mini 1.66GHz Core Duo) of deze ( Mac mini 1.83GHz Core Duo) te kopen.
    Ikzelf heb nu een Windows PC. Dus daar kan ik wel wel op branden. Dus superdrive is niet zo’n issue.

Waar ga ik hem voor gebruiken?

Anime
    Tekstverwerken
    WebSite bijhouden
    MSN
    Photoshop
    Mailen
    Beetje gamen

:apple: Advies :D

Bijdrager
    Steff

Alles wat je wilt gaan doen kan gewoon. Simpel leuk scherm erbij en je hebt een aardige setup voor weinig. Photoshop zal nog langzaam gaan door Rosetta maar omdat je het niet als een pro zult gebruiken (lees: photoshoppen) denk ik niet dat je daar problemen mee krijgt.

Gamen? Ja als je verteld watvoor spellen je zoal speelt kunnen veel gamers (op de Mac) je een perfect antwoord geven.

Bijdrager
    Soulhunter

Bedankt voor de reactie:)

Photoshoppen: layout voor sites, sigs maken. Niet zo vaak gebruik ik ‘t.
    Gamen: beetje oude games : Counterstrike, ofzo . Zeker niet de nieuwste.

Ik zal later even meer info geven. Moet nu naar school XD

Bijdrager
    Slecht

Voor een mini ben je ook zo 800 euro kwijt (+ toetsenbord & extra geheugen) en dan heb je geeneens een beeldscherm. Mini is niet echt geschikt voor gaming door die onboard intel grafische chip.

Je kan beter doorsparen voor een imac die geen onboard intel grafische chip heeft (1100 euro?) en dan heb je veel meer waar voor je geld (snellere harde schijf&meer ruimte, snellere processor, veel betere grafsiche kaart en een goed tft beeldscherm!)

Bijdrager
    Soulhunter

Ik heb ook nog een Sempron 3000+ staan met een (shared!) Videokaart(SiS Mirage 2). Maar toch draait hij lekker GTA SA.

En bij mailamac staat hij voor 660 EURO (Mac mini Core Duo 1.83GHz / 512MB / 80GB / SuperDrive / Airport / Bluetooth / Remote (MA608) )

Maar wat zie ik daar

iMac 17″ Intel Core 2 Duo 1.83GHz (MA710) 512MB /160Gb / Combo / Airport / iSight / GMA950 64MB / 1440 x 900 / toetsenbord en muis

Voor € 825,00

OMG :o MIjn voorkeur gaat dan uit naar de Imac. wel langer sparen

-maar ik heb wel al een beeldscherm waar ik niks mee doe (+deze heeft geen superdrive”)

EDIT: ik zie nu pas dat de bedragen Excl. zijn. Lol was al zo goedkoop :innocent:

Bijdrager
    Cloudsurfer

Als je de iMac overweegt zou ik het zeker doen. Fantastische kwaliteit/volume verhouding. Neemt dus weinig ruimte in beslag terwijl je de kracht van een normale desktop computer hebt.

Let wel dat voor een eurootje of 200 meer een betere videokaart hebt, het dubbele aan geheugen, een afstandsbediening, Bluetooth, SuperDrive en een veel betere videokaart. Vooral voor gamen is die snellere video kaart en het extra geheugen heel prettig, maar ook in allerdaagse bezigheden merk je het verschil. Denk dus goed na, want als je je keus hebt gemaakt kan je behalve je geheugen niets meer aan je iMac veranderen!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.