3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    haage

Mac mini kan niet inloggen op Windows 2003 server

Wij hebben in ons bedrijf een Windows server en diverse Windows computers. De server draait op Windows 2003 SBS. Nu is deze server nieuw en sinds we die nieuwe server hebben kan ik niet meer inloggen op ons netwerk. Op de oude server was dat geen probleem Ik heb er niets voor hoeven doen, de Mac vond de server meteen en na het intoetsen van de wachtwoordgegevens kon ik meteen het netwerk op. Nu dus niet meer. Mijn Mac vindt de server nog wel en internetten via de server is ook geen probleem, maar na het intoetsen van de wachtwoordgegevens onstaan er problemen met een alias dat hij niet kan vinden. Verder kan ik ook een kleuren-netwerkprinten gebruiken maar alleen in zwart wit. Heeeft iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    Tuvok

Als je verbinding wilt maken op een server share, moet je bij de eigenschappen van die share opgeven dat Mac computers ook gebruik moeten maken van deze share.

Als je via computer management kiest for New Share krijg je een Wizard waarin je kunt aangeven dat Apple computers gebruik maken van deze share.

Zoek in de help van SBS naar Macintosh en Share. Je vind uitleg hoe en wat je moet instellen.

Bijdrager
    Tuvok

Hier een artikel met antwoord op alle vragen m.b.t. SBS 2003 <-> Macintosh

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=89ee677b-0ff6-4558-a54b-6070e2c8cd65&DisplayLang=en

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.